ورود داعش به مناطق شرق و جنوب کوبانی :   اخبار بین الملل - ورود داعش به مناطق ...



مناطق تحت تصرف داعش , مناطق تحت اشغال داعش , مناطق تحت تصرف داعش در عراق

 

اخبار بین الملل - ورود داعش به مناطق شرق و جنوب کوبانی

"عصمت الشیخ" رئیس هیات دفاع از کوبانی در مصاحبه با رویترز گفت: می میریم یا پیروز می شویم. هیچ جنگجویی شهر را ترک نمی کند.

داعشی ها علاوه بر شرق شهر کوبانی سوریه، مناطقی در غرب و جنوب این شهر را نیز تصرف کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی و رویترز، درگیری ها میان داعش و مردم شهر کوبانی ادامه دارد. داعش یک مرکز پلیس در نزدیکی مرکز شهر کوبانی را نیز اشغال کرد.

شهر کردنشین کوبانی در خاک سوریه قرار دارد اما تنها 2 کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد. در صورت سقوط شهر کوبانی که در زبان عربی "عین العرب" نام دارد؛ داعش قتل عام گسترده ای را رقم خواهد زد. علاوه بر این، کُردهای سوریه تضعیف می شوند و منطقه گسترده مرزی ترکیه توسط داعش اشغال می شود.

همزمان جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا هم مواضع داعش در نزدیکی شهر کوبانی را بمباران کردند. با این حال حملات هوایی جنگنده های ائتلاف تاکنون نتوانسته است از شدت حملات و پیشروی داعش به سمت کوبانی جلوگیری کند.

هم اکنون جنگ خیابانی میان ساکنین مسلح شهر کوبانی و نیروهای داعش در جریان است. داعش از سه هفته پیش تاکنون برای تصرف و اشغال شهر کوبانی تلاش می کند.

فرمانده نیروهای کُرد حامی شهر کوبانی اواخر روز دوشنبه گفت: نیروهای داعش 300 متری عمق شهر کوبانی هستند و دیگر مناطق شهر را مورد هدف توپخانه قرار می دهند.

"عصمت الشیخ" رئیس هیات دفاع از کوبانی در مصاحبه با رویترز گفت: می میریم یا پیروز می شویم. هیچ جنگجویی شهر را ترک نمی کند.
وی افزود: جهان نظاره گر است. جهان فقط نگاه می کند و اجازه می دهد این وحشی ها، همه حتی کودکان را بکشند اما ما تا آخر می جنگیم؛ تا زمانی که اسلحه داشته باشیم.

"بارویر علی محمد" مترجم در حزب دموکرات کردستان در حالی که فرار می کرد نیز به رویترز گفت: می توانیم صدای درگیری در خیابان ها را بشنویم.

در سوی ترکیه هم ارتش این کشور سطح آمادگی نظامی خود را به بالاترین میزان رساند و صدها دستگاه تجهیزات نظامی خود را در لب مرز سوریه مستقر کرد.

روز دوشنبه هم مقامات مرزبانی ترکیه اجازه دادند دهها نفر از زخمی های شهر کوبانی وارد خاک ترکیه شده و به بیمارستان های ترکیه منتقل شوند.

اخبار بین الملل - عصرایران

 


ویدیو : ورود داعش به مناطق شرق و جنوب کوبانی