والیبال جام قهرمانان قاره‌ها; ایران 3 - ایتالیا 2؛ مهر تایید بر قدرت شاگردان ولاسکو :



والیبال ایران ایتالیا , والیبال ایران و ایتالیا , ایران و ایتالیا والیبال

والیبال جام قهرمانان قاره‌ها - ژاپن
ایران 3 - ایتالیا 2؛ مهر تایید بر قدرت شاگردان ولاسکو/ میهمانی لاجوردی‌پوشان تلخ شد

تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها مقابل ایتالیا پیروز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت‌های جام قهرمانان قاره‌ها امروز (چهار‌شنبه) از ساعت 6:40 در شهر کیوتو به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت. این بازی در پایان با نتیجه 3 بر 2 ( 26 بر 24، 16 بر 25، 25 بر 23، 23 بر 25 و 15 بر 12) به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

علاوه بر ایران، روسیه، برزیل و ایالات متحده که به عنوان قهرمانان 4 قاره به این جام پا گذاشتند، دو تیم دیگر نیز در آن حضور دارند که یکی ژاپن و دیگری ایتالیا است؛ ژاپن که به دلیل برگزاری و میزبانی مسابقات، از همان ابتدا حضورش در این پیکارها مسجل و قطعی بود اما ایتالیا برای شرکت در این مسابقات از سوی فدراسیون جهانی انتخاب و دعوت شد.

دیدار تیم‌های ایران و ایتالیا در حالی آغاز شد که امیر غفور در جریان بازی روز گذشته ایران مقابل برزیل از ناحیه مچ پای راست دچار دردی شد که سرانجام او را از دیدار در مقابل ایتالیا محروم کرد.

دکتر سیامک افروزی؛ پزشک تیم ملی نظر و تشخیص نهایی در خصوص آسیب دیدگی غفور را به پس از عکس‌برداری امروز موکول کرد و گفت: احتمالاً با آسیب مفصلی روبرو شده است. در غیاب غفور، امروز مجتبی میرزاجانپور به عنوان یکی از دو قطر پاسور تیم ملی توپ زد.

شاگردان ولاسکو با توجه به شناخت خوبی از ایتالیا داشتند بازی را خوب آغاز کردند و با زدن سرویس‌های خوب و دفاع‌های روی تور توانستند اختلاف مناسبی با حریف خود ایجاد کنند، اما در امتیاز 18 بر 17 ایتالیایی‌ها برای نخستین بار از ایران پیش افتادند. در ادامه پاس‌های خوب معروف و حمله‌های بی نقص از ملی‌پوشان ایران موجب شد تا گیم نخست با حساب 26 بر 24 به سود ایران خاتمه پیدا کند.

گیم دو هم پایاپایی آغاز شد، اما این ایتالیایی‌ها بودند که زودتر به امتیاز 8 رسیدند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند، اما رفته رفته شاگردان برتو اختلاف را با ایران زیاد کردند و با خیالی آسوده‌تر به بازی ادامه دادند. گیم دوم مسابقه ایران و ایتالیا هم با حساب 25 بر 16 به سود لاجوردی‌پوشان خاتمه پیدا کرد تا این بازی از نظر ست‌شماری یک بر یک مساوی شود.

گیم سوم با از دست دادن اولین امتیاز از سرویس قائمی برای ایران آغاز شد و در این گیم هم ایتالیایی‌ها زودتر به امتیاز 8 رسیدند تا تیم‌ها در امتیاز 8 بر 6 به سود شاگردان برتو به وقت استراحت فنی اول بروند. بازی در این گیم در امتیاز 16 به تساوی کشیده شد. زمانی که بازی با نتیجه 23 بر 22 به سود ایران شد برتو، سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت فنی کرد تا شاید روند بازی تغییر کند، اما این گیم 25 بر 23 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پیدا کرد.

گیم چهارم با برتری ایران آغاز شد و در امتیاز 4 بر یک به سود ایران، برتو درخواست وقت استراحت فنی کرد. ایتالیایی‌ها توانستند امتیازهای از دست داده را جبران کنند و در امتیاز 8 بر 7 تیم‌ها را روانه وقت استراحت فنی اول کنند. بازی در امتیاز 21 به تساوی کشیده شد تا برتو بازهم درخواست وقت استراحت کند. این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود ایتالیا خاتمه پیدا کرد تا بازی به گیم پنجم کشیده شود.

گیم پنجم هم با حساب 15 بر 12 به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا جدال شاگردان ولاسکو و برتو در پایان با نتیجه 3 بر 2 به سود تیم ملی ایران تمام شود.

با این نتیجه مهر تاییدی بر قدرت والیبال ایران زده شد و بسیاری از منتقدان به این باور رسیدند که پیروزی ایران بر ایتالیا در لیگ جهانی شانسی نبود. تیم ایتالیا که به عنوان میهمان به این دوره از رقابت‌ها آمده یک روز بد را پشت‌سر گذاشت و به نوعی میهمانی آنها تلخ شد.

تیم ایران در بازی نخست خود با نتیجه 3 بر یک مغلوب برزیل شده بود و ایتالیا هم با همین نتیجه از سد روسیه عبور کرده بود.

مرحله دوم جام قهرمانان قاره‌ها از جمعه در توکیو آغاز می‌شود و ملی‌پوشان ایران بعد از بازی با ایتالیا به ایستگاه قطار کیوتو می‌روند تا با پشت سر گذاشتن یک سفر 150 دقیقه‌ای به توکیو برسند.

تیم ملی ایران پنجشنبه ساعت 9:30 صبح به وقت محلی در سالن متروپولیتن توکیو (محل برگزاری مرحله دوم رقابت‌ها) تمرینی 60 دقیقه‌ای را پشت سر خواهد گذاشت و جمعه به مصاف روسیه خواهد رفت.

/فارس

 


ویدیو : والیبال جام قهرمانان قاره‌ها; ایران 3 - ایتالیا 2؛ مهر تایید بر قدرت شاگردان ولاسکو