پاناسونیک لومیکس CM1 ؛ گوشی مخصوص عکاس‌ها : با خواندن نام این دستگاه، همه خیال ...


با خواندن نام این دستگاه، همه خیال می‌کنیم با یک دوربین دیجیتال کامپکت مواجه هستیم که شرکت پاناسونیک به تازگی آن را طراحی و عرضه کرده است. اما همه‌مان سخت در اشتباه هستیم، چون این دستگاه در واقع یک گوشی موبایل هوشمند در قالب دوربین دیجیتال کامپکت است.         پادشا: با خواندن نام این دستگاه، همه خیال می‌کنیم با یک دوربین دیجیتال کامپکت مواجه هستیم که شرکت پاناسونیک به تازگی آن را طراحی و عرضه کرده است. اما همه‌مان سخت در اشتباه هستیم، چون این دستگاه در واقع یک گوشی موبایل هوشمند در قالب دوربین دیجیتال کامپکت است. البته خیلی سخت هم در اشتباه نیستیم، چون بالاخره دوربین هم هست و کارکردهای عکاسی و فیلم‌برداری هم دارد. اما ذات آن و هویت اصلی‌اش، گوشی موبایل است، نه دوربین دیجیتال.

این گوشی دوشخصیتی، فلزی و چرمی است و چهره‌ای مشابه دوربین عکاسی دارد. در جلوی آن نیز حسگر بزرگ یک اینچی با رزولوشن 20 مگاپیکسل وجود دارد. این دوربین در فرمت‌های خام و JPEG عکاسی می‌کند و تقریبا همه تنظیمات دستی لازم را در خود دارد.

گوشی مخصوص بچها , چاپگر جیبی مخصوص گوشی های هوشمند , پاناسونیک لومیکس

درست برخلاف حرف ما، پاناسونیک این گوشی را در اصل یک دوربین معرفی کرده که قابلیت برقراری ارتباط و تماس نیز دارد. پس ما هم حرف خود را پس می‎گیریم از این پس این محصول را با لقبی که خود پاناسونیک مطرح کرده، یعنی «دوربین ارتباطی» از آن یاد می‌کنیم. البته دلیل این ادعا و این لقب، کاملا واضح است. اصلا از طراحی این دستگاه مشخص است که بیشتر دوربین است تا گوشی موبایل. اما می‌توان آن را یک اسمارت‌فون اندرویدی با قابلیت 4G LTE برای انتقال پرسرعت اطلاعات نیز دانست.

این گوشی- دوربین دوشخصیتی، نمایشگر 4.7 اینچ فول اچ‌دی با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است و پردازنده چهارهسته‌ای با فرکانس 2.3 گیگاهرتز دارد. سیستم‌عامل دستگاه نیز اندروید 4.4.4 KitKat است.

پاناسونیک لومیکس CM1  به عنوان دوربین

در قلب این گوشی-دوربین، یک حسگر عکاسی بزرگ یک اینچی قرار دارد که از نظر فیزیکی بسیار بزرگ‌تر از حسگرهایی است که عموما در گوشی‌های دوربین‌دار مشاهده می‌کنید. در مقایسه، می‌توان به آی‌فون 6 که حسگر 1.3 اینچ دارد یا نوکیا لومیا 1020 اشاره کرد که حسگر 1/1.5 اینچ دارد. دوربین عکاسی کامپکت RX100 نیز حسگر یک اینچی دارد. 

چاپگر جیبی عکس مخصوص گوشی‌ های هوشمند , عینک واقعیت مجازی مخصوص چه گوشی هایی است , فروش دوربین عکاسی لومیکس پاناسونیک

هر چه حسگر بزرگ‌تر باشد، نور بیشتری وارد دوربین می‌شود و عکس‌ها شفافیت بیشتری خواهند داشت و عملکرد آن در نور کم بهتر خواهد بود. به همین دلیل است که گوشی‌های موبایل که حسگرهای کوچک دارند، در عکاسی در نور کم ضعیف هستند و عموما عکس‌هایی که بر می‌دارند نویز زیادی دارند.

پاناسونیک CM1، حسگر 20 مگاپیکسل دارد و از موتور عکاسی  Venus پاناسونیک استفاده می‌کند که موجب کاهش نویز و افزایش شفافیت و کنتراست تصویر می‌شود.

قاب گوشی , قیمت گوشی , گوشی

لنز این دوربین، Leica است که خود دلیلی بر خوب بودن کیفیت عکس‌ها است. این لنز به طور دقیق، لایکا DC Elmarit  است که در دوربین‌های دیگر نیز می‌توان آن را دید. این حسگر به جای شیشه‌های باکیفیت لایکا است که دوربین‌های بسیار باکیفیت خود (لایکا) استفاده می‌کند. این دوربین، فاصله کانونی 28 میلی‌متری دارد که به طور اختصاصی، واید انگل نیست به همین دلیل، کاربر مجبور است زاویه عکاسی خود را تغییر دهید تا همه سوژه‌ها را در یک کادر بگنجانید. دیافراگم این دوربین نیز پرسرعت و با اندازه f/2.8 تا f/11 است.

البته، همه این اعداد در صورتی که کیفیت عکس‌ها خوب نباشد، به هیچ دردی نمی‌خوردند و عملا بی‌استفاده و بی‌مفهوم هستند.

طراحی

از نظر ظاهری، لومیکس CM1 فقط یک دوربین دیجیتال نیست، بلکه گوشی موبایل هم هست. این دستگاه از پشت شبیه گوشی موبایل و از جلو شبیه دوربین عکاسی است. لنز دوربین در قسمت جلو قابل تعویض است و حلقه مخصوص لنز در جلوی آن کار گذاشته شده است. کلیدهای فیزیکی دوربین در بالای بدنه کار گذاشته شده‌اند، جایگاه سیم‌کارت، میکرو اس‌دی، پورت میکرو یواس‌بی و سوکت 5/3 میلی‌متری هدفون نیز در لبه‌های دیگر دستگاه قرار دارند. 

قیمت روز گوشی , گوشی سامسونگ , خرید گوشی

بیشترین بخش بدنه این دستگاه را فلز تشکیل داده است و جلوه زیبایی به آن بخشیده است. چرم‌هایی که در اطراف آن کار شده است نیز علاوه بر زیبایی، در دست گرفتن دستگاه را برای کاربر آسان کرده است زیرا به واسطه آن، دستگاه از دست لیز نمی‌خورد. رنگ مشکی که برای بخش چرمی در نظر گرفته شده است، جلوه زیبایی به دستگاه بخشیده است و باعث شده لوکس به نظر برسد. 

از نظر ظاهری می‌توان آن را به سامسونگ گلکسی K Zoom یا نوکیا لومیا 1020 تشبیه کرد. البته به دوربین‌های باکیفیت شرکت لایکا نیز شباهت دارد و از روبه‌رو که آن را نگاه می‌کنید، در نگاه اول تصور می‌شود یکی از محصولات این کمپانی است.

پردازنده و سیستم‌عامل

پردازنده چهار هسته‌ای این گوشی-دوربین، تراشه اسنپ‌دراگون با سرعت 2.3 گیگاهرتز دارد. رم دستگاه نیز 2 گیگابایت است. سرعت عملکرد گوشی خوب است و کاربر کمترین تاخیر را در آن مشاهده می‌کند. در بنچ‌مارک Quadrant، پاناسونیک لومیکس CM1  رتبه 21423 کسب کرده است. از این نظر می‌توان آن را در ردیف گوشی‌های سامسونگ گلکسی S5 (23707) و ال‌جی G3 (23103) قرار داد.

قیمت گوشی موبایل , ردیابی گوشی سرقت شده , گوشی موبایل

این دوربین نرم‌افزاهای ویرایش عکس همانند ادوبی فتوشاپ Express و Snapseed نیز دارد که به بهبود و اصلاح رزولوشن تصویر کمک زیادی می‌کنند. بازی‌های باکیفیت همانند Asphalt 8 و Grand Theft Auto San Andreas با سرعت فریم بالا و گیم‌پلی روان انجام می‌شوند.

نتیجه‌گیری

پاناسونیک لومیکس CM1، ارزش پولی که برای خرید آن می‌دهید را دارد. شما با یک بار هزینه، دوربین عکاسی دیجیتال و موبایل هوشمند در اختیار دارید که خیلی راحت در جیب جا می‌شود و می‌توانید همه جا با خود حمل کنید. در ضمن اینکه، قابلیت برقراری تماس و وب‌گردی نیز دارد.

حسگر این دوربین را در هیچ گوشی موبایلی نمی‌توانید پیدا کنید. بعلاوه، تنظیمات دستی کاملی نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این امکانات رادر هیچ گوشی هوشمندی نمی‌توانید پیدا کنید. 

البته اگر از این دستگاه هیبریدی فقط به عنوان دوربین می‌خواهید استفاده کنید، توصیه می‌کنیم سراغ دوربین‌های دیجیتال همانند دوربین دیجیتال کامپکت سونی RX100 بروید.

ردیابی گوشی از طریق شماره تلفن , خرید اینترنتی قاب گوشی , گوشی شیایومی


ویدیو : پاناسونیک لومیکس CM1 ؛ گوشی مخصوص عکاس‌ها