واکنش دولت به نظر قرائتی درباره ازدواج موقت : معاون امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری ...


معاون امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: حجت الاسلام قرائتی مطالبی را در زمینه ازدواج موقت برای حل یک سری مشکلات مطرح کردند اما در ازدواج موقت هم دختر باید اجازه پدر داشته باشد. خبرگزاری فارس: معاون امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: حجت الاسلام قرائتی مطالبی را در زمینه ازدواج موقت برای حل یک سری مشکلات مطرح کردند اما در ازدواج موقت هم دختر باید اجازه پدر داشته باشد.

زهرا سجادی گفت: در هر ازدواجی دختر باید اجازه پدر داشته باشد و ازدواج موقت هم نمی‌تواند بدون اجازه پدر باشد.

وی همچنین با اشاره به صحبت‌های فیاض درباره اینکه قصد زوجیت باعث حلیت می‌شود، خاطر نشان کرد: این مطلب درست است یعنی قصد ازدواج و رضایت باید وجود داشته باشد تا خطبه عقد جاری شود و بدون خطبه درست نیست.

معاون امور خانواده نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ازدواج موقت یک دستور دینی است، تصریح کرد: این مسئله قابل رد کردن نیست و اگر آنطور که اسلام نگاه می‌کند صورت گیرد مشکلی هم ندارد، چون هم تعداد خانم‌ها از آقایان بیشتر است و هم اینکه عوامل محیطی و آسیب‌ها بیشتر گریبان‌گیر آقایان است.

وی افزود: برخی از خانم‌های بیوه و یا افرادی که به دلیلی از همسر خود جدا شدند اما با توجه به مشکلات خاص خود، امکان ازدواج مجدد را ندارند. اسلام برای پیشگیری از مشکلات، ازدواج موقت را قرار داده است اما ازدواج موقت هم شرایطی دارد.

سجادی با بیان اینکه ازدواج موقت راه‌حل مقطعی است که تنها در مقطع خاص مشکل را حل می‌کند، اظهار کرد: در دستورت اسلام تاکید شده که اگر مرد نمی‌تواند عدالت را رعایت کند نباید همسر دیگری را اختیار کند.


ویدیو : واکنش دولت به نظر قرائتی درباره ازدواج موقت