پرطرفدارترین رهبران جهان: از اوباما تا روحانی + تصویر : در نظرسنجی اخیر موسسه ...



در نظرسنجی اخیر موسسه "گالوپ" مطرح شد
پرطرفدارترین رهبران جهان: از اوباما تا روحانی + تصویر

در نظرسنجی ای که به تازگی از سوی موسسه معتبر گالوپ در همکاری با "او آر بی" انجام شده "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران در میان ده رهبر برگزیده در میان رهبران جهان قرار گرفته است.سایت "میرر" با انتشار این خبر اشاره کرده که "دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا در رتبه سوم از نظر میزان محبوبیت در مقایسه با ده رهبر برگزیده قرار گرفته است.

در نظرسنجی ای که به تازگی از سوی موسسه معتبر گالوپ در همکاری با "او آر بی" انجام شده "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران در میان ده رهبر برگزیده در میان رهبران جهان قرار گرفته است.

به گزارش خرداد، سایت :میرر" با انتشار این خبر اشاره کرده که "دیوید کامرون" نخست وزیر بریتانیا در رتبه سوم از نظر میزان محبوبیت در مقایسه با ده رهبر برگزیده قرار گرفته است.

 فهرست کامل ده رهبر برگزیده جهان به شرح ذیل است:

 

1-باراک اوباما رییس جمهوری امریکا

 

جهان تصویر , پرطرفدارترین فیلم های جهان , دست دادن روحانی و اوباما

 

2-آنگلا مرکل صدراعظم آلمان

 

روحانی و اوباما , پرطرفدارترین سریال های حال حاضر جهان , عکس پرطرفدارترین بازیگر جهان

 

3-دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا

 

پرطرفدارترین برندهای پفک در جهان , واکنش رهبران جهان به خبر درگذشت کاسترو , پرطرفدارترین جراحی‌های زیبایی در جهان

 

4-فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه

 

مادر داعش رای نیاورد اوباما آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود  , امکان دیدار اوباما و روحانی در نیویورک , پرطرفدارترین غذاهای جهان کدامند؟

 

5-ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه

 

تصویر کارگران روحانی روز کارگر , پرطرفدارترین ورزش های جهان , پرطرفدارترین تیم های جهان

 

6-شی جین پینگ رییس جمهوری چین

 

پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام در جهان تمام عیار , پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام جهان , پرطرفدارترین پیج های اینستاگرام در جهان

 

7-نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان

 

پرطرفدارترین بازیکن فوتبال جهان , پرطرفدارترین تیمهای جهان از نظر فیفا , تصویر پسر روحانی در نیویورک

 

8-دیلما روسف رییس جمهوری برزیل

 

پرطرفدارترین تیمهای جهان , پوشاندن تصویر امام با عکس روحانی , پرطرفدارترین صفحه‌ی اینستاگرام در جهان

 

9-سلمان بن عبدالعزیر آل سعود پادشاه عربستان سعودی

 

تبریک اوباما به روحانی , تصویر بزرگترین آکواریم جهان , روحانی

 

10-حسن روحانی رییس جمهوری ایران  

 

جهان پی , اوباما , جهان نیوز

 

گالوپ درباره جزئیات و روش نظرسنجی و نتایج آن می نویسد:"تقریبا از هر سه پاسخ دهنده به ازای هر پنج نفر (59 درصد) در 65 کشور جهان نظر مساعدی نسبت به اوباما داشته اند و مخالفان او تنها یک نفر به ازای هر سه نفر بوده اند. علیرغم نبرد اخیر روسیه علیه داعش در سوریه در میان پاسخ دهندگان تنها یک نفر از میان سه نفر (33 درصد) نظر مساعدی نسبت به پوتین داشته و 43 درصد از او ناراضی بوده اند".

بیش ترین میزان همدلی با اوباما در جنوب آسیا (76 درصد)، در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (67 درصد)، امریکای لاتین (65 درصد)، جنوب افریقا (65 درصد) و جنوب آسیا (65 درصد) بوده است. این در حالیست که میزان محبوبیت اوباما در خاورمیانه 33 درصد بوده است. از سوی دیگر میزان محبوبیت پوتین در کشورهایی که پیش تر جزو اقمار اتحاد جماهیر شوروی سابق بودند (55 درصد) بوده است. پوتین هم چنین در کشورهای اروپایی و شمال آمریکا به ترتیب با 67 و 65 درصد نارضایتی عمومی بیش ترین نظر مخالف را علیه خود برانگیخته است.

 

حسن روحانی , نقشه جهان , ورزشگاه نقش جهان

 

گالوپ درباره میزان محبوبیت نسبت به مرکل اعلام کرده است:"او در غرب و شرق اروپا با کسب 48 درصد نظر مساعد در وضعیت نسبتا خوبی قرار داشته است. او در میان مردان (45 درصد) محبوب تر از زنان (39 درصد) نظر مساعد بوده است.

گالوپ در بیان روش انجام این بررسی که از سال 1997 میلادی انجام می شود با طرح پاسخ های بسیار مطلوب، تا حدودی مطلوب، تا حدودی نامطلوب و یا بسیار نامطلوب نظر پاسخ دهندگان را درباره ده تن از رهبران جهان در 65 کشور جویا شده است.

جامعه آماری این نظرسنجی 63.976 نفر در سطح جهان بوده است. نزدیک به 30 هزار نفر از آنان از طریق پرسشگری مستقیم وچهره به چهره ، 11 هزار نفر تلفنی و 22 هزار نفر نیز به صورت آنلاین مورد پرسش قرار گرفته اند.

اخبار بین الملل - خردادنیوز

 


ویدیو : پرطرفدارترین رهبران جهان: از اوباما تا روحانی + تصویر