واکنش موشکی کره شمالی به تحریم‌های جدید/ بخت ۹۶ درصدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا :



سخنرانی دونالد ترامپ،ریاست جمهوری جدید آمریکا , دونالد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد  , نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2016 بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

تشدید تحریم های بین المللی علیه کره شمالی در شورای امنیت و واکنش پیونگ یانگ به این تحریم ها، انصراف یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ادامه رقابت ها، پیش بینی یک استاد دانشگاه آمریکایی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تلاش های جدید عربستان در راستای جنگ نفتی با ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است

به گزارش «تابناک»، تشدید تحریم های بین المللی علیه کره شمالی توسط شورای امنیت سازمان ملل، یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته «رویترز»، شورای امنیت سازمان ملل در نشست چهارشنبه خود به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی آمریکا و چین علیه کره شمالی را تصویب کرد. بر اساس تحریم‌های جدید، همه محموله‌های تجاری به کره شمالی یا همه محموله‌هایی که از این کشور بارگیری شده، باید مورد بازرسی قرار گیرد و نمایندگان تجاری کره شمالی در سوریه، ایران و ویتنام در بین ۱۶ نفری هستند که به فهرست سیاه سازمان ملل افزوده شده‌اند. همچنین ۱۲ شرکت کره شمالی نیز با تحریم‌های جدید شورای امنیت روبرو شده‌اند. برخی دیپلمات‌های سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی آمریکا را شدید‌ترین رژیم تحریم‌های سازمان ملل در دو دهه اخیر ارزیابی کرده‌اند.

*****

با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که نخستین واکنش کره شمالی به این قطعنامه جدید، شلیک موشک بوده است. به نوشته روزنامه «تلگراف»، کره شمالی با پرتاب چند فروند موشک کوتاه برد، از قطعنامه شدید تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه خود که روز گذشته تصویب شد، استقبال کرد. وزارت دفاع کره جنوبی پس از این شلیک‌ها بلافاصله بیانیه‌ای منتشر کرد و یادآور شد هنوز ساعاتی از تصویب قطعنامه تحریمی بر علیه کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل نگذشته که این کشور چند فروند موشک به سمت دریای شرقی خود پرتاب کرده است. بر اساس این بیانیه، مقامات نظامی کره جنوبی در حال ارزیابی تعداد و نوع موشک‌های پرتاب شده کره شمالی هستند که بر اساس این گزارش همگی در دریا فرود آمده است.

*****

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی نیز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اختصاص دارد. در جدیدترین تحول در این عرصه، روزنامه «نیویورک تایمز» از انصراف یکی از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات مقدماتی آمریکا از ادامه رقابت ها خبر داده است. بر اساس این گزارش، بن کارسون، جراح بازنشسته آمریکایی و یکی از نامزد‌های جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به حامیان خود گفت که از نظر او دیگر امکان ادامه حضور در عرصه‌های رقابت وجود ندارد. البته کارسون در این بیانیه به صراحت اشاره‌ای به تصمیم قطعی خود مبنی بر کناره گیری از رقابت‌ها نکرده و فقط گفته است که در مناظره‌های روز پنجشنبه نامزدهای این حزب شرکت نخواهد کرد. کارسون گفته به واسطه نتایج رای گیری‌های روز سه شنبه، به این نتیجه رسیده که دیگر برای او راه پیشرفتی در این مسیر سیاسی باقی نمانده است.

*****

در این میان، پیش بینی یک استاد شناخته شده علوم سیاسی در آمریکا از نتایج نهایی انتخابات در این کشور، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. به نوشته پایگاه خبری «سی تی وی» کانادا، یک استاد دانشگاه معتقد است شیوه منحصر به فرد او که تا ۹۶ درصد احتمال موفقیت دارد، نشان از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۶ دارد. هلموت نورپوث، استاد دانشگاه استونی بروک نیویورک در رشته علوم سیاسی، از اطلاعات اولیه مربوط به رقابت‌های انتخاباتی برای پیش بینی این موضوع که چه کسی رئیس جمهور بعدی آمریکا خواهد شد استفاده کرده است. او این الگوی پیشی بینی را از انتخابات سال ۱۹۱۲ آمریکا الهام گرفته و این الگو فقط در سال ۱۹۶۰ در انتخاباتی که جان اف کندی دموکرات، ریچارد نیکسون جمهوری خواه را شکست داد، اشتباه از آب درآمده است.

*****

در نهایت، در مطلبی مربوط به ایران، شبکه خبری «سی ان ان» از تلاش های عربستان سعودی برای جنگ نفتی علیه ایران سخن گفته است. به نوشته سایت این شبکه خبری، تحلیلگران بر این باورند که ارسال محموله‌های نفتی عربستان به چین بیشتر با انگیزه‌های سیاسی تا اقتصادی صورت می‌گیرد.تردد نفتکش‌های عربستانی به مقصد چین در فوریه سال جاری ۳۶ درصد افزایش داشته که بالا‌ترین رقم دست‌کم در سه سال گذشته است. شرکت اطلاع رسانی «کلیپر دیتا» با اعلام این مطلب عنوان داشته که واردات نفتی چین از عربستان در ژانویه افزایش ۷۵ درصدی داشته است. چین مشتری شماره یک نفت ایران، یعنی دشمن عربستان به شمار می‌رود و با وجودی‌که عربستان خواهان نگهداری سطح تولید نفت اعضای اوپک به میزان ماه ژانویه شده است، اما این رقابت در بازارهای نفتی نیز شدت گرفته است.

 

  اخبار  بین الملل -  تابناک


ویدیو : واکنش موشکی کره شمالی به تحریم‌های جدید/ بخت ۹۶ درصدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا