پاسخ میرحسین موسوی به نامه آیت الله حائری شیرازی :   اخبار سیاسی - میرحسین ...



آیت الله موسوی اردبیلی , آیت‌الله موسوی اردبیلی , میرحسین موسوی

 

اخبار سیاسی - میرحسین موسوی خطاب به آیت الله حائری شیرازی : اگر نامه شما برسد پاسخ را مغتنم می دانم

مهندس میرحسین موسوی، نخست وزیر دوران دفاع مقدس درباره ی نامه ی آیت الله حائری شیرازی، گفته است: در صورتی‌که نامه شما به دست بنده برسد، پاسخ به آن را مغتنم خواهم شمرد.

به گزارش انصاف نیوز، چندی پیش آیت الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه ی سابق شیراز، در نامه ای به آقایان موسوی و کروبی، نوشت: با اصرار شما، فتنه انتخابات 88 آتش زیر خاکستر خواهد ماند و نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. جمع شدن فتنه خاموش شدن مشعل است و خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.

میرحسین موسوی در واکنش به این نامه پیغام داده است: «حضرت آیت‌الله حایری شیرازی، با توجه به آنکه در طول مدت حصر تلاش شده است هیچ‌گونه نوشته یا پیام مکتوب و یا نامه و روزنامه‌ای به دست ما نرسد، در صورتی‌که نامه شما به دست بنده برسد، پاسخ به آن را مغتنم خواهم شمرد».

سیدمحمدرضا خاتمی، نایب رییس مجلس ششم و برادر سیدمحمد خاتمی، در پی انتشار نامه ی آیت الله حائری شیرازی، نامه ای به وی نوشت و در آن ضمن تقدیر از آن نامه، بر نیاز جامعه به گفتگو تاکید کرد.

فاطمه کروبی، همسر حجت الاسلام والمسلمین کروبی، رییس اسبق مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به نامه اخیر امام جمعه سابق شیراز گفت: مهدی کروبی تاکید کرده که در صورت محاکمه، حتی با ترکیب قضات و هیت منصفه‌ی مورد نظر نظام هم مشکل ندارد و برخلاف دوران پهلوی که نسبت به آرای صادره محاکم درخواست تجدید نظر می‌داده، این بار حتی نسبت به حکم صادره هم اعتراض نخواهد کرد.

از سوی دیگر، محمدکاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه ی اصولگرای رسالت در یادداشتی به تحلیل نامه ی اخیر آیت الله حائری شیرازی به آقایان مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی پرداخته و در آن با همان ادبیات همیشگی سعی در موضع گیری «محکم و یک طرفه» کرده است؛ موضعی که پس از انتخابات 88 تاکنون پاسخی نگرفته است.

اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 


ویدیو : پاسخ میرحسین موسوی به نامه آیت الله حائری شیرازی