پدهای پاک‌کننده لاک مزیتی بر استون ندارند :       ناخن از اپیدرم كه منشأ مو ...



 

 

کوتاه کننده لینک , کوتاه کننده لینک گوگل , تقویت کننده آنتن موبایل

 

ناخن از اپیدرم كه منشأ مو و لایه خارجی پوست است، سرچشمه می‌گیرد. به همین دلیل بعضی از بیماری‌های ناخن و پوست، مشترك هستند. قسمت اصلی ناخن، صفحه ناخن است كه نقش حفاظت از بند انتهایی انگشتان را به عهده دارد.

 

چین‌های ناخن در طرفین و ابتدای آن توسط كوتیكول به ناخن چسبیده‌اند. در صورت از بین رفتن آنها زمینه عفونت ریشه ناخن فراهم می‌شود. ریشه ناخن یا ماتریكس قسمت تولیدكننده ناخن محسوب می‌شود و صدمه به آن باعث تغییر شكل دایمی ناخن می‌شود.

 

بستر ناخن كه صفحه ناخن به آن چسبیده است، قسمت نازك‌شده پوست است؛ سرشار از عروق خونی و فاقد چربی زیرجلدی. نكته‌ مهم این است كه استفاده از مواد آرایشی مخصوص ناخن‌ها معمولا همراه با صدمه‌های قابل توجه به ناخن، بافت‌های اطراف ناخن و حتی صدمه به پوست نواحی دورتر است كه سعی می کنم در مورد آن اطلاعاتی به شما بدهم.

 

اصطلاح لاك ناخن معمولا شامل ملغم‌ها و پوشش‌های زیر و روی آن است كه به صورت جداگانه یا با هم در یك محصول استفاده می‌شود. لایه زیرین برای چسبیدن ملغم به ناخن و لایه سطحی برای جلا دادن و افزایش مقاومت ملغم در مقابل سایش به كار می‌رود. پولیش‌های ناخن متشكل از 30 درصد مواد جامد و 70 درصد مواد حلال است. عمدتا مواد تشكیل‌دهنده آنها عبارتند از نیتروسلولز، رزین‌هایی مانند تولوئن، سولفونامیدها، مواد پلاستیكی، حلال‌هایی مانند تولوئن و بوتیل و مواد رنگی.

 

واكنش‌های حساسیتی مانند درماتیت آلرژیك به وفور در اطراف ناخن یا نواحی‌ای كه با ناخن تماس داشته‌اند (مانند پلك‌ها، صورت، طرفین گردن و نواحی فوقانی سینه) دیده می‌شود. این درماتیت به صورت قرمزی، خارش، تورم و ضخیم‌شدگی و تیرگی پوست، خود را نشان می‌دهد. معمولا با برداشتن پولیش ناخن، علایم فوق سریعا از بین می‌روند ولی چرمی شدن پوست (ضخیم‌شدگی) و عفونت ثانویه محل ممكن است تداوم یابد. همچنین تغییر رنگ صفحه ناخن بعد از استفاده از پولیش‌ها معمولا به صورت زرد- پرتقالی خواهد بود كه به تدریج تیره‌تر خواهند شد.

 

مهم‌ترین حلالی كه برای پاك كردن لاك ناخن به كار می‌رود، استون است كه گاهی اوقات باعث خشكی زیاد صفحه ناخن و التهاب پوست اطراف ناخن می‌شود. توصیه می‌‌کنم كه با در نظر گرفتن جوانب احتیاط، ناخن را در محلول گرم حلال (استون)، غوطه‌ور كنید. این كار باعث جداشدن راحت‌تر پولیش ناخن و صدمه كمتر به صفحه ناخن‌ها می‌شود. اگرچه اخیرا پدهای مخصوصی برای پاك كردن ناخن در بازار موجود است اما آنها نیز حاوی استون هستند و استفاده از آنها بی‌ضرر نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و خلاصه، مزیتی بر استون ندارند. اخیرا با اضافه كردن موادی مانند پروپیلن گلیكول به استون، شدت خشك‌كنندگی آن را روی ناخن كاهش داده‌اند ولی همچنان پاك‌كننده اصلی پولیش ناخن، استون است.

منبع: www.salamat.com


ویدیو : پدهای پاک‌کننده لاک مزیتی بر استون ندارند