پخش تصاویر پایگاه زیر زمینی ایران و سردار سلیمانی در سوریه نشانه ی چیست؟ :



تصاویر بازی ایران و سوریه , دختر سردار سلیمانی در جشنواره فیلم مقاومت تصاویر , تصاویر سردار سلیمانی

ایران با نمایش توان موشکی خود، سعی کرد رقبای خارجی را تحت تاثیر قرار دهد.

اسکای نیوز نوشت، ایران با نمایش توان موشکی خود، سعی کرد رقبای خارجی را تحت تاثیر قرار دهد.

  ایران این هفته خود را بسیار به زحمت انداخت تا یک پایگاه موشکی را که مدتها ترجیح می داد آن را مخفی نگه دارد، در تلویزیون نمایش دهد. در این تصاویر تونل هایی سنگ فرش شده در عمق پانصد متری زمین دیده می شدند که ماشین هایی که موشک های بالستیک را حمل می کردند، در آن صف کشیده بودند.

ایرانی ها می گویند صدها عدد از این تاسیسات را در اختیار دارند. این مجموعه امکان می دهد موشک ها از انباری زیرزمینی به سیلوهای پرتاب روی زمین منتقل و شلیک شوند، بی آنکه بیم حمله از بالا وجود داشته باشد.

ایرانی ها چند روز پیش نیز یک موشک بالستیک جدید با نام عماد را آزمایش کردند که برد طولانی تر و دقت بالاتری نسبت به موشک های فعلی ایران دارد. این اقدام واکنش های خشمگینانه ای را در آمریکا و فرانسه برانگیخت. ایران بر اساس قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل از انجام دادن فعالیت موشک بالستیک منع شده است.

این اقدام به آنچه در سوریه می گذرد، مربوط است. این هفته یک سری عکس های جدید درباره سوریه منتشر شد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را حین سخنرانی برای سربازان ایرانی و سوری -ظاهرا در سوریه- نشان می دهد. هیچ راهی برای مطمئن شدن از محل این سخنرانی وجود ندارد. به نظر می رسد این عکس ها را سربازان با دوربین های هوشمند خود گرفته اند و عکس های رسمی نیستند. اما انتشار آنها با بیشترین احتمال، عمدی صورت گرفته است.

سلیمانی در راس صدها سرباز ایرانی در سوریه است، نیروهایی که به تهاجم روسیه-اسد علیه شورشیان سوری می پیوندند. اگر چنین باشد به معنای فاصله گرفتن ایران از جنگ های نیابی است که در آنها خواه در لبنان، خواه فلسطین از گماشته هایش برای جنگ استفاده می کند.

به طور کلی، نه روسیه، نه ایران، اگر متحدشان در سوریه با مشکل مواجه نبود،‌در این کشور نبودند. نیروهای آنها در سوریه است چون نیروهای خود اسد ناتوان شده است و این امر منافع آنها را در آنجا به خطر انداخته است. حضور آنها در آنجا، واکنش دشمنان او را بر می انگیزد، بنابراین، این ماجراجویی، بی خطر نیست.


 اخبار سیاست  خارجی -  انتخاب 


ویدیو : پخش تصاویر پایگاه زیر زمینی ایران و سردار سلیمانی در سوریه نشانه ی چیست؟