ولایتی: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است :   اخبار سیاست خارجی - ولایتی: مذاکرات ...



مذاکرات مستقیم آقای عبدی , سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای , مذاکرات آقای عبدی

 

اخبار سیاست خارجی - ولایتی: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان پرهیز از تنش و جنگ‌های حرفه‌ای را مورد قبول هر دو کشور دانست و افزود: ما معتقدیم که باید از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز این موضوعات حل شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ایران برای به دست آوردن حقوق حقه خود از کسی اجازه نمی‌گیرد، گفت: من معتقدم مذاکرات به بن‌بست نرسیده است.

به گزارش فارس،‌ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک عصر امروز (شنبه) با ژان‌فرانسوا ژیرو مدیر خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران درباره ملاقات خود با مدیر خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیدیم که هر دو کشور تمایل دارند که مشکلات منطقه‌ای و تنش‌های عراق،‌ سوریه، و لبنان با گفت‌وگو حل شود.

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان پرهیز از تنش و جنگ‌های حرفه‌ای را مورد قبول هر دو کشور دانست و افزود: ما معتقدیم که باید از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز این موضوعات حل شود.

وی در خصوص مذاکرات وین تصریح کرد: این مذاکرات، مذاکرات آسانی نیست و تا جایی که ما اطلاع داریم ، مذاکره‌کنندگان ما تمام سعی خود را کرده‌اند اما این مذاکرات هنوز پایان نیافته و مجدداً در خردادماه ادامه می‌یابد.

ولایتی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات به نتایج مثبت برسد و در همین زمینه افزود: از طریق گفت‌وگو استمرار آن و در صورتی که طرفین با همین حسن نیتی که ایران از خود نشان داده، این روند را ادامه دهند امیدواریم در آینده بتوانیم راه حل‌هایی داشته باشیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه من معتقد نیستم که این مذاکرات به بن‌بست رسیده باشد، یادآور شد: جمهوری اسلامی همیشه طرفدار گفت‌وگو استمرار مذاکرات است.

وی با بیان اینکه زمان مذاکرات باید مورد توافق دو طرف باشد و ایران برای به دست آوردن آنچه که حقوق حقه خود می‌داند از کسی اجازه نمی‌گیرد گفت: از ابتدای مطرح شدن موضوع هسته‌ای، ملت ایران هیچ‌گاه از مذاکرات روی‌گردان نبوده و همواره از استمرار آن حمایت کرده است.

ولایتی تأکید کرد: مادامی که مذاکره‌کنندگان ما در چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند مورد حمایت جمهوری اسلامی قرار دارند و البته آنچه که تا کنون انجام گرفته خلاف این نبوده است.

به گزارش فارس، همچنین در این دیدار ژان‌فرانسوا ژیرو مدیر خاورمیانه وزارت خارجه فرانسه، با اشاره به چارچوب دوجانبه ایران و فرانسه گفت: ما در خصوص مسائل دوجانبه صحبت کردیم و الآن نیز به وزارت خارجه می‌رویم تا این گفت‌وگوها را ادامه دهیم و سپس به پاریس باز می‌گردیم.
اخبار سیاست خارجی - فارس

 


ویدیو : ولایتی: مذاکرات به بن‌بست نرسیده است