همه حاشیه های سفر رونی کلمن به ایران : رونی کلمن؛ او بهانه ای شده برای هزاران ...


رونی کلمن؛ او بهانه ای شده برای هزاران ایرانی تا به صفحه اینستاگرامش بروند و از برخوردی که با این غول عضله در تهران شده است عذر بخواهند. کلمن به تهران آمده بود تا دوره های آموزشی بدنسازی برگزار کند اما مخالفت یک نهاد امنیتی مانع از برگزاری برنامه هایش شد.         هفته نامه تماشاگران امروز: رونی کلمن؛ او بهانه ای شده برای هزاران ایرانی تا به صفحه اینستاگرامش بروند و از برخوردی که با این غول عضله در تهران شده است عذر بخواهند. کلمن به تهران آمده بود تا دوره های آموزشی بدنسازی برگزار کند اما مخالفت یک نهاد امنیتی مانع از برگزاری برنامه هایش شد.

کلمن هشت مدال طلای جهانی مستر المپیا را دارد. قرار این بود که کلمن در روزهای سوم و چهارم کلاس آموزشی داشته باشد. دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران را برای تدریس او آماده کرده بودند؛ چهار ساعت برای زنان و چهار ساعت هم برای مردان کلاس در نظر گرفته شده بود.

رونی کلمن در ایران , رونی کلمن , اولین قهرمانی رونی کلمن

قرار بود او درس بدهد و رفیق کویتی اش که یکی دیگر از قهرمان های پرورش اندام دنیاست، فیگور بگیرد. حتی قرار بود به دانشجویان تخفیف بدهند. بقیه شرکت کنندگان نزدیک به یک میلیون تومان هزینه کرده بودند اما برای دانشجویان بلیت های 250 هزار تومانی صادر شده بود.

این سفر بهانه ای داد به دلواپسان هم در خانواده بدنسازی و هم در رسانه های اصولگرا. هر چند عده ای در کنار فدراسیون و شرکت پریا که مسئولیت حضور کلمن را داشت، ایستادند و به استقبال رونی رفتند اما مخالفان بودند که به پیروزی رسیدند. قبل از هر چیز کلاس زنان لغو شد و یک روز بعد هم اعلام شد که کلمن نمی تواند هیچ تدریسی در ایران انجام دهد.

با این شرایط قهرمان بدنسازی جهان در حضور 48 ساعته ای که در ایران داشت، احترام به شهدا بود.

کلمن هفته پیش از ایران رفت اما هنوز جنجال ها ادامه دارد. دلیل اصلی اینکه چرا با برگزاری کلاس های او مخالفت شد مشخص نشده. این ورزشکار غول پیکر که خیلی ریلکس و با شلوارکی بلند و پیراهن هاوایی به تهران آمده بود، به یکباره برنامه اش در هم پیچید. رضا حسنی خو، مدیرکل حراست ورزش تنها کسی بود که به صراحت درباره این موضوع صحبت کرد. حسنی خو با اینکه در گفتگو با ایسنا تایید کرد دعوت از کلمن با مصوبه شورای برون مرزی انجام شده بود اما از مخالفت مراکز امنیتی با این سفر خبر داد.

رونی کلمن کبیر , بیوگرافی رونی کلمن , عگس های رونی کلمن

با اینحال او هم توضیح بیشتری درباره دلیل اصلی این مخالفت نداد. نزدیکان به فدراسیون و شرکت پرشیا معتقدند گزارش های ضد و نقیضی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرد، دلیل موضع گیری های منفی بود. یکی از این افراد که نمی خواهد نامی از او برده شود به «تماشاگران امروز» گفت: «این باشگاه چهار دروغ بزرگ درباره کلمن گفت؛ اینکه او برای آمدن به ایران 150 هزار دلار گرفته، روناک یونسی، یک بازیگر مسئولیت حضور او در ایران را به عهده داشت و کلمن تروریست و بازیگر هالیود است؛ در حالی که هیچ یک از این ادعاها صحیح نیست.»

شاید دیگر موضوعات حالا اهمیت خودش را از دست داده باشند ولی هنوز داستان 150 هزار دلار باقی است. ناصیر پورعلی فرد، رییس فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی گفته که 108 نفری که در کلاس ها ثبت نام کرده اند، 104 میلیون تومان طلب دارند که شرکت پرشیا در دو هفته آینده موظف به پرداخت آنهاست.

رونی کلمن کبیر الان , جراحی رونی کلمن , مادر حاشیه ایران هستم برنامه تلوزیونی سلفی

او توضیحی درباره اینکه کلمن برای حضور در ایران چقدر گرفته، نداده. علیرضا نجفی، مدیرعامل شرکت پرشیا هم مدعی است 150 هزار دلار کل هزینه های برآورد شده و مبلغ دریافتی کلمن نیست. فرد نزدیک به پرشیا و فدراسیون هم گفته های نجفی را تایید می کند و مدعی است کلمن برای حضور در ایران مبلغ چندانی نگرفته: «مبلغی که کلمن گرفته خنده دار است. این 150 هزار دلار کل هزینه ورود و خروج، اسکان، برگزاری کلاس ها و ... است.»

کلمن اما بعد از ترک ایران به میزبانانش تاخت و آنها را احمق خطاب کرد. ماجرا اما چه بود؟ ماجرا خیلی ساده اتفاق افتاد. بعد از لغو کلاس ها، میزبانان می خواستند هر چه زودتر از حضور مهمان شان مرخص شوند و برای همین بلیت پرواز او را از هواپیمایی امارات به قطر تغییر دادند اما یک اشتباه ساده محاسباتی باعث شد تا پرواز قطر به تاخیر بخورد و کلمن از برنامه بعدی اش در آمریکا بازبماند. همین باعث شد تا از میزبانان ایرانی اش انتقاد کند و البته هواداران ایرانی او که حس می کردند این بدنساز از برخوردها در تهران شاکی است، مدام برایش کامنت های پوزش می نویسند.


ویدیو : همه حاشیه های سفر رونی کلمن به ایران