پرداخت وام 5 میلیونی ازدواج به یک شرط : بانک‌های عامل «به شرط داشتن منابع قرض‌الحسنه» ...


بانک‌های عامل «به شرط داشتن منابع قرض‌الحسنه» می‌توانند سقف فردی افزایش یافته قرض‌الحسنه ازدواج تا 50 میلیون ریال را به متقاضیان وام ازدواج پرداخت کنند. دنیای اقتصاد: بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل برای اعطای تسهیلات ازدواج از بانک‌ها خواسته است که «در صورت وجود منابع قرض‌الحسنه» سقف فردی افزایش یافته قرض‌الحسنه ازدواج ( تا50 میلیون ریال ) را اعمال کنند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که یازدهم خردادماه امسال به بانک‌های عامل ابلاغ کرده بود، سقف فردی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تا 20 میلیون ریال را برای مزدوجین با شرایط خاص را افزایش داد.

 اما حالا در بخشنامه‌ای جدید خطاب به بانک‌های عامل عنوان کرده است که «با توجه به بررسی نحوه عملکرد شبکه بانکی کشور در ارتباط با اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و نحوه اقدام در مورد تکالیف قانونی تسهیلات قرض‌الحسنه در سال 1391، شورای پول و اعتبار در جلسه هفدهم مردادماه مقرر کرده است که بانک‌های عامل «به شرط داشتن منابع قرض‌الحسنه» می‌توانند سقف فردی افزایش یافته قرض‌الحسنه ازدواج تا 50 میلیون ریال را به متقاضیان وام ازدواج پرداخت کنند.


بنا بر این ابلاغیه جدید بانک مرکزی،‌ اولویت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه، با متقاضیان وام ازدواج و زندانیان نیازمند در محکومیت‌های‌ مالی است. همچنین مقرر شده است بانک‌هایی که بیش از منابع قرض‌الحسنه در دسترس خود ، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌اند، سریعا نسبت به اصلاح و تعدیل آن تا 100 درصد اقدام کنند.

بانک مرکزی در حالی این بخشنامه «مشروط» را به بانک‌ها ابلاغ کرده که در بسیاری از مراجعات قرض‌الحسنه به بانک‌ها، مواردی از شکایت متقاضیان به دلیل اعطا نشدن وام قرض‌الحسنه به دلیل «نبود اعتبار» دیده شده است.

 ضمن اینکه برخی از بانک‌ها نیز به دلیل سود پایین تسهیلات قرض‌الحسنه که معادل کارمزد خدمات بانکی است؛ تمایلی به پرداخت این نوع تسهیلات ندارند.
   


ویدیو : پرداخت وام 5 میلیونی ازدواج به یک شرط