پاك كردن آرایش با صابون باعث خشكی پوست می‌شود :       یك متخصص پوست و مو گفت: ...



 

 

مدل آرایش چشم زنان میانسال که باعث جذابیت بیشتر می شود , آموزش آرایش پوست تیره , آرایش مناسب برای هر رنگ پوست

 

یك متخصص پوست و مو گفت: پاك كردن آرایش و شست‌و‌شوی صورت با صابون موجب خشكی بیش از  حد پوست می‌شود و استفاده از شیر پاك كن برای این كار مناسب‌تر است.

 

مجتبی امیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان اظهار داشت: استفاده از صابون به عنوان پاك كننده سطحی بسیار رایج است.

 

وی گفت: بسیاری از افراد صابون را به عنوان یكی از پاك كننده‌های مناسب می‌دانند ولی باید دانست كه صابون پاك كننده چندان مناسبی نیست و معایب بسیار فراوانی دارد.

 

این متخصص پوست و مو افزود: صابون‌ها چربی‌های صورت را بیش از حد از بین می‌برند و موجب بروز خشكی و كشیدگی در پوست می‌شوند همچنین پوست را قلیایی می‌كنند.

 

امیری اضافه كرد: توصیه می‌شود كه افراد از صابون‌ برای شست‌وشوی صورت استفاده نكنند و به دلیل اینكه شست‌و‌شوی بی رویه با صابون موجب خشكی بیش از حد پوست می‌شود.

 

وی بیان داشت: شیر پاك كن‌ها برخلاف صابون‌ها حالت قلیایی ندارند و پوست را خشك نمی‌كنند و علاوه بر اینكه پوست را كامل پاكسازی می‌كنند، لایه محافظ سطح پوست را حفظ می‌كنند؛ شیر پاكن‌ها دو فاز حلال در چربی و حلال در آب دارند.

 

این متخصص پوست و مو اظهار داشت: فاز حلال در چربی شیرپاكن‌ها تمام ذرات خارجی مواد آرایشی و رسوبات ناشی از آلودگی‌های محیطی را حل می‌كند و فاز حلال در آب آن، شسته شدن این رسوبات را از سطح پوست آسان می‌كند كه مانع از مسدود شدن روزنه‌های پوست می‌شود و از آلودگی و عفونت‌های پوست پیشگیری می‌كند.


منبع:خبرگزاری فارس


ویدیو : پاك كردن آرایش با صابون باعث خشكی پوست می‌شود