وزیر ورزش یک کیلو هم چربی اضافه ندارد! : نمایندگان مجلس با 199 رای موافق، 44 ...


نمایندگان مجلس با 199 رای موافق، 44 رای مخالف و 24 رای ممتنع حکم رفتن گودرزی به سئول را امضا کردند. خبرآنلاین: نمایندگان مجلس با 199 رای موافق، 44 رای مخالف و 24 رای ممتنع حکم رفتن گودرزی به سئول را امضا کردند.

 سرانجام دعاهای رئیس جمهور مستجاب شد و نمایندگان مجلس به چهارمین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد دادند تا کابینه یازدهم پس از 3 ماه تکمیل شود.

حجت الاسلام حسن روحانی در همان دقایق آغازین جلسه امروز مجلس به همراه اسحاق جهانگیری، محمدرضا صادق، محمدرضا خباز و مجید انصاری و با استقبال حجت الاسلام ابوترابی فرد و محمدرضا باهنر وارد صحن علنی مجلس شد تا از گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دفاع کند.

از نکات جالب توجه جلسه امروز مجلس پخش زنده تلویزیونی بود. بر خلاف دو جلسه رای اعتماد گذشته دوربین های شبکه خبر در صحن مجلس بودند و تکمیل شدن کابینه یازدهم را به صورت زنده به مردم نمایش دادند.

امیدواری رئیس جمهور


روحانی که این روزها دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را بارها تجربه کرده است، در سخنان خود اعلام کرد که «برای چهارمین بار است که در مجلس محترم برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حاضر می‌شوم. فکر می کنم مطالبم کمی تکراری باشد به این دلیل که نسبت به اهمیت ورزش و جوانان قبلا نکاتی را به عرض نمایندگان رسانده ام».

رئیس جمهور همچنین اعلام کرد که امیدوارم با حضور ایشان و رای شما به آقای گودرزی بتوانیم به ورزش کمک کنیم و به جوانان امید و نشاط بیشتری بدهیم و ان‌شاءالله امروز شاهد این باشیم که دولت تکمیل شود تا به وظایف سنگین خود عمل کند.

رئیس جمهور همچون جلسات رای اعتماد گذشته پس از سخنرانی خود صحن مجلس را ترک کرد.

پای سینمای هالیوودی به صحن مجلس باز شد

یکی از حاشیه های جالب جلسه امروز نطق نماینده مردم مشهد بود که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی درباره فتنه 88، مذاکرات ژنو و وادادگی در مقابل غرب و سینمای هالیودی سخن گفت که با تذکر لاریجانی روبرو شد که به او گفت: کمی هم در مخالفت با وزیر صحبت کنید!

سخنان کریمی قدوسی با فریادهای دو-دو نماینگان به نشانه مخالفت روبرو شد و او در عوض از پشت تریبون فریاد زد "چهار-چهار"! رئیس مجلس هم در پایان سخنان کریمی به شوخی گفت: سپاسگذارم. همه​گان محظوظ شدند از سخنان شما! آنگونه که از تصاویر تلویزیونی جلسه امروز مجلس مشهود بود، حین سخنان کریمی قدوسی، قاضی​زاده دیگر نماینده مجلس در حالی که به سخنان نماینده هم حوزه خود -مشهد- گوش می​داد، می​خندید.

فتح​الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در موافقت با محمود گودرزی، وزرای پیشنهادی قبلی را هم خوب ارزیابی کرد و عدم ارائه رای اعتماد به آنها را به منزله دشمنی مجلس با دولت ندانست. محمد قسیم عثمانی دیگر موافق وزیر پیشنهادی ورزش بود که گفت: انشالله با رای به آقای گودرزی، عدم رای به وزرای پیشنهادی پیشین را جبران کنیم.

وزیر ورزش یک کیلو هم چربی اضافه ندارد

همچنین حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی سخن می گفت با اشاره به سوابق ورزشی گودرزی اعلام کرد که اگر از بعد ظاهری هم بخواهیم نگاه کنیم ایشان حتی یک کیلو چربی اضافی ندارد.

جمع آوری امضا توسط کوثری


زمانی که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در حال دفاع از برنامه های خود بود نمایندگان مشغول امور مختلفی بودند. اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران نیز در حال جمع آوری امضا برای یک طرح بود که البته بسیاری از نمایندگان نیز درخواست کوثری برای امضا را قبول می کردند.

رایزنی های مجلس


یکی از امور رایج در جلسات رای اعتماد، رایزنی های نمایندگان در حاشیه صحن علنی است که امروز هم شاهد این موضوع بودیم. به طور مثال نبویان، زاهدی و طبیب زاده دقایقی را با حداد عادل به گفت وگو پرداختند و از طرفی هم محمدرضا باهنر با برخی نمایندگان گفت وگو می کرد. به واسطه رایزنی نمایندگان با یکدیگر برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی تعداد اندکی از نمایندگان در زمان سخنرانی گودرزی در جایگاه خود قرار داشتند و به سخنان وزیر توجه می کردند.

با توجه به این موضوع لاریجانی نیز در پایان سخنان وزیر پیشنهادی اعلام کرد که نمایندگان در جایگاه خود قرار بگیرند تا کارت های رای گیری پخش شود تا «بلکه امروز مشکل حل شود»!

گفت وگوی حسینیان و جهانگیری در دقیقه 90

زمانی که نمایندگان دولت در حال ترک جلسه علنی مجلس بودند تا نمایندگان کار رای گیری را ادامه دهند، برخی نمایندگان همچون حسینیان خود را به همراهان رئیس جمهور رسانده و به گفت وگو با آنها پرداختند. در همین لحظه نیز حسینیان برای دقایقی با معاون اول رئیس جمهور گفت وگو کرد.

پس از آنکه نمایندگان رای خود را به صندوق انداختند معاون پارلمانی رئیس جمهور به صحن مجلس بازگشت تا از نزدیک شاهد تکمیل کابینه یازدهم پس از گذشت 3 ماه باشد.

به این ترتیب نمایندگان مجلس با 199 رای موافق، 44 رای مخالف و 24 رای ممتنع حکم رفتن گودرزی به سئول را امضا کردند تا کار تکمیل شدن کابینه یازدهم به راند پنجم کشیده نشود.


ویدیو : وزیر ورزش یک کیلو هم چربی اضافه ندارد!