وقتی شادی فوتبال به کابوس بدل می‌شود : فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از ...


فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از تیم ملی فوتبال کیپ‌ورد به خاطر بازی دادن به یک بازیکن محروم در انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا سه امتیاز کسر کرد تا تونس که با 11 امتیاز در رده دوم قرار داشت به مرحله بعد راه یابد. ایسنا: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از تیم ملی فوتبال کیپ‌ورد به خاطر بازی دادن به یک بازیکن محروم در انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا سه امتیاز کسر کرد تا تونس که با 11 امتیاز در رده دوم قرار داشت به مرحله بعد راه یابد.

تیم ملی فوتبال کیپ‌ورد در انتخابی جام جهانی در قاره آفریقا شگفتی ساز ظاهر شد و توانست در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی با نتیجه دو بر صفر میزبانش تونس را شکست دهد تا با 12 امتیاز نام خود را به عنوان یکی از ده تیم مرحله پایانی انتخابی در این قاره ثبت کند اما خوشحالی این کشور آفریقایی به کابوس تبدیل شد چرا که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از این تیم به خاطر بازی دادن به یک بازیکن محروم سه امتیاز کسر کرد تا تونس که با 11 امتیاز در رده دوم قرار داشت به مرحله بعد راه یابد.

در بیانیه فیفا آمده است: از تیم ملی فوتبال کیپ‌ورد به خاطر بازی دادن به فرناندو وارلا در دیدار برابر تونس سه امتیاز کسر شد. بنابرین نتیجه دیدار اخیر دو تیم که با پیروزی دو بر صفر به سود کیپ‌ورد به پایان رسید باطل و تونس به عنوان پیروز این میدان انتخاب شد.

وارلا در دیدار برابر گینه استوایی به خاطر حرکت ناشایست با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد و با محرومیت چهار جلسه ای همراه شد اما او در حالیکه تنها سه جلسه از محرومیت خود را پشت سر گذاشته بود در دیدار برابر تونس به میدان رفت تا کشورش را با بدترین مجازات جریمه کند.

تیم ملی فوتبال تونس با این اشتباه کیپ‌ورد با 14 امتیاز در صدرجدول رده بندی قرا گرفت و به مرحله بعدی صعود کرد این در حالی است که کیپ‌ورد با این کسر سه امتیاز، 9 امتیازی شد و در رده دوم جدول رده بندی قرار گرفت تا از صعود به مرحله بعد باز ماند.

نبیل معلول سرمربی تیم ملی فوتبال تونس پس از شکست برابر کیپ‌ورد و ناکامی تیمش از صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی استعفا کرد.

به این ترتیب تیم های اتیوپی، تونس، ساحل‌عاج، غنا، بورکینافاسو، نیجریه، مصر، الجزایر، کامرون و سنگال توانستند به مرحله‌ سوم انتخابی جام‌جهانی راه پیدا کنند. این تیم‌ها باید در دو بازی رفت و برگشت به مصاف هم بروند و برنده‌ آنها در مجموع دو دیدار جواز حضور در جام‌جهانی 2014 را به دست خواهند آورد.


ویدیو : وقتی شادی فوتبال به کابوس بدل می‌شود