وزیر خارجه عراق: جنگ علیه داعش، جنگ جهانی سوم است :   الجعفری با بیان اینکه ...



حمله داعش به کاروان وزیر دفاع عراق , ادعای داعش درباره ترور نخست‌وزیر عراق , وزیر امور خارجه عراق

 

الجعفری با بیان اینکه ما امروز با خطر مشترکی به نام داعش روبه رو هستیم، گفت: عراق با جنگ جهانی سوم علیه این گروه تروریستی روبه رو است.

وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه در اظهاراتی با بیان اینکه عراق با جنگ جهانی سوم علیه گروه تروریستی داعش روبه رو است، گفت: داعش کشورهای اروپایی را نیز تهدید می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز،'ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با 'تانر ییلدیز' وزیر انرژی ترکیه در بغداد گفت: ترکیه برای مقابله با تروریسم در کنار عراق ایستاده است.

وی تصریح کرد که داعش همه جهان از جمله قاره اروپا را نیز تهدید می کند.

الجعفری با بیان اینکه ما امروز با خطر مشترکی به نام داعش روبه رو هستیم، گفت: عراق با جنگ جهانی سوم علیه این گروه تروریستی روبه رو است.

وزیر خارجه عراق همچنین ابراز امیدواری کرد که روابط سیاسی عراق و ترکیه روند رو به پیشرفتی در آینده داشته باشد.

الجعفری توضیح داد که دو طرف عراقی و ترکیه درباره مسایل دارای اهتمام مشترک میان دو کشور در زمینه های تجاری، امنیتی، ساخت و ساز و برق گفت و گو و رایزنی کردند.

وزیر انرژی ترکیه روز یکشنبه در دیداری رسمی برای دیدار با مقام های عراقی وارد بغداد شد.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های هولناکی شده اند.

آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای غربی و عربی منطقه که از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی جنایت های هولناک این گروه تروریستی، مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با داعش شده اند.


 اخبار بین الملل -   ایرنا


ویدیو : وزیر خارجه عراق: جنگ علیه داعش، جنگ جهانی سوم است