پرونده «ستایش» به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد :  دادستان عمومی و انقلاب ...



پرونده قاتل ستایش به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد , مخابرات استان تهران , شرکت مخابرات استان تهران

 دادستان عمومی و انقلاب ورامین از ارجاع پرونده «ستایش» به دادگاه کیفری یک استان تهران خبر داد.

 ابوالقاسم مرادطلب در گفت‌وگو با  ایسنا ، با بیان این مطلب، اظهار کرد: پرونده را امروز (شنبه) به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال کردیم. وی درباره اینکه آیا پرونده «ستایش» در شعبه ویژه جرایم اطفال و نوجوانان دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی می‌شود؟

 

گفت: این موضوع بستگی به تصمیم رییس دادگاه کیفری یک استان تهران دارد. غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران روز گذشته (جمعه) در حاشیه مراسم ختم والده رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: به لحاظ اینکه سن متهم کمتر از 18 سال است پرونده «ستایش» به شعبه ویژه جرایم اطفال و نوجوانان دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و در آنجا رسیدگی می‌شود. به گزارش ایسنا، 21 فروردین ماه پسری ۱۷ ساله در ورامین، دختر شش ساله افغانی را به قتل رساند.

 

انتهای پیام رد پای قاتل را شناسایی کرده و خانه او را پیدا کنند. زمانی که ماموران به خانه متهم رفتند، متوجه شدند وی از آنجا نیز فرار کرده است. با توجه به این‌که همزمان با این جنایت آن مرد به طرز مشکوکی ناپدید شده بود، احتمال این موضوع که قتل توسط او اتفاق افتاده باشد مطرح شد.

 

با ادامه تحقیقات کارآگاهان سرانجام مرد جوان را دستگیر کردند. او در بازجویی‌ها با اعتراف به ارتکاب جنایت، مدعی شد به دلایل ناموسی مرتکب قتل شده است. متهم در تمامی مراحل تحقیقات به قتل این مرد اقرار کرد و مدعی شد پس از پی بردن به مزاحمت‌های تلفنی قربانی برای خواهر دوستش، نقشه قتل وی را طراحی کرده و در یک موقعیت مناسب او را به قتل رسانده است. متهم پس از اقرار به قتل و بازسازی صحنه جنایت با اعترافات قانونی روانه زندان شد. جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه سوم کیفری یک استان فارس تشکیل شد.

 

در این جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند. در ادامه متهم اعتراف کرد قربانی برای خواهر دوستش مزاحمت ایجاد کرده و او می‌خواسته انتقام بگیرد به همین دلیل او ـ که در روز حادثه به دلیل استفاده از مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است ـ قربانی و دوستش را تعقیب و آنها را با چاقو زخمی کرده و متواری شده است. در ادامه ختم جلسه رسیدگی به پرونده اعلام و متهم به قصاص محکوم شد.با اعتراض محکوم به مرگ پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد که قضات دیوان عالی کشور حکم مجازات او را تائید کردند. در صورتی که قاتل نتواند رضایت اولیای دم را کسب کند بزودی پای چوبه دار می‌رود.

 


ویدیو : پرونده «ستایش» به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد