واکنش شریعتی به غیبت اش در نشست روسای دانشگاه ها/ شرعا نمیتوانم استعفا دهم :



پردرآمدترین روسای دانشگاه جهان , دانشگاه تهران , دانشگاه پیام نور

 واکنش شریعتی به غیبت اش در نشست روسای دانشگاه ها/ شرعا نمیتوانم استعفا دهم

صدرالدین شریعتی در واکنش به غیبت خود در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که صبح امروز با حضور دکتر جعفر توفیقی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: امروز صبح به علت کسالتی که داشتم نتوانستم در اولین همایش روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کنم.

نه استعفا داده ام و نه حکمی مبنی بر برکناری دریافت کرده ام. زمانی استعفا می دهم که نتوانم کاری انجام دهم وقتی می توانم کار انجام دهم شرعا نمی توانم استعفا دهم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبایی علت عدم حضور خود در اولین همایش روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با حضور سرپرست وزارت علوم را کسالت و ناخوش احوالی اعلام کرد.

 

 حجت الاسلام سید صدرالدین شریعتی در واکنش به غیبت خود در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور که صبح امروز با حضور دکتر جعفر توفیقی در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، گفت: امروز صبح به علت کسالتی که داشتم نتوانستم در اولین همایش روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شرکت کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا استعفای خود را برای سرپرست وزارت علوم ارسال کرده گفت: نه استعفا داده ام و نه حکمی مبنی بر برکناری دریافت کرده ام .

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: زمانی استعفا می دهم که نتوانم کاری انجام دهم وقتی می توانم کار انجام دهم شرعا نمی توانم استعفا دهم .

جعفر توفیقی در حال حاضر به عنوان سرپرست وزارت علوم مسئولیت این وزارتخانه را برعهده دارد و پیش از برگزاری این نشست، اولین تغییر در سطح روسای دانشگاه ها با تغییر رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان کلید خورد.

در این همایش دو رئیس دانشگاه از جمله سید صدرالدین شریعتی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و محمداسماعیل همدانی گلشن رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان سئوال برانگیز شد که مشخص شد همدانی گلشن چهارشنبه 6 شهریور برکنار شده و سید محمود مدرس هاشمی سرپرست جدید دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست شرکت کرد.

عدم حضور شریعتی رئیس دانشگاه علامه نیز این شائبه را بوجود آورد که ممکن است تغییری رخ داده باشد که وی اعلام کرد تنها به دلیل کسالت در این مراسم شرکت نکرده است.

این در حالی است که توفیقی سرپرست وزارت علوم امروز در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر تغییر ریاست دانشگاه علامه گفت: در خصوص تغییر رئیس دانشگاه علامه بررسی ها صورت می گیرد و پیشنهاداتی هم مطرح شده که مربوط به روزهای اخیر نیست و از مدتها پیش اعضای هیأت علمی مشارکت کرده و لیستی را ارائه کرده اند که در صورت لزوم از آن استفاده می شود این لیست هم اکنون در دست بررسی است./خبرگزاری مهر

 


ویدیو : واکنش شریعتی به غیبت اش در نشست روسای دانشگاه ها/ شرعا نمیتوانم استعفا دهم