وزیر دفاع اسراییل: ایران به دنبال گشودن یک جبهه جدید در جولان است : این نیروهای ...



وزیر دفاع , محصولات جدید ایران خودرو , ماشین جدید ایران خودرو

این نیروهای حزب الله بر خلاف ادعای وزیر دفاع اسراییل نه تنها در حال انجام اقدامات خصمانه نبودند بلکه به منظور مبارزه با تروریست های جبهه النصره و حفاظت از ماطق مرزی لبنان از تیررس این گروه تروریستی مشغول انجام ماموریت بودند.

موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل می گوید یک نفر به دنبال آن است که با نادیده گرفتن آنچه که تهدیدهای ناشی از برنامه هسته ای ایران، خواند با این کشور به یک توافق بد برسد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل که به همراه نتانیاهو از تیپ زمینی حرمون ارتش اسراییل بازدید می کرد با اشاره به فضای مثبت روزهای اخیر درباره محتمل شدن رسیدن به یک توافق هسته ای ایران و 1+5 تا ماه مارس سال جاری بدون نام بردن از اوباما به طور غیر مستقیم او را به تلاش برای رسیدن به یک توافق بد با ایران و نادیده گرفتن تهدیدهای ناشی از ایران در منطقه متهم کرد.

یعالون گفت:" یک نفر به دنبال آن است که با ایران بر سر برنامه هسته ای ایران کشور به یک توافق بد برسد. همان نفر همچنین تهدیدهای ناشی از حمایت گسترده ایران از تروریست ها را نادیده می گیرد!

این مقام اسراییلی با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم گفت:" هر کجا ایران است بی ثباتی هم آنجاست. ایران در همه کشورهای منطقه از افغانستان و سوریه و عراق و لبنان گرفته تا این اواخر در یمن بازوهای اجرایی دارد."

این ادعا در حالی است که تا کنون ادعای حضور نیروهای منسوب به ایران در هیچ از یک این کشورها به تایید مراجع رسمی نرسیده و جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است تنها برای مبارزه با گروه داعش در عراق به درخواست دولت این کشور مشاورانی نظامی دارد.

یعالون همچنین ایران را متهم کرد که در حال بازسازی جبهه جدیدی علیه اسراییل از بلندی های جولان است و به طور ضمنی هشدار داد که ارتش اسراییل تحولات در این منطقه را از نزدیک و با دقت دنبال می کند.

یعالون گفت:" ایران به دنبال آن است که در بلندی های جولان یک جبهه جدید علیه ما ایجاد کند ، ایران به دنبال تاسیس زیر ساخت یک گروه تروریستی جدید برای اقدامات خصمانه علیه ما در آینده است."

گفتنی است نیروهای ارتش اسراییل ماه گذشته با حمله به یک خودروی حامل فرماندهان و اعضای ارشد گروه مقاومت حزلب الله لبنان ، در در منطقه قنیطره در جولان 6  تن از آنها از جمله سردار الله دادی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساندند.

این نیروهای حزب الله بر خلاف ادعای وزیر دفاع اسراییل نه تنها در حال انجام اقدامات خصمانه نبودند بلکه به منظور مبارزه با تروریست های جبهه النصره و حفاظت از ماطق مرزی لبنان از تیررس این گروه تروریستی مشغول انجام ماموریت بودند.

پس از حمله اخیر اسراییل ، نیروهای حزب الله لبنان در روز 8 بهمن با حمله به یک کاروان نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه شبعا دستکم 2 سرباز اسراییلی را کشته و چند تن دیگر را زخمی کردند. حزب الله لبنان این حمله را پاسخی به حمله ماه گذشته اسراییل به کاروان حامل فرماندهان حزب الله دانست و مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 


ویدیو : وزیر دفاع اسراییل: ایران به دنبال گشودن یک جبهه جدید در جولان است