واکنش عمار حکیم به ادعای اخیر الازهر : رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از الازهر ...



حکیم تهرانی , عمار تفتی , واکنش

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از الازهر خواست هیاتی را برای تهیه گزارش میدانی از وقایع استان صلاح‌الدین به این کشور اعزام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تاکید بر اینکه عملیات نظامی صلاح‌الدین در چارچوب اقدامات نیروهای عراقی برای پاکسازی استان از لوث وجود داعش صورت گرفته از الازهر خواست هیاتی را برای تهیه گزارش میدانی از وقایع استان صلاح‌الدین به این کشور اعزام کند.

حکیم در بیانیه روز جمعه خود با اشاره به اینکه طرح داعش برای ایجاد تفرقه میان مذاهب مختلف اسلامی در عراق امروز باعث اتحاد همه مردم کشور شده است، گفت: دشمنان و گروه‌های کینه‌توز در گذشته و حال حاضر برای ایجاد بحران طایفه‌ای در عراق تلاش کرده‌اند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در ادامه اظهار داشت: مرجعیت عالی عراق که از این کشور حفاظت و با صدور فتوای جهاد کفایی به یاری مردم شتافت، تنها به دعوت از داوطلبان و مبارزان به جهاد و نبرد اکتفا نکرد و همواره با دعوت آنان به خوشیتنداری و عدم تجاوز به حقوق شهروندان و حمایت از ساکنان مناطق مختلف برای آزادی مناطقشان آنان را یاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیروهای عراقی به همین توصیه‌ها عمل می‌کنند و نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند از عشایر اصیل استان صلاح‌الدین که در کنار دیگر برادران مبارز خود ایستادگی کردند، قدردانی کرد.

حکیم که در جمع نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در خطوط مقدم نبرد در تکریت حاضر شده بود، گفت: با یاری خدا طی چند روز آینده استان صلاح‌الدین پاکسازی و الانبار و نینوا بازپس‌گرفته خواهند شد.

گفتنی است نیروهای داوطلب مردمی یک گروه ملی شامل همه گروه‌های مردمی عراق از جمله شیعیان، اهل تسنن، ترکمن‌ها، ایزدی‌ها، مسیحیان و دیگر قومیت‌ها و مذاهب مختلف این کشور هستند.

پیشتر شیخ الازهر در بیانیه‌ای طایفه‌ای و خصمانه علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق، اتهامات بی اساسی را علیه آنها مطرح کرده و مدعی شده بود، این نیروها به قتل شهروندانی که وابسته به داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی نیستند، دست می‌زنند.

اخبار بین الملل - ایسنا

 


ویدیو : واکنش عمار حکیم به ادعای اخیر الازهر