پایه نهم به دوره اول دبیرستان اضافه می شود : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ...


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پایه نهم ، از سال تحصیلی آینده به نظام آموزشی دوره اول متوسطه افزوده می شود . واحد مرکزی خبر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پایه نهم ، از سال تحصیلی آینده به نظام آموزشی دوره اول متوسطه افزوده می شود .
زرافشان در گردهمایی مدیران و معاونان نواحی و مناطق آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قم از تغییرات در دوره متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 94 خبر داد و گفت:دوره اول متوسطه شامل پایه هفتم و هشتم است که با اضافه شدن پایه نهم در سال آینده ، این دوره به سه پایه افزایش می یابد . 
وی همچنین با اشاره به حذف پایه اول تحصیلی دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی آینده گفت: معلمانی که در این پایه تدریس می‌کردند، در همان دوره متوسطه و در پایه نهم مشغول به کار خواهند شد. 
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش همچنین از حذف پیش دانشگاهی و 3 ساله شدن دروس هنرستان در سال های آینده خبر داد. 
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه وجود حوزه علمیه قم را از مهمترین مولفه های مثبت جامعه فرهنگی استان قم دانست و گفت: باید با استفاده بهینه از ظرفیت های حوزه های علمیه به دنبال بالا بردن شاخصه هاس کیفیت آموزشی در مباحث مختلف به ویژه مباحث دینی و الگو سازی این شاخصه ها برای سایر استان ها باشیم. 
آقای زرافشان با اشاره به افق سند تحول 1404 در مباحث تعلیم و تربیت گفت: طبق این چشم انداز هر سال باید شاهد تحولات نظام تعلیم و تربیت در مدارس باشیم که این امر با برنامه ریزی و بالابردن توان مشارکت پذیری جامعه فرهنگی کشور مسیر می شود.


ویدیو : پایه نهم به دوره اول دبیرستان اضافه می شود