همه حاشیه های سفر احمدی نژاد به مصر : برنامه های اولین روز سفر احمدی نژاد به ...


برنامه های اولین روز سفر احمدی نژاد به قاهره با حاشیه های زیادی روبه رو بود. عصرایران: برنامه های اولین روز سفر احمدی نژاد به قاهره با حاشیه های زیادی روبه رو بود.

 احمدی نژاد دیروز سه شنبه، هنگام ورود به فرودگاه قاهره با استقبال محمد مرسی روبه رو شد.  احمدی نژاد در هنگام  استقبال رسمی در فرودگاه بارها دست خود را به علامت پیروزی (وی) بالا برد یا به تکان داد دست خود برای حاضران اقدام می کرد.

احمدی نژاد همچنین دیروز سه شنبه به محل نهاد دینی الازهر رفت و با شیخ الازهر دیدار کرد.

احمدی نژاد , محمود احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به اوباما

الازهر مصر در بیانیه ای در باره  این ملاقات اعلام کرد: شیخ احمد الطیب شیخ الازهر، مخالفت این نهاد را با گسترش تشیع در کشورهای اسلامی سنی مذهب اعلام کرد.

احمدی نژاد پس از دیدار و گفت و گو با شیخ الازهر، در کنفرانس مطبوعاتی با حضور مشاور ارشد شیخ الازهر با خبرنگاران صحبت کرد.

در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک، احمدی نژاد گفت که امیدوار است سفرش به مصر، آغازی برای دوره جدید میان دو کشور باشد. با این حال شیخ حسن الشافعی از مشاوران ارشد شیخ الازهر و رئیس مجمع زبان عربی گفت که ملاقات احمدی نژاد و شیخ الازهر به جلسه بحث و جدل درباره اختلافات مذهبی تبدیل شد. وی افزود: شیخ احمد الطیب معتقد بود که با وجود این اختلافات، این نشست مشترک در خدمت اهداف آن نیست.

شیخ الازهر همچنین از احمدی نژاد خواست برای توقف خون ریزی در سوریه تلاش کند در امور داخلی کشورهای جنوب خلیج فارس دخالت نکند و به بحرین به عنوان یک کشور برادر و عربی احترام بگذارد. سخنگوی الازهر همچنین گفت که در این دیدار دو طرف راه های برقراری وحدت را بررسی کردند اما توهین برخی به پیامبر اسلام و همسران ایشان، روابط میان دو کشور را مشوش می کند.

سایت احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد , نامه احمدی نژاد به رهبری

شیخ الازهر همچنین از رئیس جمهور ایران خواست مراجع دینی شیعه با صدور فتواهایی ، توهین به حضرت عایشه همسر پیامبر اسلام ، ابوبکر، عمر ، عثمان و بخاری را حرام و جرم اعلام کنند تا بتوان مسیر تفاهم میان دو طرف را نزدیک تر کرد.

در بخشی از کنفرانس مطبوعاتی نیز احمدی نژاد از بیانیه شیخ الازهر که توسط مشاور این نهاد قرائت شد اظهار ناراضیتی کرد و تهدید کرد که کنفرانس مطبوعاتی را ترک خواهد کرد. او در حالی که شیخ الشافعی در حال قرائت بیانیه بودبه فارسی گفت: من رفتم.

احمدی نژاد و رهبری , نامه احمدی نژاد به رهبر , متن نامه احمدی نژاد به اوباما

موسوی رئیس سازمان حج و زیارت و مجتبی امانی حافظ منافع ایران در قاهره هم بارها در کنفرانس مطبوعاتی، سخنان مشاور الازهر را قطع کردند. موسوی در واکنش به اظهارات شافعی گفت این چیزی نبود که درباره آن توافق کردیم.

احمدی نژاد پس از قرائت بیانیه الازهر برخلاف وعده قبلی، بدون پاسخ دادن به سؤوالات خبرنگاران، الازهر را ترک کرد. سخنگوی الازهر گفت که شیخ الازهر رئیس جمهور ایران را نه به عنوان رئیس یک کشور نزدیک بلکه به عنوان یک دوست مورد استقبال قرار داد.

داوود احمدی‌نژاد , ترامپ احمدی نژاد , کاریکاتور احمدی نژاد

این اولین ملاقات یک رئیس جمهور ایران با شیخ الازهر است. الازهر یکی از بزرگترین و مهمترین نهادهای دینی اهل تسنن جهان است. این دیدار به درخواست احمدی نژاد برگزار شد.

روزنامه مصری الیوم السابع هم در این باره نوشت: کنفرانس مطبوعاتی احمدی نژاد و مشاور ارشد شیخ الازهر شاهد تنش بسیاری بود هنگامی که مشاور شیخ الازهر بر مخالفت مصری ها با توهین به صحابه پیامبر و شیعه کردن اهل تسنن در مصر صحبت می کرد همراهان احمدی نژاد بارها سخنان مشاور شیخ الازهر را قطع کردند و از او خواستند درباره وحدت اسلامی سخن بگوید.

یک منبع آگاه در الازهر هم درباره این کنفرانس مطبوعاتی گفته است که مشاور شیخ الازهر در کنفرانس مطبوعاتی اش با شفافیت و بدون تعارف هر آنچه را که در نشست دوجانبه گذشت بیان کرد.

احمدی نژاد هم در کنفرانس مطبوعاتی گفت که خدا را برای ملاقات با شیخ الازهر شاکر است و این دیدار، به مسائل مشترک پرداختند و از علمای الازهر و علمای اسلامی مصر دعوت کرد به ایران سفر کنند.

محمود احمدی‌نژاد , احمدی نژاد ترامپ , احمدی نژاد نامه

مشاور شیخ الازهر هم ضمن تاکید بر مخالفت مصری ها با هر اقدامی علیه ایران و ملت این کشور گفت: طرف شیعه باید به صحابه احترام بگذارد و از افرادی که برای شیعه کردن اهل تسنن فعالیت می کنند، به سفارت ایران رفت و آمد می کنند و به صحابه پیامبر اسلام و همسران ایشان تعرض می کنند اظهار تاسف می کنیم.

جریان سلفی نیز گفته است که گروهی از وکلای دادگستری را برای دفاع از 4 نفر بازداشت شده در مقابل الازهر تشکیل داده است.

قبل از این علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران نیز با شیخ الازهر دیدار کرده بود که او نیز چنین ادعاهایی مطرح کرده بود.

زیارت مساجد الحسین و حضرت زینب

احمدی نژاد پس از ملاقات با شیخ الازهر روانه مسجد سیده زینب و امام حسین شد و با شماری از مردم در این مساجد دیدار و گفتگو کرد. احمدی نژاد برای مردم حاضر در نزدیکی این دو مسجد و در حال عبور، علامت پیروزی را نشان داد و آنها نیز با کف و سوت زدن از او استقبال کردند.

متن نامه احمدی نژاد , پروین احمدی‌نژاد , خانه نشینی احمدی نژاد

مسجد سیده زینب براساس برخی از روایت های اسلامی ، محل دفن حضرت زینب خواهر امام حسین امام سوم شیعیان است. مسجد امام حسین نیز براساس برخی از روایت ها ، محل دفن سر بریده این امام است.

احمدی نژاد همچنین قرار بود به بازدید از مسجد سیده نفیسه هم برود اما به دلیل کمبود وقت این برنامه را حذف و راهی اقامتگاه حافظ منافع ایران در قاهره شد تا علاوه بر حضور در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در نشستی با حضور سردبیران برخی از روزنامه های مصر مشارکت کند.

منع احمدی نژاد , احمدی نژاد اوباما , عکس احمدی نژاد

خبرگزاری آناتولی ترکیه هم گزارش داد که یک شهروند سوریه تلاش کرد احمدی نژاد را با استفاده از لنگه کفش مورد هدف قرار بدهد.

این حادثه در هنگام خروج احمدی نژاد از مسجد الحسین در قاهره روی داد.

مهدی احمدی نژاد , احمدی نژاد و ترامپ , احمدی نژاد و اوباما

مسجد الحسین قاهره

احمدی نژاد در هنگام خروج از مسجد امام حسین با جوان روبه رو شد که با لهجه سوری صحبت می کرد. وی در حالی که لنگه کفشش را در دست داشت تلاش کرد احمدی نژاد را مورد هدف قرار بدهد ولی نیروهای امنیتی مصر مانع از این اقدام شدند و جوان مهاجم را دستگیر کردند.

جوان مهاجم در حالی که چند متر با احمدی نژاد فاصله داشت لنگه کفش خود را به سمت رئیس جمهور ایران پرتاب کرد اما کفش او به یکی از محافظان احمدی نژاد برخورد کرد.

در هنگام حضور احمدی نژاد در مسجد نیز درگیری های شفاهی میان برخی از حاضران در مسجد روی داد. یکی از این افراد دست نوشته ای را داشت که بر روی آن نوشته شده بود "ادخلوا مصر ان شاء الله آمنین " (وارد مصر شوید ان شاء الله در امنیت خواهید بود).

کانال احمدی نژاد , پسر احمدی نژاد , اینستاگرام احمدی نژاد

همزمان با حضور احمدی نژاد در مسجد الحسین ، محمد مهدی عاکف رهبر سابق اخوان المسلمین نیز در مسجد حضور داشت که با رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد. شماری از رهبران گروه های شیعه مصر نیز در این مسجد حضور داشتند و با احمدی نژاد دیدار و گفتگو کردند.

ترامپ و احمدی نژاد , متن نامه احمدی نژاد به رهبر , احمدی‌نژاد به اوباما نامه نوشت

روزنامه مصری الاهرام هم نوشت: احمدی نژاد پس از ورود به مسجد سیده زینب، به روبوسی، احوالپرسی و در آغوش گرفتن یک به یک کارکنان مسجد پرداخت . او همچنین به روبوسی با کودکان پرداخت که به همراه والدین خود در مسجد بودند. او در کنار ضریح ، سوره فاتحه خواند و دقایقی گریه کرد.

مهدی احمدی‌نژاد , تیکه احسان علیخانی به احمدی نژاد , ترامپ احمدی نژاد آمریکا


ویدیو : همه حاشیه های سفر احمدی نژاد به مصر