همه خریداران خودرو مصرف كننده واقعی بودند؟ : دبیر كمیسیون صنایع و معادن مجلس ...



کم مصرف ترین خودرو ایران , کم مصرف ترین خودرو جهان , مصرف سوخت خودرو

دبیر كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اعلام این كه آنچه تحت عنوان بسته اقتصادی دولت در رابطه با فروش خودروهای داخلی انجام شد، نوعی شوك موقت بود كه نمی تواند به خروج صنعت خودرو از ركود كمك كند، گفت: اثری كه این اقدام در جامعه بر جای گذاشته، نه تنها مثبت نبوده بلكه منفی هم بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، محمد بیاتیان افزود: ابتدا اعلام شد طرح پرداخت تسهیلات خودرو 6 ماهه است و رقمی برای تعداد خودروها ذكر نشد اما بعد از 6 روز اعلام شد این طرح برای 110 هزار دستگاه خودرو بوده و ارائه تسهیلات به بیش از این تعداد، امكان‌ پذیر نیست.

وی با تأكید بر این كه مسأله مذکور بر روی بازار خودرو كه یخ آن در حال آب شدن بود، تأثیر منفی بر جای گذاشت، اعلام كرد: با استقبال مردم، این طرح توانسته بخشی از نقدینگی جامعه را به سمت بازار خودرو سوق دهد، چرا كه بخشی از مبلغ خودرو باید از طریق آورده متقاضی تأمین می‌شد.

بازار خودرو بعد از 6 روز دو باره به ركود رفت
دبیر كمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این كه هر چند این طرح كمی مردم را به تكاپوی خرید خودروی داخلی انداخت، اظهار كرد: اما به دلیل توقف یك باره آن بعد از گذشت تنها 6 روز، بازار خودرو دو باره به ركود رفت و شاید این وضعیت مدتی به طول بینجآمد، هر چند در این میان نقدینگی زیادی به دست خودروسازان رسید.

بیاتیان با بیان این كه با ادامه پیدا نكردن این طرح در روزهای آینده، ركود به بازار خودرو باز می‌گردد، تصریح كرد: در این طرح، باید ببینیم همه كسانی كه ثبت نام كرده‌ اند، واقعاً مصرف كننده‌ اند یا اتفاقی مانند مواقعی كه فروش فوق العاده خودرو اِعمال می ‌شد و دلالان و واسطه‌ ها در دقایق اولیه، كل خودروها را می‌خریدند و نبض بازار را در دست می‌گرفتند، افتاده است.

وی با تأكید بر این كه تكرار این اتفاق در طرح مذکور نیز قابل پیش‌ بینی است، اضافه كرد: وقوع چنین اتفاقاتی كه در مردم   بی‌ اعتمادی به وجود می ‌آورد، اصلاً برای دولت مناسب نیست و تصمیم گیرندگان اقتصادی باید چاره‌ ای بیندیشند تا مردم به آنها اعتماد كنند و این سرمایه اجتماعی را در تولید ملی به میدان بیاورند تا بلکه از ركود موجود خارج شویم.

حضور خودروسازان خارجی باعث رونق بازار كسب و كار می‌شود
دبیر كمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این كه در صورت ادامه روند ركود فعلی، در آینده ‌ای نه چندان دور، خوروسازان مجبور می‌شوند بخشی از نیروی كار خود را جواب كنند، اظهار كرد: اگر بخواهیم به ایجاد فرصت‌ های شغلی توجه كنیم، باید از ظرفیت اشتغال‌زآیی خودروسازان خارجی كه در حال رقابت پنهان برای حضور در ایرانند، استفاده نمایید.

بیاتیان با بیان این كه ما در زمینه انتخاب شریك از بین خودروسازان خارجی برای حضور در ایران، حق انتخاب داریم و باید برای تولید خودرو و نه مونتاژ آن، شركایی انتخاب كنیم كه فارغ از قراردادهای یك سویه قبلی در کشورمان سرمایه‌ گذاری كنند، تصریح كرد: در این صورت، می توانیم امیدوار باشیم که اتفاق خوبی در صنعت خودرو و حوزه اشتغال بیفتد.

وی در پایان با تأكید بر لزوم استفاده از تكنولوژی روز خودروسازی جهان در كشورمان، خاطرنشان كرد: حضور خودروسازان بین‌المللی، علاوه بر تقویت خودروسازان داخلی، باعث رونق بازار كسب و كار نیز خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - تابناک

 


ویدیو : همه خریداران خودرو مصرف كننده واقعی بودند؟