هیوندای اکسنت، خیلی جاداره : در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای ...


در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای به ایران، اکسنت یا همان ورنای جدید نیز به کشور راه پیدا کرد. اکسنت های موجود در کشور از دو نوع شرکتی و متفرقه هستند. مجله تخت گاز: در سال ۱۳۹۲ همراه با ورود سری جدید محصولات هیوندای به ایران، اکسنت یا همان ورنای جدید نیز به کشور راه پیدا کرد. اکسنت های موجود در کشور از دو نوع شرکتی و متفرقه هستند. مدل های شرکتی از فهرست کامل امکانات برخوردارند و از روی پسوند blue در کنار نام اکسنت قابل شناسایی هستند.

اکسنت در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و در طراحی بدنه از خط مشی هیوندای در طراحی سایر سدان ها نظیر سوناتا YF و النترا، پیروی می کند. البته در طراحی اکسنت ایرادهایی نظیر چراغ های نامتناسب عقب و سایز کوچک رینگ ها در مدل های استاندارد قابل ذکر است. از نکات مثبت طراحی این خودرو نیز می توان به گرافیک زیبای چراغ جلو و جلو پنجره خوش فرم اشاره کرد.

هیوندای اکسنت , هیوندای اکسنت نیمه فول , بررسی هیوندای اکسنت

فضای کابین اکسنت نسبتا کوچک است و با توجه به سایز بدنه، نمی توان انتظار کابینی جادار از اکسنت داشت. پوشش تیره کابین به زیبایی این قسمت کمک شایانی کرده است. کیفیت متریال کابین برای یک سدان کوچک  ۱۵۰۰۰ دلاری قابل قبول است، اما در مقام یک سدان وارداتی ۱۰۰ میلیون تومانی کمی نا امید کننده است و از این نظر یک سر و گردن پایین تر از سدان های بزرگ تر هیوندای قرار می گیرد. کنسول جلو با پلاستیک خشک پوشانده شده و پوشش چرم مصنوعی صندلی ها کیفیت چندانی ندارند. کنسول جلو همچون سایر محصولات جدید هیوندای شلوغ است، اما با برخورداری از طراحی هماهنگ و زیبا، از گیج شدن سرنشینان جلوگیری شده است.  فهرست امکانات اکسنت با توجه به قیمت پرداختی قابل قبول است و از این نظر نسبت به رقیبی نظیر تویوتا یاریس صندوق دار برتری دارد. ۶ عدد ایربگ ایمنی سرنشینان را تامین می کنند. همچنین اکسنت موفق شده ۴ ستاره ایمنی از موسسات ایمنی آمریکا کسب کند.

برای این سدان کوچک ۵ نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است که از میان تنها مدل مجهز به پیشرانه ۱.۶ لیتری وارد کشور می‌شود. این پیشرانه به سیستم کاهش مصرف سوخت هیوندای مجهز شده است و قادر است ۱۲۸ اسب بخار قدرت تولید کند. از اکسنت نمی توان انتظار سواری هیجان انگیز و چالاکی داشت. شتاب اولیه اکسنت چنگی به دل نمی زند و در دورهای بالا شاهد افت کشش خودرو هستیم. که این مساله با روشن بودن سیستم تهویه تشدید می شود. در سرعت های بالا با وجود روشن بودن سیستم کنترل پایداری، هنگام تعویض ناگهانی خطوط خودرو دچار عدم تعادل می شود.

قیمت هیوندای اکسنت , قیمت هیوندای اکسنت هاچ بک , هیوندای،اکسنت

سواری اکسنت با توجه به فاصله کم محورها از یکدیگر چندان راحت نیست و در حین رانندگی سر و صداهای اضافی از جلوبندی خودرو به گوش می رسد. گیرباکس ۴ سرعته اتوماتیک هنگام انتخاب دنده ها کمی تاخیر دارد و هنگام تعویض دنده ها به اصطلاح به اتاق لگد خفیفی وارد می شود. فرمان اکسنت اما نرم است و از سیستم ترمز قدرتمندی بهره می برد. مدل هایی که به صورت شخصی وارد کشور می شوند اکثرا از انواع نیمه فول هستند و از مدل های شرکتی قیمت پایین تری دارند.

رقبای داخلی و خارجی

 MG 350

هیوندای اکسنت هاچ بک , حجم صندوق عقب هیوندای اکسنت , خیلی سبز

  Kia Rio Sedan

هیوندای , شوهرم منو خیلی میکنه , هیوندای i20

  Toyota Yaris


اکسنت , هیوندا اکسنت , هیوندای النترا

 پیشنهاد نهایی

اکسنت مناسب افرادی است که با بودجه محدودتر نسبت به سوناتا و جنسیس سواران،یکی از جدیدترین محصولات هیوندای را می خواهند،که نسبت به رقبایش از فناوری های جدیدتر،ایمنی بالاتر و امکانات بیشتر برخوردار است. ضمن اینكه با توجه به قیمت‌های امروزی خودرودر كشور خرید خودرویی با تجهیزات به روز و كمتر از 100 میلیون تومان یك موقعیت مناسب برای خریداران است .اما ازاکسنت انتظار یک سوناتا را نداشته باشید و تصور یک سدان فوق العاده را از ذهنتان بیرون کنید.

هیوندای توسان , شوهرم منو خیلی میکنه نی نی سایت , خیلی دور خیلی نزدیک

هیوندای ایران , هیوندای جنسیس کوپه , جوک های خیلی خنده دار

اکسنت 2016 , هیوندای ولاستر , هیوندای سانتافه 2017


ویدیو : هیوندای اکسنت، خیلی جاداره