هواوی با Ascend Mate7 سورپرایزتان می کند! : هواوی در نمایشگای ایفای امسال گوشی ...


هواوی در نمایشگای ایفای امسال گوشی موبایل Ascend Mate7 را معرفی کرد. این گوشی را می‌توان یکی از بهترین محصولات این شرکت چینی به‌شمار آورد.      
پادشا- ترجمه از فروغ بیداری: هواوی در نمایشگای ایفای امسال گوشی موبایل Ascend Mate7 را معرفی کرد. این گوشی را می‌توان یکی از بهترین محصولات این شرکت چینی به‌شمار آورد. البته با دیگر محصولاتی که هواوی تاکنون طراحی و تولید کرده است نیز تفاوت دارد. به طور مثال، باید به بارزترین فرق آن یعنی اندازه 6 اینچی نمایشگر اشاره کرد. البته همه فرق آن به همین مورد ختم نمی‌شود، بدنه تماما فلزی، پردازنده پرسرعت و حسگر تشخیص اثر انگشت از ویژگی‌های بارز این گوشی هوشمند هستند.

هواوی، گوشیMate7  را با دوربین 13 مگاپیکسل روانه بازار کرده است. باتری آن نیز بسیار بزرگ و 4100 میلی‌آمپر ساعتی است. جالب است بدانید این غولِ کوچک، بسیار باریک‌اندام و نازک است و فقط 7.9 میلی‌متر ضخامت دارد.

طراحی

هواوی Ascend Mate7 یکی از گوشی‌های هوشمندی است که طرفداران بسیاری در بازار خواهد داشت. یک موبایل مستطیلی زیبا، با لبه‌های گرد و منحنی و بدنه فلزی چهره جذابی به آن بخشیده‌اند.

هواوی , ascend p7 , گوشی هواوی

در مورد ارگونومی بودن دستگاه باید گفت، این موبایل بسیار بزرگ‌تر از استاندارد گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ساخته شده است، بنابراین فرق‌هایی دارد که باید آنها را در ذهن خود لحاظ کنید. البته این گوشی قد بلند و عریض، ضخامت بسیار باریک و حاشیه‌های ظریف دارد و می‌توان آن را باریک‌ترین گوشی 6 اینچی بازار معرفی کرد. اندازه این غولِ کوچک، 157×81×7.9 میلی‌متر است. بنابراین، از گوشی‌های دیگر همانند سامسونگ گلکسی Note 4 خیلی هم بزرگ‌تر نیست. از نظر قد و اندازه، آی‌فون 6 Plus را هم می‌توان رقیب و هم‌اندازه آن به‌شمار آورد.

البته باید بدانید که استفاده یک‌دستی از این گوشی اصلا راحت نیست. شاید حتی ناممکن باشد. در قاب پشت بدنه Mate7، حسگر لمسی اثر انگشت قرار دارد که چهارگوش است و لبه‌های کرومی دارد. درست در بالای آن، دوربین 13 مگاپیکسل گوشی با فلاش ال‌ای‌دی نشسته‌اند. و پایین قاب پشت نیز شبکه توری بلندگو قرار گرفته است. این قاب کمی خمیدگی دارد که در دست نشستن گوشی را بسیار راحت می‌کند.

در کناره‌های بدنه این گوشی، کلیدهای پاور و کنترل صدا در سمت راست قرار دارند که به اندازه یک انگشت شست بین آنها فاصله است. هر دو کلید نیز فلزی هستند و استفاده بسیار آسانی دارند.

صفحه‌نمایش

گوشی هوشمند Ascend Mate7، صفحه نمایش بزرگ 6 اینچ دارد. این نمایشگر از نوع LCD با فناوری IPS است و رزولوشن آن 1080×1920 پیکسل است. در ضمن، تراکم تصویر 367 پیکسل در هر اینچ نیز دارد. شاید تراکم تصویر چندان زیاد نباشد اما تصاویر بسیار شفاف و واضح دیده می‌شوند.

هواوی میت 9 , اسکرین شات هواوی , هواوی پی 9

بیشینه نور نمایشگر در گوشی Mate7 can حدود 480 نیت است. این عددِ قابل‌قبولی است و در زیر نورهای مستقیم و در فضای باز خوانایی لازم را دارد. دمای رنگ‌های صفحه نمایش نیز قابل‌قبول است. استاندارد دمای رنگ‌های نمایشگر، 6500 کلوین است و دمای رنگ‌های این گوشی، 7111 کلوین  است. به این مفهوم که رنگ‌ها کمی سردتر از آنچه واقعا هستند، دیده می‌شوند.

هواوی mate 9 , تبلت هواوی , ریست فکتوری هواوی

خلوص رنگ‌ها نیز خوب است و میانگین خطای رنگ  RGBCMY، 2.89 است. به این مفهوم که تقریبا همه رنگ‌ها به حالت طبیعی خود نزدیک هستند و با آنچه در طبیعت می‌بینیم تفاوت ویژه‌ای ندارند. البته در تصاویر کلی، سایه‌ای از نور بنفش را هم دیده می‌شود.

رابط‌کاربری و قابلیت‌ها

هواوی  Ascend Mate7، با سیستم‌عامل اندروید نسخه کیت‌کت 4.4.2 و رابط‌کاربری EMUI عرضه شده است. کلیدهای مسیریابی این رابط همانند نرم‌افزار Android L ساخته شده‌اند: کلید مثلثی برای بازگشت، دایره برای خانه و مربع برای انجام چندکار هم‌زمان تعبیه شده‌اند.

رابط‌کاربری EMUI از نظر منوی تنظیمات نیز شبیه اندروید L است و فضای باز زیاد دارد و از هرگونه شلوغی اضافه مبرا است.

فلش گوشی هواوی , ریست گوشی هواوی , هواوی p10

از نکات قابل ذکر و برجسته این نرم‌افزار باید به مدیریت تِم و گزینه‌ای بسیار کاربردی برای مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد. این گزینه، با ردیابی و بررسی برنامه‌های مختلف، تعیین می‌کند کدام نرم‌افزار در حال خالی کردن شارژ باتری است و می‌توانید خیلی آسان آن را غیرفعال یا خاموش کنید تا گوشی فرصت بیشتری برای نفس کشیدن داشته باشد. این گزینه، میزان مصرف باتری را بر اساس میلی‌آمپر ساعت به کاربر گزارش می‌دهد.  هنگامی که باتری گوشی در حال اتمام است، گوشی Mate7 به کاربر اعلام می‌کند تا برنامه‌های پرمصرف را غیرفعال کند.

این گوشی بزرگ، گزینه‌ای برای استفاده از یک دست نیز دارد که از قسمت نوتیفیکیشن‌بار می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. در ظاهر و اندازه رابط‌کاربری تغییر خاصی ایجاد نشده است. فقط کلیدها به گوشه‌های چپ یا راست منتقل شده‌اند و برخی موارد همانند صفحه‌کلید شماره‌گیری به جای مناسب‌تری منتقل شده‌اند.

حسگر اثر انگشت

یکی از بارزترین مشخصه‌های گوشی هوشمند Mate7، اسکنر اثر انگشت است که در قاب پشت بدنه کار گذاشته شده است. این قابلیت بسیار خوبی است که در برخی از گوشی‌های موجود در بازار می‌توان آن را مشاهده کرد. آی‌فون 5s نیز حسگر Touch ID دارد که کارکرد مشابه دارند و از طریق لمس به کاربر اجازه ورود به محتویات گوشی را می‌دهد. این قابلیت شاید از نظر سرعت کمی کند به‌نظر برسد اما از نظر دقت و اطمینان در صدر قرار دارد. از دیگر مزیت‌های اسکنر اثر انگشت این است که دیگر به روشن کردن گوی نیازی نیست. حتی با قفل بودن گوشی هم وقتی انگشت خود را روی حسگر قرار دهید، گوشی روشن می‌شود. این حسگر حتی وقتی انگشت کمی خیس است نیز، می‌تواند اثر انگشت را تشخیص دهد. از آن برای قفل برخی از اپلیکیشن‌ها نیز می‌توانید استفاده کنید تا اطرافیان به فایل‌های خصوصی شما دسترسی نداشته باشند.

هواوی نوا , کد تست گوشی هواوی , هواوی p9 lite

این حسگر در پشت قاب گوشی و درست زیر دوربین قرار دارد. این مکان بسیار مناسبی است زیرا انگشت اشاره اصولا روی آن قرار می‌گیرد. واکنش لمس‌پذیری این حسگر بسیار خوب است.

پردازنده و حافظه

یکی از بزرگ‌ترین سوپرایزهایی که هواوی در گوشی Mate7 برای  طرفداران خود گنجانده است، سیستم آن‌بورد HiSilicon Kirin 925 است. این گوشی، پردازنده 8 هسته‌ای به صورت دودسته‌ای دارد. یکی از آنها 1.3 گیگاهرتز سرعت و هسته‌های  Cortex-A7 دارد و دیگری هسته‌های Cortex-A15 وسرعت 1.8 گیگاهرتز دارند.

سیستم آن‌بورد (SoC)، به صورت یک ARM big.LITTLE کار می‌کند. به این مفهوم که کارهای کوچک تحت مراقبت هسته‌های Cortex-A7 هستند و نمی‌گذارند انرژی زیادی مصرف شود. بعلاوه، در صورت نیاز به عملکرد بهتر، همه پردازنده‌ها می‌توانند به طور هم‌زمان کار کنند. از نظر گرافیکی، نیز Mali-T628 چهارهسته‌ای با سرعت 600 مگاهرتز هستید. 

باتری گوشی هواوی , باز کردن قفل گوشی هواوی , هواوی 5x

از نظر حافظه نیز، دو گزینه برای این گوشی وجود دارد -  حافظه درونی 16 گیگابایت با رم دو گیگابایت و حافظه داخلی 32 گیگابایت با رم 3 گیگابایت. هر دو مدل نیز قابلیت ارتقا حافظه دارند و از کارت حافظه جانبی میکرو اس‌‎دی پشتیبانی می‌کنند.

این گوشی در هر دو مدل و در هر دو حالت، عملکرد و سرعت بسیار خوبی دارد و در تست‌های بنچ‌مارک در رتبه‌های بالا دسته‌بندی می‌شود. عملکرد این پردازنده را می‌توان با اسنپ‌دراگون 801 مقایسه کرد.

دوربین

هواوی، رابط‌کاربری دوربین این گوشی را بسیار مینیمالیستی و تقریبا مشابه آی‌فون و iOS7 ساخته است. دوربین گزینه‌های عکاسی متنوعی دارد اما برخی از آنها همانند حساسیت نوری، تعادل نور سفید و ... را نمی‌توان به صورت دستی تنظیم کرد. البته این دوربین ویژگی‌هایی همچون HDR، پانوراما، بیوتی‌شات و Best photo دارد. گزینه آخر، چندین عکس از یک منظره بر می‌دارد و سپس بهترین آنها را انتخاب و ذخیره می‌کند.  

هواوی g7 , اندروید 7 برای هواوی , گوشی هواوی honor 8

دوربین Ascend Mate7، گزینه دیگری به نام Ultra snapshot نیز دارد. البته این نخستین گوشی هوشمندی نیست که با این ویژگی عرضه شده است. هنگامی که گوشی قفل است، با دوبار کلیک روی بخش کم کردن کلید صدا می‌توانید به سرعت از صحنه موردنظر عکس بردارید. هواوی ادعا می‌کند این گزینه در عرض 1.2 ثانیه عکاسی می‌کند اما در واقعیت این سرعت بیشتر است. زمان فوکوس کردن دوربین نیز بسیار کم است و عکس‌ها چندان عالی به نظر نمی‌رسند.

عمر باتری

هواوی Ascend Mate7  باتری بزرگ 4100 میلی‌آمپر ساعتی دارد. این باتری تا دو روز استفاده را پاسخ‌گو است و بیشتر از آن نیز به استفاده کاربر بستگی مستقیم دارد. این گوشی، با یک بار شارژ تا 9 ساعت و 3 دقیقه استفاده را دوام می‌آورد. این میزان را می‌توان با فبلت‌هایی همانند ال‌جی G3 (6 ساعت و 14 دقیقه) و سامسونگ گلکسی Note 3 (6 ساعت و 8 دقیقه) مقایسه کرد.

فلش هواوی , هواوی honor 5x , ریست فکتوری گوشی هواوی

به عبارت دیگر، باید گفت باتری بزرگ گوشی هوشمند هواوی Ascend Mate7 که نمایشگری که رزولوشن 1080×1920 پیکسل دارد، بهترین باتری موجود در میان بزرگ‌سایزها است.

نتیجه‌گیری

در یک کلام باید گفت، هواوی Ascend Mate7  برای همه کاربران مناسب نیست. این گوشی بسیار بزرگ است و صفحه‌نمایش 6 اینچ دارد و بیشتر در قلمرو فبلت‌ها دسته‌بندی می‌شود. اما با همه این اوصاف، این گوشی بزرگ، بسیار جمع‌وجور و باریک است. اگر چه شاید اندازه آن چندان مورد علاقه همه کاربران نباشد. بدنه این گوشی تماما از فلز است و باعث می‌شود تا بسیار شیک و ارزشمند دیده شود. رابط‌کاربری دوربین آن نیز امکانات خوبی دارد. البته کیفیت عکس‌ها عالی نیستند اما به اندازه‌ای که کاربر را راضی نگه دارد، مناسب است.

قیمت گوشی هواوی honor 5x , باز کردن قفل گوشی هواوی بدون پاک شدن اطلاعات , علت بالا نیامدن گوشی هواوی

قیمت این گوشی بین 499 تا 599 یورو برای نسخه‌های 16 گیگابایت با دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت با سه گیگابایت رم است. گوشی Mate7 با امکانات خوب، کیفیت ساخت عالی و بدنه فلزی که دارد، یکی از بهترین گزینه‌های خرید به‌شمار می‌رود.


ویدیو : هواوی با Ascend Mate7 سورپرایزتان می کند!