پاراگراف کتاب (65) : ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و ...


ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و زیبا از کتاب های مختلف آثار نویسندگان بزرگ، شما را با این کتاب ها آشنا کرده باشیم، شاید گام کوچکی در جهت آشتی با یار مهربان کودکی مان برداشته باشیم. پادشا: وقتی خواستم به دنبال معنی کلمه کتاب باشم فکر کردم که کار ساده ­ای را به عهده گرفته ام! اما وقتی دو روز تمام در گوگل کلمه کتاب و کتاب خوانی را جستجو کردم آنهم به امید یافتن چند تعریف مناسب نه تنها هیچ نیافتم، تازه فهمیدم که چقدر مطلب در مورد کتاب و کتابداری کم است. البته من عقیده ندارم که جستجوگر گوگل بدون نقص عمل می کند، اما به هر حال یک جستجو­گر قوی و مهم است و می بایست مرا در یافتن 2 یا 3 تعریف در مورد كتاب کمک می کرد؛ اما این که بعد از مدتی جستجو راه به جایی نبردم، به این معنی است که تا چه اندازه کتاب مهجور و تنها مانده است.

راستی چرا؟ چرا در لابه لای حوادث ، رخدادها و مناسبت های ایام مختلف سال، «کتاب و کتاب خوانی» به اندازه یک ستون از کل روزنامه های یک سال ارزش ندارد؟ شاید یکی از دلایلی که آمار کتاب خوانی مردم ما در مقایسه با میانگین جهانی بسیار پایین است، کوتاهی و کم کاری رسانه­ های ماست. رسانه هایی که در امر آموزش همگانی نقش مهم و مسئولیت بزرگی را بر عهده دارند. کتاب، همان که از کودکی برایمان هدیه ای دوست داشتنی بود و یادمان داده اند که بهترین دوست است! اما این کلام تنها در حد یک شعار در ذهن هایمان باقی مانده تا اگر روزی کسی از ما درباره کتاب پرسید جمله ای هرچند کوتاه برای گفتن داشته باشیم. و واقعیت این است که همه ما در حق این «دوست» کوتاهی کرده ایم، و هرچه می گذرد به جای آنکه کوتاهی های گذشته ی خود را جبران کنیم، بیشتر و بیشتر او را می رنجانیم.

ما در اینجا سعی کرده ایم با انتخاب گزیده هایی متفاوت و زیبا از کتاب های مختلف آثار نویسندگان بزرگ، شما را با این کتاب ها آشنا کرده باشیم، شاید گام کوچکی در جهت آشتی با یار مهربان کودکی مان برداشته باشیم. مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.
*****
 شما نمیدانید سقوط در منجلاب بدنامی یعنی چه ، شما معنی تمسخر ، تنفر ، زخم زبان و کلمات نیشدار این و آن را به یک زن رها شده نمی توانید حس کنید. روزی می رسد که می بینید تمام درها به روی شما بسته است و ناچار باید کورکورانه راه بدنامی را انتخاب کنید و هرلحظه بیم آن را داشته باشید که مردم نقاب چهره شما را بردارند و خنده های زهرآلود آن ها سیل اشک را به پهنای نهری بزرگ که همه بی گناهان در طول تاریخ بشر ریخته اند از چشم های شما سرازیر کند .

بادبزن خانم ویندرمیر | اسکار وایلد

پاراگراف هایی از کتاب های مذهبی , کتاب , دانلود کتاب



 این کلمه " وطن " یک روز ازبین می رود ، آن وقت مردم به پشت سرشان ، به ما نگاه میکنند که خودمان را توی مرزها حبس کرده بودیم و سرچند خط روی نقشه همدیگر را میکشتیم ، بعد میگویند : این ها عجب احمق هایی بوده اند .

جنگ آخر زمان | ماریو بارگاس یوسا

کتاب اول , خرید کتاب , شهر کتاب



 برای ساختن فرزندان ، باید نخست خویش را بسازی ، درغیر این صورت ، فرزندان را برای نیازهای حیوانی فرار ازتنهایی یاپرکردن چاله های وجودت پدید آورده ای وظیفه تو به عنوان یک والد ، تنها ساختن خودی دیگر نیست بلکه چیزی برتر است . چیزی همانند آفریدن یک آفریننده .

وقتی نیچه گریست | اروین د . یالوم

خرید اینترنتی کتاب , کتاب درسی , معرفی کتاب



 مترسک: من مغز ندارم، تو سرم پر از پوشاله !
دوروتی: اگه مغز نداری پس چه جوری حرف میزنی؟
مترسک: نمیدونم ولی خیلی از آدمها هم هستند که بدون مغز یه عالمه حرف میزنن ..

جادوگر شهر اُز | ال . فرانک باوم

ثبت نام کتاب درسی , هفته کتاب , نمایشگاه کتاب



 پس فقط باید به راهی که میروی ، حرفی که میزنی و کاری که میکنی اعتقادداشته باشی ؛ اما نه اعتقاد کور ؛ بلکه اعتقادی که از اطلاع سرچشمه بگیرد ؛ و نه اطلاعی غلط بلکه اطلاعی که ازمنابعی پویا بجوشد و سرریز کند ..برای دوست داشتن چیزی و آماده ی دفاع همه جانبه و پایدار بودن از آن چیز ، باید آن را بشناسیم یا شناخته باشیم ...

حرف درست ، حرفی ست که همزمان یا عمل باشد و همراه عمل ، نه مقدمه ی آن ... حرف اگر مقدمه باشد ، حتی همان یک لحظه ای که زودتر ازعمل وارد میدان میشود ، همه کارها راخراب میکند و درعین حال این فرصت رابه خیلی ها میدهد که یک عمر فقط حرف بزنند ..

ابوالمشاغل | نادر ابراهیمی

فروش کتاب , کتاب های دهم , ترجمه کتاب



 من یک انسانم، تو یک انسانی ..
بدونِ وجود تو من انسان نیستم زیرا فقط از راه ارتباط با تو این زبان امکان پذیر است و فقط از راه زبان است که تفکر امکان پذیر است و فقط از راه تفکر است که انسانیت امکان پذیر است .
تو مرا مهم ساخته ای بنابراین من مهم هستم و تو هم مهم هستی ...

وضعیت آخر | تامس ای . هریس | مترجم : اسماعیل فصیح

فروشگاه اینترنتی کتاب , روز کتاب و کتابخوانی , کتاب معرفی ایده



 در روح انسان زنجیری هست که حوادث یا مشاهدات زندگی گاه آن را به تکان می اورد؛ تکانی که مبداء تغییرات و تحولات تازه در طرز اندیشه و عمل و به طور کلی درک زندگی می گردد .

شوهر آهو خانم | علی محمد افغانی


ثبت نام کتاب , جلد کتاب , کتاب و کتابخوانی



 تصورکن دو طفل دررحم مادر که ما یکی را من و دیگری را روح می نامیم چنین مکالمه ای باهم داشته باشند : روح به من می گوید می دانم پذیرفتن این مطلب برایت بسیار مشکل است ولی من ایمان دارم که بعداز مرگ زندگی وجود دارد.

من جواب میدهد : چرند نگو به دورو برت نگاه کن هرچه هست همین است . چرا همیشه به دنبال چیزهای غیرواقعی هستی ؟ سرنوشت خود رابپذیر و راحت باش و مزخرفات زندگی بعد ازمرگ را فراموش کن .
روح لحظه ای آرام میگیرد ولی صدای درونیش نمی گذارد آرام باشد : من عصبانی نشو ولی حالا حرف دیگری دارم اینکه مادری هم وجود دارد . من با ریشخندی می گوید : مادر . چطور می توانی اینقدر مزخرف باشی ؟ توهرگز مادری ندیده ای چرا نمی خواهی بپذیری هرچه هست همین است ؟ این عقیده ی مادر داشتن دیوانگی است تو و من اینجا تنها هستیم این واقعیت توست ، حالا به این رشته بچسب به گوشه ای برو و دست از این مزخرف گویی بردار و به من اعتماد کن مادری در کار نیست. شما مقدس هستید و برای شناخت تقدس وجود خودتان بایستی سیستم باورهای دیرینه را تعالی ببخشید . شما موجود الهی هستید که خواهان شناخت رمزهای رسیدن به هوشیاری والاتر وخود مقدستان میباشید . خود مقدس شما میتواند برمن غلبه کرده و اختیار زندگی شمارا به دست گیرد .

خودِ مقدس شما | دکتر وین دایر

کتاب راه , کتاب های درسی , کتاب قانون



 این حکم طبیعت نیست که مردم فکر کنند ، زیرا آن ها برای زندگی آفریده شده اند ، نه برای تفکر . بله ، و هرکس که فکر کند یا مهم تر از آن هرکس که تفکررا پیشه خود نماید کارش به جاهای باریک می کشد و آن وقت با این کار زمین خشک را با آب مبادله کرده و روزی هم درآن غرق خواهد شد .

گرگ بیابان | هرمان هسه

مرکز تبادل کتاب , بانک کتاب پایتخت , طراحی جلد کتاب



 تصویری بسیار دردناک ودرعین حال ساده، میخکوبم کرد.
پدربزرگم را دیدم که مرده است. در سپیده دم مرده بود، یکی از همین صبح ها، و من هرگز نگفته بودم که دوستش دارم، هرگز!

آب سوخته | کارلوس فوئنتس

کتاب من پیش از تو , هفته کتاب و کتابخوانی , دانلود کتاب اثر مرکب



من به این مساله پی برده ام که انسان ها بانیروهای متفاوتی غیراز نگاه کردن، گوش دادن و مطالعه شکل می گیرند. همه ی ما قربانی تصادفی دی ان ای والدین خود هستیم. به شانس اعتقاد داریم و شرایط و نو ع تحصیلات نیز اهمیت دارند. با این حال، همه دارای دو ابزار بسیار قدرتمند هستیم که کاملا تحت کنترل مان قرار دارند: چشم و گوش مان. نگاه کردن به دیگران، گوش دادن به توصیه های آنها و مطالعه در مورد مردم، سه مورد از بهترین کارهایی هستند که من تا به اینجای زندگی ام انجام داده ام.

رهبری | سر الکس فرگوسن

کتاب کودک , کتاب تست مامان , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم



 اگرکسی جنس مخالف رادشمن به حساب آورد به هیچ وجه آمادگی آن را نخواهد داشت تادر رابطه با آنها صبر و تحمل به خرج دهد . ثابت شده است که این موضوع زیان فراوانی به زن و مرد ساخته است؛ زیرا تقریبا تمام مردان به زنی که عاری از متانت و خویشتن داری است پاسخی حقیرانه می دهند. به راستی زنی که فاقد سکون و آرامش است هرگز زن کاملی به نظر نمی رسد؛ او عصبی و زودرنج، به کلی " از شکل افتاده " و کاملا ناشکیبا است ..

زن بودن | دکتر تونی گرنت

کتاب قلعه حیوانات , قفسه کتاب , کتاب جنگل



 عشق رانباید برون از خود بیابید. محبت رادر درون خود کشف کنید واز طریق اندیشه و کلام و اعمال و دعاهای تاکیدی خویش به بیرون افکنید. چون به این کارادامه دهید به قدرت کامیابی بخش محبت پی می برید و از دولت عشق در رابطه خود با همگان پیروز و بر همه اوضاع و شرایط مسلط شوید.

از دولت عشق | کاترین پاندر | مترجم: گیتی خوشدل

کتاب های پایه دهم , کتاب خوانی , کتاب روانشناسی



 نمی فهمم چرا بعضی ها همه بدبختی ها را باهم دارند، هم زشت هستند، هم پیر هستند، هم بی چاره هستند. اما بعضی دیگر هیچ کدام از این چیزها را ندارند!
این عادلانه نیست...

زندگی در پیش رو | رومن گاری

خرید کتاب با تخفیف , کتاب خوب , طاقچه کتاب



از هر آدم رذلی بپرسید که آیا ترجیح میدهد با رذلی مثل خود سروکار داشته باشد یا با آدمی بزرگوار و خوش قلب ، بدون تردید پاسخ خواهد داد با آدمی بزرگوار و خوش قلب!
پیروزی فضیلت در همین است ...

ابله | فئودور داستایوفسکی

کتاب آشپزی , کتاب های برایان تریسی , روز کتاب



ویدیو : پاراگراف کتاب (65)