واژه گزینی كلمات علمی برون سپاری می شود :       تهران- براساس یك تفاهم نامه ...



 

 

تعرفه برون سپاری تهیه محتوای سایت , برون سپاری تهیه محتوای سایت , واژه یاب

 

تهران- براساس یك تفاهم نامه كه بین فرهنگستان زبان و ادب فارسی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد، واژه یابی كلمات علمی به انجمن های علمی فعال در كشور، برونسپاری و به انجمن های علمی واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، براساس تفاهم نامه ای كه عصر امروز -سه شنبه - بین 'غلامعلی حداد عادل'، رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی و 'محمد مهدی نژاد نوری'، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد، واژه یابی كلمات علمی به انجمن های علمی فعال در كشور واگذار شد.

براساس این گزارش، دكتر حداد عادل درباره امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: كار برون سپاری واژگان علمی و تخصصی حدود سه سال است كه به طور رسمی در كارگروه واژه گزینی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی اغاز شده است و تا كنون تعدادی از انجمن های علمی در كشور این كار را انجام داده اند و امید است تا پایان سال آینده تمام انجمن های علمی در فرآیند برون سپاری كلمات علمی مشاركت كنند.

وی افزود: براساس این تفاهم نامه وظایفی از جانب فرهنگستان زبان و ادب فارسی از یك سو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی دیگر به انجام خواهد رسید. وزارت علوم شرایط را فراهم كرده و با هم اندیشی و كمك طرفین بستر هم اندیشی انجمن های علمی را برای توسعه زبان فارسی را فراهم كنیم.

گفتنی است این تفاهم نامه در مراسم هم اندیشی انجمن های علمی و برون سپاری واژه گزینی در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی به امضا رسید.... / تحلیل :ایرنا


ویدیو : واژه گزینی كلمات علمی برون سپاری می شود