ورود سامانه بارشی از جمعه : مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن ...


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر، از وزش باد در برخی مناطق کشور در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: انباشت آلاینده‌های جوی در روز پنجشنبه در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست. ایسنا: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش دمای هوا در سواحل دریای خزر، از وزش باد در برخی مناطق کشور در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: انباشت آلاینده‌های جوی در روز پنجشنبه در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست.
 احد وظیفه در گفت‌وگویی گفت: تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر امواج تراز میانی جو از آسمان کشور در روزهای سه‌شنبه و چهار‌شنبه است که بر این اساس روز سه‌شنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و دامنه‌های البرز افزایش ابر و بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.
وی با بیان اینکه در این روز در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش می‌یابد که در برخی مناطق استان‌های اردبیل وگیلان با وزش باد جنوبی همراه خواهد بود، اظهار کرد: روز چهارشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و برخی مناطق شمال غرب افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه با استقرار سامانه پرارتفاع، آسمان در تمام مناطق کشور آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی کشور دور از انتظار نخواهد بود، گفت: از بعدازظهر جمعه نیز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ابرناکی و بارش در این مناطق خواهد شد.
وظیفه در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه، کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 9 و 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه نیز کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 10 و 3 درجه سانتیگراد خواهد بود. 


ویدیو : ورود سامانه بارشی از جمعه