همه سریال های پرحاشیه مهران مدیری : مهران مدیری در کارنامه 20 ساله کاری اش ...


مهران مدیری در کارنامه 20 ساله کاری اش چه زمانی که در تلویزیون حضور داشت و چه زمانی که برای شبکه نمایش خانگی سریال می ساخت با حواشی ریز و درشت زیادی روبرو بود.


روزنامه هفت صبح: مهران مدیری در کارنامه 20 ساله کاری اش چه زمانی که در تلویزیون حضور داشت و چه زمانی که برای شبکه نمایش خانگی سریال می ساخت با حواشی ریز و درشت زیادی روبرو بود. انتقادهای فراوانی که گهگاه تلویزیون در مقابل آنها از او حمایت می کرد و گهگاه، دستور قطع یا حذفش را صادر می کرد. در آستانه حواشی جدیدی که برای آخرین کار مدیری ایجاد شده، مروری داریم بر تمام این حاشیه ها.

ساعت خوش

* موضوع اعتراض: اینجا اعتراض خاصی مطرح نبود و در واقع می شود گفت که خود تلویزیون تصمیم گرفت مقابل پدیده «ساخت خوش» بایستد. تبدیل شدن بازیگران جوان «ساعت خوش» به ستاره های تلویزیون، چندان در آن برهه زمانی خوشایند مدیران تلویزیون نبود. رضا عطاران همین یکی دو سال قبل در مصاحبه ای گفته بود آن زمان آنقدر این بازیگران موردتوجه بوده اندکه از طرف کارگردان های مطرحی مثل بهرام بیضایی بازی کنند و یک جورهایی در اوج، متوقف شان کرده اند.

* رویکرد تلویزیون: همگی به خاطر داریم که «ساعت خوش» دراوج، یکمرتبه به پایان رسید. این تصمیم اتفاقی برای خود بازیگران هم عجیب بوده. عطاران تعریف کرده که بدون اطلاع قبلی به آنها گفته اند باید برنامه را قطع کنند؛ آن هم بدون دلیل!

* سرانجام: «ساعت خوش» هیچ وقت ساخته نشد و هر کدام از بازیگرانش از یک سال و نیم تا سه سال ممنوع التصویر شدند. بعد از آن هم اجازه نداشتند دو سه نفری با هم در یک سریال بازی کنند. آنقدر این مسئله برایشان بزرگ بوده که تا سالیان سال فکر می کرده اند که هیچ وقت نباید کنار هم بازی کنند.

سریال های مهران مدیری , سریال مهران مدیری , پرفروش ترین سریال مهران مدیری


نقطه چین

* موضوع اعتراض: همزمان با اعتراض نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم به رد صلاحیت نمایندگان این جناح در انتخابات مجلس، مدیری در نقطه چین سر شوخی را با این مسئله باز کرد. قصه از این قرار بود که کاسبی تصمیم می گیرد جزو هیات مدیره صنف خودش باشد اما بعد از ثبت نام صلاحیتش از طرف اتحادیه رد می شود و این فرد به همراه دوستانش تحصن می کند. آنها جلوی چشم خبرنگاران به خودشان سرم وصل می کنند اما وقتی کسی نیست یواشکی غذا می خورند. این مسئله با انتقاد شدید برخی نمایندگان از جمله داود سلیمانی، ناصر قوامی، محسن آرمین و ... مواجه شد. این نمایندگان نمایش این طنز را اهانت به نمایندگان اصلاح طلب عنوان کردند.

* رویکرد تلویزیون:
این انتقاد چون به طور کلی با سیاست های صدا و سیما هم راستا نبود چندان از طرف آنها جدی گرفته نشد و تلویزیون اینجا کاملا پشت مدیری ایستاد. حتی در جاهایی هم به این نکته اشاره شد که یک طنز تلویزیونی که مربوط به مشکلات صنفی یک قشر جامعه است چه ارتباطی با نمایندگان مجلس دارد!

* سرانجام: هیچ مشکلی برای ادامه پخش «نقطه چین» پیش نیامد و سریال ادامه پیدا کرد.

سریال جدید مهران مدیری , سریال های جدید مهران مدیری , اسامی سریال های مهران مدیری


شب های برره

* موضوع اعتراض: درباره شب های برره، اعتراض ها از جنبه های مختلف وارد بود. از یک طرف برخی اعتراض داشتند که سریال از کلماتی که بدآموزی دارد به همراه ایما و اشاره های جنسی غیرمعمول، استفاده می کند. از طرف دیگر برخی اهالی «فسا» نسبت به استفاده از این نام در سریال اعتراض کرده بودند و ...

* رویکرد تلویزیون:
بعد از انتقادهای متعدد از جناح های مختلف، محمدرضا تختشید، مدیر گروه فیلم وسریال شبکه سه اعلام کرد توجه به کیفیت و عدم تکرار یک برنامه و کشدار شدن آن، سیاست اصلی تلویزیون است و برای همین هم پخش «شب های برره» ادامه پیدا نمی کند. یکی دیگر از مدیران هم علت قطع این مجموعه را افت در مضمون و تکراری شدن آن عنوان کرد و خلاصه تصمیم تلویزیون بر آن شد که برره دیگر ادامه پیدا نکند.

* سرانجام: بعد از پخش 90 قسمت از سریال در حالی که اعلام شده بود بعد از پایان محرم و ماه صفر، پخش آن ادامه پیدا می کند و تلویزیون با عوامل قرارداد 135 قسمتی بسته اما عملا چنین اتفاقی نیفتاد.

مهران مدیری , همسر مهران مدیری , دورهمی مهران مدیری


مرد هزار چهره

* موضوع اعتراض: مدیری در «مرده هزار چهره» با خیلی ها شوخی کرد و خب در این بین خیلی ها هم به او معترض شدند. اولین اعتراض از اداره ثبت احوال فارس بود. مسئول روابط عمومی ثبت احوال فارس در نامه ای اعتراضی اعلام کرده بود که «مرد هزار چهره اینطور القا می کرد شخصیت اصلی داستان که کارمند ثبت احوال بوده، یک خلافکار حرفه ای است. بقیه داستان هم نشان می داد که ثبت احوال شیراز یک جای در هم و مضمحل و فشل است؛ در حالی که بایگانی اسناد خیلی مهم است؛ اگر یک برگ جابجا شود خیلی مهم است.»

شوخی با «چ» هم از طرف روشنفکرها و جمع شاعران با انتقادات زیادی روبرو شد. از طرف دیگر لیدرهای پرسپولیس هم برای اینکه در سریال، شخصیت شان زیر سوال رفته معترض شدند.

* رویکرد تلویزیون: هیچ کدام از این اعتراض ها باعث نشد جلوی پخش این سریال گرفته شود. در واقع می شود گفت که تلویزیون این بار همه جانبه پشت این سریال ایستاد و حتی اجازه داد که «مرد دو هزار چهره» هم برای نوروز سال بعدش ساخته شود.

* سرانجام: پخش سریال ادامه پیدا کرد و به فصل دوم رسید.

سیگار کشیدن مهران مدیری , مهران مدیری و همسرش , بیوگرافی مهران مدیری


قهوه تلخ

* موضوع اعتراض: «قهوه تلخ» با اینکه در تلویزیون روی آنتن نرفت و به هتک حرمت و زیر سوال بردن شخصیت های مختلف با پول بیت المال متهم نشد اما باز هم هدف انتقادهای بسیاری قرار گرفت. از اعتراض نوادگان مخبرالدوله گرفته تا حامیان حیوانات و ... همگی به نحوی انتقادشان را به سریال نشان دادند. انتقاد از شخصیت پردازی امیرحسین رستمی در مجموعه نوزدهم یکی دیگر از حواشی پیش روی مدیری بود.

وزارت ارشاد به این مجموعه مجوز نداد چون معتقد بود نقش رستمی شباهت زیادی به یکی از مقامات ارشد دولت دارد! بیشترین انتقادها زمانی پیش آمد که سه قسمت پایانی سریال به بازار نیامد و هیچ وقت به دست مردم نرسید. اینجا بود که بیشترین اتهامات به مدیری وارد شد و بدون اینکه عملا تقصیرکار باشد، متهم اصلی این پروژه نیمه کاره شناخته شد.

* واکنش مدیری: بعد از نیمه کاره رها شدن «قهوه تلخ» مدیری برای اعاده حیثیت، سریال «ویلای من» را ساخت؛ سریالی که شباهتی به کارهای قبلی او نداشت و حتی وزنه ای قابل قبول در کارنامه مدیری به حساب نمی آمد. او قبل از توزیع «ویلای من» مقابل دوربین قرار گرفت و از مخاطبانش عذرخواهی کرد.

* سرانجام: قسمت های باقیمانده «قهوه تلخ» هیچ وقت به بازار نیامد.

مهران مدیری سیگار , مهران مدیری در برنامه هفت , سیگار مهران مدیری


ویدیو : همه سریال های پرحاشیه مهران مدیری