والیبال روسیه خیلی قوی تر از ایران بود : تیم ملی والیبال کشورمان امروز در سومین ...


تیم ملی والیبال کشورمان امروز در سومین دیدار خود در جام بین‌قاره‌ای به مصاف روسیه‌ای رفت که در آخرین دوره لیگ جهانی والیبال قهرمانی را از آن خود کرده بود. تابناک: تیم ملی والیبال کشورمان امروز در سومین دیدار خود در جام بین‌قاره‌ای به مصاف روسیه‌ای رفت که در آخرین دوره لیگ جهانی والیبال قهرمانی را از آن خود کرده بود. بازی که ملی‌پوشان کشورمان دقایق سختی را برای روس‌ها رقم زدند و خصوصا در ست اول و دوم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتند، اما این روس‌ها بودند که سرانجام پیروز این بازی بودند.

بعد از دیدار با پایاپای با برزیل و پیروزی برابر ایتالیا در دو روز نخست جام بین‌قاره‌ای هواداران تیم ملی والیبال منتظر دیدار صبح امروز والیبال کشورمان برابر روسیه بودند تا قدرت خود را به رخ قهرمان لیگ جهانی بکشانند. بازی‌های خوب تیم ملی والیبال در چند وقت اخیر موجب شده تا وقتی تیم ملی کشورمان به مصاف قهرمان جهان می‌روند همه انتظار پیروزی را از این تیم می‌کشند و در باور عمومی هم پیروزی چیز چندان دور از دست‌رسی نیست. گرچه علی‌رغم بازی خوب تیم کشورمان این مهم امروز محقق نشد.

روس‌ها که دو ماه پیش برای نخستین بار قهرمانی جام ملت‌های اروپا را کسب کرده‌اند (بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی) در نخستین بازی این رقابت‌ها فینال جام ملت‌های اروپا را تکرار کردند و این‌بار برابر ایتالیا شکست خوردند تا کار خود را در این رقابت‌ها با شکست آغاز کنند. در دومین روز این رقابت‌ها که ایران با شکست ایتالیا همه توجه‌ها را به خود جلب کرده بود روسیه کار ساده‌ای برابر حریف آسیایی میزبان خود داشت و با در سه ست پیاپی ژاپن را در هم شکست تا بعد از یک روز استراحت به مصاف ایران بیایید.

تیم ملی کشورمان سابقه بازی با تیم ملی روسیه را دارد که مهم‌ترین آن به دو بازی رفت و برگشت در لیگ جهانی بر‌می‌گردد که البته در هر دو بازی ملی‌پوشان کشورمان مغلوب روسیه شدند. دیمیتری موزرسکی، دفاع وسط بلندبالای روسیه از ارزشمند‌ترین بازیکن این تیم است.

قائمی بهترین زننده سرویس دو روز نخست


بازیکن دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران در پایان روز دوم مسابقات جام قهرمانان قاره ها در رده نخست بهترین زنندگان سرویس قرار گرفت.

فرهاد قائمی که تا کنون 6 امتیاز سرویس کسب کرده، با ثبت میانگین 0.67 امتیاز در هر ست در رده نخست این بخش قرار گرفته است.

متیو اندرسون از آمریکا با 38 امتیاز، عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقات تا کنون را در اختیار دارد.

محمد موسوی در میان بازیکنان ایرانی بهترین عملکرد را ثبت کرده و با کسب 25 امتیاز در رده هشتم قرار دارد. الکسی اسپیریدونوف از روسیه با 57.14 درصد موفقیت، بهترین زننده اسپک رقابت ها تا کنون است. شهرام محمودی بازیکن پشت خط زن تیم ملی ایران با 38.3 درصد موفقیت، بهترین عملکرد را در میان ایرانی ها به خود اختصاص داده و در رده یازدهم حضور دارد.

سرگی کارکین از روسیه و میکا کریستنسون از آمریکا با میانگین 11 پاس صحیح در هر ست، رده های اول و دوم بهترین پاسورهای مسابقات را در اختیار دارند. سعید معروف پاسور و کاپیتان تیم ملی ایران نیز با میانگین 9.78 پاس صحیح در هر ست، مکان سوم این جدول را به خود اختصاص داده است.


ست نخست: ایران   ۲۳          ۲۵   روسیه

*ولاسکو معروف، ظریف، قائمی، موسوی، محمودی و میرزا جانپور را به عنوان شش نفر اصلی راه میدان کرد.

*پنج امتیاز نخست به ترتیبی میان دو تیم توزیع شد که سهم ایران سه امتیاز و سهم روسیه دو امتیاز بود.

*وقت استراحت فنی اول بازی در حالی اعلام شد که روسیه هشت بر هفت از ایران پیش بود.

*بعد از دقایقی که روسیه با یک امتیاز از ایران پیش بود با دو امتیازی که محمد موسوی کسب کرد تا نتیجه بازی ۱۱-۱۰ به سود ایران تغییر کند.

*روسیه با کسب امتیاز شانزدهم خود و با اختلاف سه امتیاز نسبت به ایران موجب شد تا وقت استراحت فنی دوم اعلام شود. ایران ۱۳  ۱۶ روسیه

*بازی خوب بازیکنان کشورمان که چند امتیار عقب ماندگی را به خوبی جبران کرد و بازی را به تساو ۲۰-۲۰ رساند و موجب شد تا مربی روسیه تقاضای وقت استراحت کند.

*روس‌ها بعد از وقت استراحت دو امتیاز بعدی را به خود اختصاص دادند تا بلافاصله ولاسکو تقاضای وقت استراحت کند تا بازی در این ست از دست بازیکنان کشورمان خارج نشود.

*بازی ۲۴-۲۲ به سود روسیه در جریان بود که ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد تا با آخرین تذکرات خود یارانش را به پیروزی در این لحظات هدایت کند.

*فرهاد قائمی امتیاز بیست و سوم ایران را کسب کرد تا مربی روسیه در امتیاز ۲۴-۲۳ تقاضای وقت استراحت کند.


ست دوم: ایران   ۲۳          ۲۵   روسیه

*عادل غلامی بازیکن جدید تیم کشورمان در این ست بود که با نظر ولاسکو به میدان آمد.

*امتیاز پنج بازی یک ماراتن به تمام معنا بود که روس‌ها برنده آن بودند و نتیجه بازی ۳-۲ به سود روس‌ها شد.

*وقتی روسیه چهارمین امتیاز خود را کسب کرد ولاسکو اولین وقت استراحت خود را درخواست کرد. بازی گروهی در این دقایق خوب میان بازیکنان کشورمان شکل نگرفت و ولاسکو برای اینکه بازی در همین ابتدا از دست بازیکنان کشورمان خارج نشود با بازیکنان خود صحبت کرد.

*با رسیدن روسیه به امتیاز هشتم وقت استراحت فنی اول بازی اعلام شد. ایران۶  ۸ روسیه

*سرویس خوب میرزاجانپور در زمین روسیه می‌خوابد تا ایران ۱۱-۱۰ از روسیه پیش بیفتد.

*دفاع خوب عادل غلامی سیزدهمین امتیاز را برای تیم ما کسب کرذ. ایران ۱۳  ۱۱روسیه

*عادل غلامی در یک ماراتن نفس گیر و بعد از اینکه بارها توپ در زمین ایران و روسیه جابجا شد امتیاز پانزدهم ایران را کسب کرد. ایران۱۵  ۱۳ روسیه

*با رسیدن روسیه با امتیاز شانزده وقت استراحت فنی دوم اعلام شد.

* تعویض در ترکیب ایران. مهدوی جای معروف را در زمین می‌گیرد.

*دفاع عالی موسوی و قائمی امتیاز نوزدهم را برای ایران در پی داشت تا برتری دو امتیازی ایران مربی روسیه در خواست وقت استراحت کند.

*برتری دو امتیازی روسیه در این دقایق موجب شد تا ولاسکو درخواست وقت استراحت کند.

*میرزاجانپور نتوانست امتیاز بیست و چهارم را کسب کند و روسیه ست دوم را هم به سود خود پایان داد.

ست سوم: ایران   ۱۹          ۲۵   روسیه

*پنج امتیاز بازی ۳-۲ به سود ایران میان دو تیم توزیع شد.

*شهرام محمودی با یک سرویس خوب اختلاف امتیاز با روسیه را به دو رساند.

*آبشار خوب میرزاجانپور روی پاس خوب معروف اختلاف امتیاز ایران و روسیه را به سه رساند. ایران۶  ۳روسیه

*برتری سه امتیازی ایران در این دقایق موجب شد تا وقت استراحت فنی اول در امتیاز ۸-۵ به سود ایران اعلام شود.

*جبران امتیازات عقب افتاده از سوی روسیه موجب در تا امتیاز دو تیم در عدد ۹ برابر شوند و ولاسکو اولین وقت استراحت این ست را درخواست کند.

*میرزاجانپور جای خود در ترکیب اصلی را به حمزه زرینی داد.

*برتری دو امتیازی روسیه در این دقایق موجب شد تا ولاسکو تقاضای وقت استراحت کند.

*علی رغم برتری سه امتازی ایران در دقایق ابتدایی روسیه با رسیدن به امتیاز شانزده، با سه امتیاز اختلاف موجب شد تا وقت استراحت فنی دوم اعلام شود.

*رحمان دواودی جای شهرام محمودی را در ترکیب اصلی گرفت. ایران۱۵  ۲۰روسیه

*ضربه فرهاد قائمی در خارج زمین می‌نشیند تا روسیه در آستانه پیروزی قرار گیرد.


ویدیو : والیبال روسیه خیلی قوی تر از ایران بود