پخش فوتبال از سینماها منتفی؛ در پارک ها، نامعلوم :   اخبار اجتماعی - پخش فوتبال ...



فوتبال , پخش زنده فوتبال , فدراسیون فوتبال

 

اخبار اجتماعی - پخش فوتبال از سینماها منتفی؛ در پارک ها، نامعلوم

امسال هم به نظر می رسید هم مسوولان شهری و هم سینماداران به فکر نمایش فوتبال ها به صورت مستقیم از سینماها و اماکن عمومی باشند. اما نمایش بازی ها از سینماها درست یک روز مانده به آغاز جام جهانی منتفی شد آن هم به دلیل کمک به اقتصاد سینما.

در حالی که امشب شهر سائوپائولوی برزیل میزبان مهم ترین رویداد ورزشی سال2014 می شود؛ نمایش رقابت های بیستمین جام جهانی در سینماهای تهران منتفی شد؛ اما شاید این بازی ها در پارک ها و فضاهای عمومی شهری پایتخت پخش شود.
 
هرچند هنوز هیچ مسوولی در شهرداری تهران این موضوع را تایید نمی کند. موضوع نمایش بازی های جام جهانی در پارک ها و برج میلاد و باغ موزه قصر یک ماه پیش در دویست وسی و سومین جلسه شورای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تهران مطرح شد و اعضای شورا به منظور ایجاد فضایی شاد، مفرح و تقویت روحیه ملی در بین شهروندان با پخش مسابقات جام جهانی فوتبال در اماکن عمومی موافقت کردند.
 
آن زمان نمایش این بازی ها بسته به نظر شورای تامین استان و شورای امنیت بود. پخش فوتبال در فضاهای عمومی از سال2006 که ایران در بازی های جام جهانی به مرحله نهایی رفته بود آغاز شد. در آن زمان مسوولان شهرداری وقت تصمیم گرفتند تا این بازی ها را در فضاهای عمومی زیرنظر شهرداری نیز پخش کنند تا مردم هم به طور دسته جمعی به دیدن بازی ها بنشینند و هم با توجه به برگزاری این بازی ها در فصل تابستان از فضاهای عمومی مثل پارک ها استفاده کنند.
 
نمایش این بازی ها به خصوص بازی های تیم ملی ایران در پارک های بزرگ مثل پارک ملت و پارک لاله با استقبال بسیار زیادی از سوی شهروندان تهران روبه رو شد و بسیاری از خانواده ها فوتبال ها را از این طریق دیدند. البته بعد از این شهرداری با نمایش مجموعه های تلویزیونی نیز فضای دیداری خوبی در ایام تابستان برای شهروندان فراهم کرد.
 
امسال هم به نظر می رسید هم مسوولان شهری و هم سینماداران به فکر نمایش فوتبال ها به صورت مستقیم از سینماها و اماکن عمومی باشند. اما نمایش بازی ها از سینماها درست یک روز مانده به آغاز جام جهانی منتفی شد آن هم به دلیل کمک به اقتصاد سینما.
 
هر چند از زمانی که بحث نمایش فوتبال ها از سینماها مطرح شد نیروی انتظامی اعلام کرد مجوز پخش این بازی ها را به صورت مختلط نخواهد داد و سینماداران هم اعلام کردند این اتفاق در صورت جداسازی رخ نخواهد داد اما روز سه شنبه انجمن سینماداران تصمیم گرفتند تا به این دلیل که پخش بازی ها در سینماها بر فروش فیلم ها تاثیر می گذارد آن را کنسل کنند. شهرداری هم با وجود آنکه پیش از این اعلام کرده بود با این موضوع مشکلی ندارد اما به نظر می رسد هنوز به پاسخ قطعی از سوی نهادی دیگر نرسیده است. هر چند عبدالحسین مختاباد، رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر می گوید که به این موضوع رسیدگی می کند. سعیدی، مدیر باغ موزه قصر گفت مسوولان شهرداری از آنها خواسته اند تا تلویزیون شهری این باغ موزه را که در مقابل ساختمان مارکوف هست آماده کنند.
 
سعیدی البته اعلام کرد این مجموعه آماده نمایش آثار است اما نمی توانند از نخستین بازی پخش فیلم را داشته باشند. امروز مهم ترین رویداد ورزشی جهان در برزیل آغاز می شود و به نظر می رسد با وجود آمادگی شهرداری پخش آن در روزهای بعدی قطعی شود.
اخبار اجتماعی - شرق

 


ویدیو : پخش فوتبال از سینماها منتفی؛ در پارک ها، نامعلوم