پدربزرگ، نوه اش را گروگان گرفت! : چندی پیش مرد جوانی به دادسرای امور جنایی ...


چندی پیش مرد جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و پرده از گروگانگیری خانوادگی برداشت. روزنامه ایران: چندی پیش مرد جوانی به دادسرای امور جنایی تهران رفت و پرده از گروگانگیری خانوادگی برداشت.

وی در اظهاراتش به بازپرس حسین‌پور از شعبه 5 دادسرا گفت: چندی پیش با پسر 3 ساله‌ام از آلمان به ایران آمدم تا خانواده‌‌‌ام را ببینم. متأسفانه در این سفر همسر آلمانی‌ام نتوانست همراهمان باشد اما با این حال از اینکه می‌توانستم خانواده‌ام را ببینم خوشحال بودم. پسرم نیز اشتیاق داشت تا هر چه زودتر پدربزرگ و مادربزرگش را ببیند اما اتفاق عجیبی افتاد.

وی افزود: «روز گذشته برای کاری از خانه خارج شدم اما وقتی به خانه برگشتم اثری از سام و پدرم نبود. گمان می‌‌کردم پدرم با نوه‌اش برای تفریح به بیرون رفته است و به همین خاطر خیالم راحت بود تا اینکه چند ساعت بعد تلفن خانه به صدا درآمد. در کمال ناباوری از پدرم شنیدم که پسرم را به گروگان گرفته است. باور نداشتم پدرم دست به چنین کاری بزند. او در ازای آزادی پسرم سندهای املاکم را می‌خواست به نام وی بزنم تا در این صورت سام را آزاد کند.»

این مرد دل نگران ادامه داد: پسرم فارسی بلد نیست و شرایط مناسبی ندارد. از سویی همسرم دائم تماس می‌گیرد و می‌خواهد با پسرمان صحبت کند و من نمی‌دانم چه جوابی به او بدهم. نمی‌خواهم آبروی خودم و خانواده‌‌ام در مقابل همسرم و خانواده‌اش برود و زیر سؤال برویم، کمکم کنید.»با اظهارات این مرد کارآگاهان بلافاصله به بررسی این ماجرا پرداختند تا ردی از پدربزرگ بیابند.از آنجایی که شناسایی محل اختفای مرد 65 ساله آسان نبود پلیس تصمیم گرفت در اقداماتی فنی و تخصصی با این پدربزرگ قرار صوری بگذارد.

بدین ترتیب مرد جوان در تماس تلفنی با پدرش از وی خواست تا به دفترخانه ثبت اسناد بیاید تا اموال خود را به نام وی بزند اما وی از حضور امتناع کرد و گفت یک پیک موتوری می‌فرستد تا مدارک را از وی تحویل گرفته و سپس سام را رها می‌کند ولی علی مخالفت کرد.

با گذشت پنج روز از گروگانگیری پدربزرگ که متوجه شده بود تحت تعقیب پلیس قرار دارد با علی تماس گرفت و گفت سام را به خانه یکی از اقوامشان برده است و وی می‌تواند پسرش را تحویل بگیرد.

علی که دل نگران پسرش بود سریع خود را به محل نگهداری این کودک رساند و او را که گریه می‌کرد تحویل گرفت.این مرد که هنوز از دست پدرش دلخور بود به دادسرا بازگشت و خواستار مختومه‌شدن پرونده شد و نسبت به پدرش رضایت داد. علی بلافاصله همراه با سام سوار بر هواپیما خاک ایران را برای رفتن به آلمان ترک کرد.از سوی دیگر بازپرس حسین‌پور جنبه عمومی جرم این پدربزرگ را مدنظر قرار داد و وی را برای تحقیق به دادسرا احضار کرد.

 پدربزرگ 65 ساله وقتی روبه‌روی بازپرس حسین‌پور قرار گرفت ادعای بی‌گناهی کرد و گفت: پسرم اجازه نمی‌داد نوه‌ام را ببینم. همیشه در حسرت بودم تا در کنار سام باشم به همین خاطر روزی که پسرم نبود نوه‌ام را برداشتم و با او به گردش و پارک رفتیم. در این مدت با نوه‌ام زندگی کردم و با هم شاد بودیم و هیچ آزار و اذیت و گروگانگیری‌ای در کار نبود.

بنابر این گزارش، بازپرس به بررسی بیشتر این پرونده پرداخت و پدربزرگ طمعکار را با قرار وثیقه 50 میلیون تومانی بازداشت کرد.


ویدیو : پدربزرگ، نوه اش را گروگان گرفت!