وزیر دفاع اسرائیل: ایران در 5 قاره زیرساخت نظامی دارد/ ایران از داعش، خطرناکتر است :



داعش در ایران , قدرت نظامی ایران , دستگیری داعش در ایران

وزیر خارجه سابق اسرائیل: ایران در حال بازگرداندن مشروعیت جهانی خود است این در حالی است که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.

وزیر دفاع اسرائیل گفت: ایران خطرناک ترین دشمن اسرائیل است.
 
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که ایران دشمن اصلی اسرائیل بود و همچنان هست.

وی که در نشست مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل در تل آویو سخن می گفت ادامه داد: اگر قرار باشد میان داعش و ایران یکی را برای تعامل انتخاب کنم من تعامل با داعش را انتخاب می کنم. ایران خطرناک تر است.

این وزیر اسرائیلی اضافه کرد: ایران در حال امضای مراحل پایانی قراردادهای دهها میلیارد دلاری خرید سلاح است. هدف از این اقدام پشتیبانی و حمایت از شعبه های خود در منطقه است.

وی افزود: میان ما و کشورهای عربی شامل عربستان سعودی، امارات، کویت و دیگر کشورهای این اردوگاه اشتراکاتی وجود دارد. ایران، اخوان المسلمین و قدرت های جهاد جهانی دشمن مشترک ما هستند. این اردوگاه (کشورهای عربی) بر آمریکا تکیه می کرد اما ناامید شد زیرا ایران به بازیگر اصلی در منطقه و به ویژه سوریه تبدیل شد.
 
وزیر دفاع اسرائیل افزود: امروزه روابط و منافع، مهمترین از توافقنامه ها و کنفرانس های صلح است. به همین دلیل غرب می تواند از این فرصت، استفاده کند.

موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل ادامه داد: ایران از داعش، خطرناکتر است زیرا در 5 قاره، زیرساخت های نظامی دارد. حزب الله لبنان یکی از ابزارهای آن است. در صورتی که ایران احساس کند از لحاظ اقتصادی امنیت دارد می تواند بمب اتمی به دست آورد.
 
وی افزود: زیرساخت های نظامی ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل است.
 
همزمان خانم تزیپی لیونی وزیر خارجه سابق اسرائیل هم گفت که ایران در حال بازگرداندن مشروعیت جهانی خود است این در حالی است که اسرائیل در حال از دست دادن مشروعیت خود است.
 

اخبار سیاست خارجی - عصرایران

 


ویدیو : وزیر دفاع اسرائیل: ایران در 5 قاره زیرساخت نظامی دارد/ ایران از داعش، خطرناکتر است