وزیر اقتصاد یا نیرو ؛ کدام یک می رود ،‌ کدام یک می ماند؟ :       هر چند هنوز ...



 

 

کدام موزه هایی در تهران که نیرو میخواهند؟ , وزیر اقتصاد , کدام ویندوز بهتر است

 

هر چند هنوز مشخص نیست که استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی در نهایت انجام خواهد شد یا خیر و نتیجه اش چه خواهد بود ،‌ اما خبرهایی که از "گزارش 24 صفحه ای کمیسیون اصل 90 مجلس "درباره فساد مالی موسوم به "اختلاس 3000 میلیارد تومانی"‌ می رسد حاکی از آن است که این گزارش سوگیری شدیدی علیه وزیر اقتصاد دارد و آن طور که داریوش قنبری عضو كمیسیون اصل 90 گفته است در فصل چهارم این گزارش آمده است که سید شمس الدین حسینی یا باید برکنار شود و یا استیضاح گردد.

البته وزیر و تیم پارلمانی اش امیدوارند که بتوانند امضا کنندگان را به عدم تقصیر وزیر در پرونده مذکور متقاعد کنند تا تعداد این افراد به زیر 10 نفر برسد و طرح استیضاح از اساس منتفی شود چه آن که آنان اصرار دارند که همه کاره سیستم بانکی ،‌ رئیس کل بانک مرکزی است و نه وزیر امور اقتصادی و دارایی.

با این حال رئیس جمهور که اعتماد ویژه ای به حسینی دارد ،‌ اخیراً‌ در نشستی با نزدیکانش در دولت تصمیم گرفته است اگر وزیرش در مجلس رأی اعتماد نگیرد ،‌ او را به عنوان رئیس کل بانک مرکزی در رأس سیستم بانکی منصوب نماید.

گفتنی است که دولت در روزهای اخیر به این نتیجه رسیده است که محمود بهمنی باید از ریاست بانک مرکزی حذف شود تا بلکه فشارها بر دولت به خاطر پرونده مالی اخیر کاهش یابد و وزیر اقتصاد نیز از استیضاح برهد.

این مساله به حدی جدی شده است که گفته می شود حتی اگر حسینی همچنان وزیر اقتصاد بماند ،‌ باز هم بهمنی رفتنی است و از محمد رضا فرزین ،‌ معاون وزیر اقتصاد و سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ها به عنوان گزینه احتمالی ریاست بر بانک مرکزی یاد می شود.

بهمنی چند روز پیش در واکنش به شایعه استعفای خود گفته بود که هرگز این کار را نخواهد کرد مگر آن که دستوری از سوی رهبر انقلاب یا رئیس جمهور برسد.

تلاش دولت برای حفظ حسینی در رأس وزارت امور اقتصادی و دارایی در بحبوحه اجرای طرح تحول اقتصادی در حالی است که مجید نامجو وزیر نیرو نیز در آستانه استیضاح است و دولت نمی خواهد همزمان دو وزیر را از دست بدهد و از این رو ترجیح بر این است که اگر قرار بر حذف است وزیر نیرو استیضاح و برکنار شود تا در سایه حذف او ،‌ استیضاح وزیر اقتصاد منتفی شود زیرا حذف دو وزیر کابینه در یک بازه زمانی کوتاه چندان متعارف نیست.

شاید به همین دلیل باشد که نامجو چند روز پیش در مصاحبه ای گفت که برای هدفمندی یارانه ها آماده قربانی شدن است.

البته گفته می شود که به نامجو اعلام شده که نگران استیضاحش نباشد زیرا دولت پست مهم دیگری برای وی در مجموعه نفت در نظر دارد.

در مجموع به نظر می رسد لااقل یکی از دو وزیر نیرو و اقتصاد رفتنی هستند هر چند که دولت اصرار دارد حسینی حتماً‌ در مجموعه اقتصادی کشور باقی بماند ولو به عنوان رئیس کل بانک مرکزی.

مجلس هم در شرایطی که با بازپس گیری طرح سوال از رئیس جمهور ، تحت فشار افکار عمومی و متهم به بی عملی است ، در شرایطی که زورش به رئیس جمهور نمی رسد بی مناسبت نمی بیند دستکم با یک استیضاح پر سر و صدا خودی نشان دهد!.../تحلیل:عصرایران


ویدیو : وزیر اقتصاد یا نیرو ؛ کدام یک می رود ،‌ کدام یک می ماند؟