ویشکا آسایش: خدا به داد شوهرم برسه! : می خواهم از ته دل بگویم که بعد از فیلم ...


می خواهم از ته دل بگویم که بعد از فیلم "ورود آقایان ممنوع" و "برف روی کاج ها" که شیوه های نوین بازیگری را در آن دیدم و تجربه کردم بیشتر از قبل عاشق بازیگری شده ام و تازه فهمیدم بازیگری یعنی چه! خدا به داد شوهرم برسه! تماشا: نمایش برف روی کاج ها به کارگردانی پیمان معادی آنقدر اهالی رسانه را به وجد آورد که نشست مطبوعاتی این فیلم با حضور وسیع خبرنگارها و منتقدان مواجه شد.

 در این نشست، پیمان معادی، مهناز افشار، صابر ابر، ویشکا آسایش، امیر پوریا و کارن همایونفر حضور داشتند و حرف های جالبی رد و بدل شد. مهم ترین حرف های عوامل این فیلم را در ادامه می خوانید:

پیمان معادی: هفته ها به خاطر این موضوع از خواب می پریدم. شک نداشتم زندگی این زن سیاه و سفید است. همه طراحی های لباس و دکور را سیاه و سفید گرفتیم یعنی در ابتدا رنگی نگرفتیم و بعد سیاه و سفید کنیم. سیدجمال ساداتیان دوربینی به دستمان رساند که برای من حکم معجزه را داشت. این دوربین لاتی دود 14 داشت و 14 پرده از سفید تا خاکستری را می توانست به ما نشان دهد که انتخاب کنیم.

 ما قصه یک پیانیست را داشتیم که زندگی اش با شنیدن صدای فالش موسیقی هنرجوهایش می گذرد. موسیقی این فیلم هم آنقدر به ما کمک کرد که من باید از همین جا از کارن همایونفر تشکر کنم. کارن در شرایط سختی برایمان موزیک ساخت او پدرش را از دست داده بود و حتی در آن شرایط روحی هم هیچ تعللی در کار ما به وجود نیامد.

ویشکا آسایش , ویشکا آسایش و همسرش , همسر ویشکا آسایش

کارن همایونفر: این قدر این فیلم زیبا و عاشقانه است که حتی لحظاتی که پدرم آخرین نفس هایش را می کشید. من کنار او نبودم. نمی توانستم استودیو را رها کنم. خوشحالم کنار پیمان معادی دوست سال های قدیمی ام بودم.

امیر پوریا: بحث بازی من در این فیلم جدی نیست و برای اینکه بگویم فیلم را دوست دارم مانعی نمی بینم. لازم می دانم یک نکته را بگویم شب گذشته مسعود فراستی درباره فیلم اصغر فرهادی حرف هایی در برنامه هفت زد که همه ما می دانیم دارد جعل می کند. ایشان گفتند که اگر فرهادی جایزه اول (اسکار) را که بهترین فیلم باشد، نگرفت، جایزه فیلمنامه که دوم است را می گیرد. اغلب افراد می دانند که این حرف مضحک است. جایزه فیلمنامه و بهترین فیلم جداست و ترتیبی نیست. البته ممکن است برخی از مدیران این حرف را باور کنند و فکر کنند که جایزه بهترین فیلم مهم تر است و این حرف قطعا توقعی را پیش می آورد که توقعی فرهنگی نیست.

صابر ابر: اول باید بگویم که پیمان جان ما همگی پز تو را به همه می دهیم. ما برای فیلم برف روی کاج ها نزدیک به 3 ماه تمرین مدام داشتیم و هر شب سعی می کردیم سکانس های فیلم را مرور کنیم و لحظاتی که مهم است با را اتودهایی که در فیلم مشابهش وجود ندارد باورپذیر کنیم این شیوه ای بود که پیمان معادی آن را پیشنهاد کرده بود و خیلی لذت بردیم. باعث می شد سکانس های برای ما بکربودن خودش را حفظ کند. آرزو می کنم که همه کارگردانانمان این شیوه را در فیلم سازی شان پیاده کنند.

بیوگرافی ویشکا آسایش , چند سال خانه نشینی ویشکا آسایش , همکاری های میلیاردی ویشکا آسایش و عطاران

پیمان معادی: مهناز افشار دوتا معلم داشت یکی برای اینکه نوازندگی را به او یاد بدهد و یکی برای اینکه معلم بودن را به او بیاموزد. دلیل اینکه سعی نکردم و نشان ندادم که او در فیلم بنوازد، این است که من خودم 12 سال معلم نوازندگی پیانو داشتم و هیچ وقت ندیدم که او برای من بنوازد. به خاطر همین سعی نکردم تخلیه روانی او را در این فیلم روی ساز پیاده کنم. حس می کردم اگر این کار را بکنم به سمت سانتی مانتالیسم رفته ام. البته این را هم بگویم که ویشکا آسایش هم تبحر فراوانی در پیانو زدن دارد و حتی من وسوسه شدم که او را برای نقش خانم افشار انتخاب کنم! راستی بگذارید یک تشکر ویژه از بازیگران تئاتری این فیلم که حسن معجونی، الهام کردا و صابر ابر باشند بکنم. شاید باورتان نشود اما شب هایی بود که من حضور نداشتم و این بازیگران گروه را تمرین می دادند.

نام پسر ویشکا آسایش , ویشکا آسایش و پسرش , ماجرای ازدواج ویشکا آسایش

ویشکا آسایش: می خواهم از ته دل بگویم که بعد از فیلم ورود آقایان ممنوع و برف روی کاج ها که شیوه های نوین بازیگری را در آن دیدم و تجربه کردم بیشتر از قبل عاشق بازیگری شده ام و تازه فهمیدم بازیگری یعنی چه. خدا به داد شوهرم برسه!


ویدیو : ویشکا آسایش: خدا به داد شوهرم برسه!