واکنش‌های جهانی به "خوردن قلب" سرباز سوری توسط فرمانده سلفی : واکنش‌های جهانی ...



واکنش فرمانده ارتش به عباسی , فرمانده معروف آلمان ها در جنگ جهانی , واکنش جهانی به بهداد سلیمی

واکنش‌های جهانی به "خوردن قلب" سرباز سوری توسط فرمانده سلفی

بی بی سی- انتشار ویدئویی که نشان می دهد یکی از فرماندهان نیروهای مخالف دولت سوریه قلب سربازی مرده را از سینه خارج و به دندان می کشد با واکنش‌های جهانی روبرو شده است.

ائتلاف اصلی مخالفان بشار اسد در سوریه اعلام کرده که ابوصقار (کسی که گفته می شود فرمانده گروهی از مخالفان در شهر حمص است) را "زندانی و محاکمه" می‌کند. ائتلاف مخالفان دولت سوریه روز سه شنبه (۱۴ مه - ۲۴ اردیبهشت) اعلام کرد که "در صورت صحت این رویداد" آن را قویا محکوم می کند. این ائتلاف همچنین تاکید کرد که متهم در برابر دادگاهی عادل محاکمه خواهد شد.

با این وجود، ندیم حوری، محقق و ناظر سازمان دیدبان حقوق بشر در امور سوریه می گوید: "محکوم کردن به تنهایی کفایت نمی کند. نیروهای مخالف بشار اسد باید به طور جدی برای جلوگیری از تکرار وقایعی این چنین اقدام کنند."

در همین حال، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با "رقت بار و سبوعانه" توصیف کردن آنچه در ویدئوی "خوردن قلب" دیده می شود، از رهبران نیروهای مخالف دولت در سوریه خواسته که با اقداماتی فوری مانع از وقوع "جنایاتی" این چنین و "شکنجه یا اعدام" اسیران شوند.

در این ویدئو که هنوز نمی توان صحت آن را مستقلا تایید کرد، فردی دیده می شود که سازمان دیدبان حقوق بشر (مستقر در آمریکا) وی را ابوصقار، فرمانده گروهی شبه نظامی معرفی کرده که نام خود را "بریگاد عمر فاروق" گذاشته اند.

بنابر گزارش‌ها، این گروه از ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ در شهر حمص سوریه تشکیل شده و خود را گروهی مستقل معرفی می کند. شهر حمص یکی از اصلی‌ترین نقاط مبارزه مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در دوسال گذشته بوده و در این مدت فعالان حقوق بشر در سوریه مرگ هزاران نفر در جریان درگیری‌های شهر حمص را گزارش کرده اند.

گفته می شود که گروه عمر فاروق تحت امر خالد حمد (ملقب به ابوصقار) حدود ۲۰ هزار نیروی شبه نظامی در اختیار دارد.

سازمان دیدبان حقوق بشر، آنچه در این ویدئوی انزجارآور روی می دهد را مصداقی بارز از "جنایت جنگی" توصیف کرده است.

بنابرگزارش‌ها، آقای ابوصقار پیش‌تر هم در ویدئویی دیگر دیده شده که ظاهرا زمان آن به ماه فوریه امسال تعلق دارد و در آن پرتاب راکت به سوی روستاهای شیعه‌نشین مرز لبنان و سوریه نشان داده می شود. در این ویدئو خالد حمد (ملقب به ابوصقار) در حالی دیده می شود که در کنار راکت اندازها ایستاده است.

جیم میور، خبرنگار بی‌بی‌سی در سوریه، معتقد است که انتشار این ویدئو به طور نمادین از عمق آنچه در نتیجه خشونت‌های وحشتناک در سوریه اتفاق می افتد، خبر می‌دهد./عصر ایران

 

 

 


ویدیو : واکنش‌های جهانی به "خوردن قلب" سرباز سوری توسط فرمانده سلفی