ولایتی: بررسی برجام در مجلس نشانه واقعی دموکراسی بود : رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ...



نشانه های عشق واقعی در پسران , نشانه های عشق واقعی در زنان , نشانه های عشق واقعی در مردان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سفر مسئولان عربستان سعودی به روسیه، گفت: این بسیار طبیعی است که با فعال‌تر شدن روسیه در سوریه حامیان تروریسم به وحشت بیفتند.

 پس از دیدار یان الیاسون، قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع دو طرف در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنان پاسخ گفتند.

ولایتی با اشاره به سوابق الیاسون گفت: وی در زمان جنگ ایران و عراق تلاش‌های بسیاری برای بهبود روابط بین دو کشور انجام داد و پس از فعالیت‌های متعددی که جهت برقراری صلح در جهان داشت بان کی مون نیز او را به عنوان قائم‌مقام خود منصوب کرد.

وی ادامه داد: قائم مقام دبیرکل سازمان ملل قبل از سفرش به ایران سفرهای دیگری نیز به منطقه داشت و به عربستان سعودی نیز سفر کرد. در دیدار امروز نیز در رابطه با حل مسأله عراق و یمن و سوریه گفت‌وگو کردیم و ایران و سازمان ملل اعتقاد راسخ دارند که راه‌حل‌ها در کشورها سیاسی است نه نظامی.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با تأکید بر اینکه سازمان ملل می‌تواند بیطرفانه برای آوردن صلح و پایان آشوب‌ها و تنش‌ها اقدام کند، افزود: باید از دخالت بیگانگان در سازمان ملل جلوگیری شود و همه جهت پایان دادن به تنش‌ها همکاری داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با موضع‌گیری سازمان ملل در قبال فاجعه منا نیز توضیح داد: آقای الیاسون این واقعه وحشتناک و مصیبت بزرگ را که برای ایران رخ داده است تسلیت گفت و دیدگاه سازمان ملل جهت لزوم جلوگیری از این وقایع را به ما اعلام کرد.

سوال دیگری که از ولایتی پرسیده شد در رابطه با سفر ولیعهد و وزیر خارجه عربستان سعودی به روسیه بود و اینکه آیا این سفر به حضور روسیه در سوریه ارتباط دارد یا خیر که ولایتی پاسخ داد: طبیعی است که وقتی روسیه به عنوان یک کشور فعال در عرصه بین‌المللی حضور دارد کشورهای دیگر با آن مشورت کنند.

وی ادامه داد: پس از فعال‌تر شدن حضور روسیه در سوریه حامیان تروریسم نگران شده‌اند و این طبیعی است. در هر صورت امیدواریم ائتلاف 1+4 متشکل از ایران، سوریه،‌ عراق، روسیه و مقاومت لبنان با همکاری‌های مهمی که در جهت مقابله با تروریست انجام می‌دهند موفق شوند.

ولایتی تأکید کرد: حامیان تروریسم باید بدانند بیش از این نمی‌توانند از تروریسم حمایت کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با اشاره به دیدارش با قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل افزود: الیاسون نیز اعلام کرد سازمان ملل با این کار که برخی از کشورها تحت عنوان عناوینی اقدام به اجرایی کردن مقاصد غیرانسانی خود در کشورهایی مثل عراق و سوریه می‌کنند بسیار مخالف است. چرا که این اقدامات باعث سلب امنیت منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: کشورهایی مثل آمریکا که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند می‌گویند که از تروریست‌های میانه‌رو حمایت می‌کنند ولی گروه‌هایی که مورد حمایت آنها قرار می‌گیرند در سوریه مردم بیگناه را می‌کشند. از سوی دیگر تروریست، تروریست است میانه‌رو و تندرو ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پایان در پاسخ به سوالی در مورد تحلیل وی از بررسی برجام در مجلس گفت: برجام موافقان و مخالفان خود را داشت و آنها به خوبی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و عملکرد مجلس در بررسی برجام نشانه واقعی دموکراسی بود چرا که صاحبان آرای مختلف با یکدیگر به گفت‌وگو پرداختند.

وی ادامه داد: هر چند برخی از مشکلات در روند بررسی برجام وجود داشت ولی به طور کلی همه نمایندگان مردم و مجلس به دنبال احیای اسلام و عزت ایران هستند و صرف نظر از برخی مسائل می‌توان بررسی برجام در مجلس را نمایش بسیار ارزشمندی از دموکراسی در ایران دانست و در نهایت هرچه مجلس تصمیم بگیرد همان در کشور اجرا می‌شود.

در ادامه الیاسون در رابطه با دیدارش با ولایتی گفت: ما راجع به مسائلی که منجر به یافتن راه‌حل‌هایی برای غلبه بر بحران‌های فعلی منطقه می‌شود گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: تمرکز ما در این دیدار بر روی یافتن راه حلی برای بحران سوریه و یمن بود. همچنین پیدا کردن راه‌هایی جهت مقابله با تروریسم البته نه تنها در سوریه و عراق بلکه در تمام جهان.

الیاسون با تأکید بر اینکه امنیت باید در منطقه حاکم شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر تروریست‌ها در منطقه جنگ و تنش ایجاد کرده‌اند و لی ما باید به دنبال راه حل‌هایی برای پایان دادن به این جنگ و تنش‌ها باشیم و دیدارمان با ولایتی نیز به همین منظور بود.

قائم‌مقام دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: من پیامی برای ایران از سوی سازمان ملل و اعضای آن آورده‌ام و آن حمایت همه اعضا و سازمان از توافق هسته‌ای ایران با گروه 1+5 است. ما امیدواریم این توافق راه را برای همکاری بیشتر ایران و سازمان ملل باز کند و امروز نیز شاهد افزایش این همکاری‌ها و گفت‌وگوها بین ایران و سازمان ملل هستیم.

وی گفت: ما از ایران سپاسگزاریم و باید بگویم برگزاری جشن هفتادمین سالگرد تأسیس سازمان ملل در ایران حاکی از روابط خوب ایران با سازمان ملل است.

 

 اخبار سیاسی  -  ایسنا 


ویدیو : ولایتی: بررسی برجام در مجلس نشانه واقعی دموکراسی بود