واکنش وکیل «حسین موسویان» درباره ادعای یک روزنامه : وکیل‌مدافع سیدحسین موسویان ...



شعر درباره امام حسین , درباره امام حسین , شعر درباره امام حسین و کربلا

وکیل‌مدافع سیدحسین موسویان درباره انتشار مطلبی در یکی از روزنامه‌ها واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ پوربابایی با اشاره به تیتر منتشره در صفحه اول شماره 1889 مورخ سوم خرداد 1395 یکی از روزنامه‌ها در خصوص سیدحسین موسویان، این تیتر را مصداق بارز افترا و نشر اکاذیب دانسته و تاکید کرده که موکلش حق تعقیب قضایی را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی در این زمینه خاطرنشان کرده است: این روزنامه در تیتر صفحه اول خود نوشته "ادعای آمریکایی‌ها مبنی به کمک 70 هزار دلاری به حسین موسویان برای تبلیغ توافق هسته‌ای".

بدین‌ وسیله به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند که دکتر حسین موسویان از نیمه سال 1388 در دانشگاه پرینستون آمریکا به عنوان محقق فعالیت تحقیقی خود را آغاز و از همان ابتدا و تاکنون صرفا از دانشگاه پرینستون حقوق ماهیانه دریافت نموده و هیچ وجهی به‌جز حقوق مقرر دانشگاه به ایشان پرداخت نگردیده است.

یکی از اصلی ترین موضوعات پژوهش دکتر موسویان موضوع بحران هسته‌ای ایران بوده که نتیجه پژوهش وی کتابی تحت عنوان "بحران هسته‌ای ایران" است که در سال 1391 یعنی در دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد در آمریکا منتشر و اخیرا هم در ایران ترجمه وبه طبع نشر آراسته گردیده است. وی در این تحقیق به تفصیل و به صورت مستند سناریوهای آمریکا در مورد تحریم، جنگ، تغییر رژیم و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرده و ضمن ارائه طرح دیپلماسی صلح‌آمیز برای حل بحران هسته‌ای ایران، حقانیت هسته‌ای ایران، صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و غیرقانونی و نامشروع بودن تحریم‌ها علیه ایران را تبیین و تشریح کرده است.

دکتر موسویان در طول سال‌های اشتغال در دانشگاه پرینستون بطور خستگی ناپذیر و با انتشار صدها مقاله و مصاحبه در معتبرترین رسانه‌های دنیا و نیز سخنرانی در محافل علمی و فکری برجسته آمریکا و سایر کشورهای مهم جهان و برای مقابله با منادیان تحریم و جنگ، علیه کشور عزیزمان ایران و به منظور دفاع از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای کشور، در هر دو دوران ریاست جمهوری (دکتر احمدی‌نژاد و دکتر روحانی) به طور یکسان و گسترده به تبلیغ و تشریح حقانیت جمهوری اسلامی، دایر بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای و غیرقانونی بودن تحریم‌های کشورهای غربی پرداخته و بر همین چهارچوب فکری تاکید ورزیده است.

اخیرا بنیاد پلاشر آمریکا که یک موسسه غیر دولتی در آمریکا است و هدف و برنامه‌اش کاهش و نابودی سلاح‌های هسته‌ای در جهان است طی گزارشی، فعالیت‌های خود در مورد عاری‌سازی جهان از سلاح هسته‌ای را منتشر کرده است.

بنیاد مذکور در گزارش خود لیستی از کمک‌های مالی به موسسات مختلف برای تبیین و تشریح و توجیه افکار عمومی آمریکا و جهان در مورد ضرورت توافق صلح‌آمیز هسته‌ای (یعنی جلوگیری از جنگ و ختم تحریم های ضد ایران) را منتشر کرده است، از جمله اینکه به رادیو ملی آمریکا 100 هزار دلار، 500/282 دلار به انجمن کنترل تسلیحات آمریکا،225000 دلار به موسسه مطالعاتی بروکینگز آمریکا، 182000 دلار به شورای آتلانتیک آمریکا و 70000 دلار به دانشگاه پرینستون آمریکا پرداخت کرده است. بنیاد پلاشر به صورت صریح و روشن نوشته که 70000 دلار به دانشگاه پرینستون ‌ و نه به دکتر موسویان - جهت حمایت از فعالیت نام برده که سخنرانی ها و مقالاتشان بر ضد جنگ، صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای و جلوگیری از تحریم بوده پرداخته است. گزارش بنیاد پلاشر صریحا اعلام می‌کند که این مبلغ به دانشگاه پرینستون پرداخت شده است.

لازم بذکر است که تامین هزینه های دانشگاه‌های سراسر جهان علاوه بر اخذ شهریه از دانشجویان دریافت کمک‌های مالی از مراکز خصوصی و دولتی برای پروژه‌های تحقیقاتی خود است که این مبالغ صرفا به مراکز علمی پرداخت شده و محققین یا مستخدمین غیر از آنچه که در قراردادشان ذکر شده مبلغ دیگری دریافت نمی‌کنند.

شایان توجه است دانشگاه هاروارد که از رقبای قدیمی دانشگاه پرینستون آمریکا است با حضور اولی هاینونن معاون سابق آژانش بین‌المللی اتمی و گری سیمور مشاور خلع سلاح پیشین آمریکا به پایگاهی علمی و آکادمیک برای مقابله با توافق صلح آمیز هسته‌ای ایران تبدیل شد. افراد مذکور به همراه برخی از مقامات سابق جهان از جمله مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، نقش محوری در ایجاد و فعالیت گروه "ضد ایران هسته‌ای" ایفاء کردند. متقابلا با حضور دکتر موسویان در دانشگاه پرینستون، این دانشگاه در خط مقدم مراکز علمی و آکادمیک آمریکا در مخالفت با جنگ و تحریم و دفاع از توافق صلح‌آمیز برای حل مسئله هسته ای ایران قرار گرفت بطوری که منازعه دو دانشگاه برتر آمریکا یعنی پرینستون و هارواد کاملا علنی و مشهود شده بود.

بنابراین ضمن تکذیب مطالب منتشره در روزنامه ذکر شده حق تعقیب برابر قوانین برای موکل محفوظ است.
 


ویدیو : واکنش وکیل «حسین موسویان» درباره ادعای یک روزنامه