همه از تلویزیون طلبکارند اما... : بازیگر سریال «پایتخت» گفت:من هنوز از تلویزیون ...


بازیگر سریال «پایتخت» گفت:من هنوز از تلویزیون طلب دارم ولی آنها در جواب می‌گویند شرایط همین است و اگر نسیه با ما همکاری می‌کنید بفرمایید! منم می‌گویم اگر نقد کار می‌کنید هستم در غیر این صورت نه! در کل الان فضای بدی برای هنرپیشه‌های ما ایجاد شده طوری که همگی از تلویزیون طلبکارند و هیچ کسی هم پاسخگو نیست. خبرگزاری صبا: بازیگر سریال «پایتخت» گفت:من هنوز از تلویزیون طلب دارم ولی آنها در جواب می‌گویند شرایط همین است و اگر نسیه با ما همکاری می‌کنید بفرمایید! منم می‌گویم اگر نقد کار می‌کنید هستم در غیر این صورت نه! در کل الان فضای بدی برای هنرپیشه‌های ما ایجاد شده طوری که همگی از تلویزیون طلبکارند و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

تلویزیون , تلویزیون شهری , میز تلویزیون

علیرضا خمسه در گفت‌وگو با ما عنوان کرد که چندی است از تلویزیون فاصله گرفته و از نوع پرداخت‌ها ناراضی است. او در این‌باره گفت: در حال حاضر اکثر دوستان ما که در نوروز امسال در تلویزیون برنامه داشتند با سازمان تسویه‌حساب نکرده‌اند و تلویزیون به تعهدات خود عمل نکرده است.

هنوز از تلویزیون طلب دارم

خمسه با اشاره به پیشنهادات نسیه‌ای که از سوی تهیه‌کنندگان می‌شود، توضیح داد: در هر سریالی که به من پیشنهاد می‌شود این مساله را حتما مطرح می‌کنم که من هنوز از تلویزیون طلب دارم ولی آنها در جواب می‌گویند شرایط همین است و اگر نسیه با ما همکاری می‌کنید بفرمایید! منم می‌گویم اگر نقد کار می‌کنید هستم در غیر این صورت نه! در کل الان فضای بدی برای هنرپیشه‌های ما ایجاد شده طوری که همگی از تلویزیون طلبکارند و هیچ کسی هم پاسخگو نیست.

همه ترجیح می‌دهند بیکار باشند

این هنرپیشه در ادامه گفت: اکثر هنرپیشه‌ها از سریال‌هایی که کار کردند و پخش شده طلبکارند و بدهی تلویزیون آنقدر زیاد است که همه ترجیح می‌دهند بیکار باشند تا این‌که نسیه کار کنند. تهیه‌کنندگان هم همیشه در جواب می‌گویند هر وقت ما از تلویزیون پول گرفتیم به شما هم دستمزدتان را می‌دهیم. فعلا مشکل اصلی ما به خاطر دیرکرد دریافت‌هایی است که بعد از بازی داشته‌ایم و برای همین ترجیح می‌دهیم کار نکنیم.

هیچ‌کس پاسخگو نیست

خمسه با بیان دغدغه خودش و اغلب بازیگران گفت: دغدغه ما یک معیشت متناسب با قشر فرهیخته جامعه است. زندگی که در خور شأن هنرمند باشد چون بازیگران و هنرمندان امروز درگیر این مساله هستند که زندگی‌شان در شأن آن‌ها نیست و متاسفانه هیچ‌کس هم پاسخگو نیست. در حال حاضر کمتر گروهی هستند که سرمایه درستی برای تولید در اختیار داشته باشند، اغلب یا پول کم دارند یا وقت و از این دو حالت خارج نیست.

خمسه در پاسخ به این سوال که آیا صنف یا انجمنی از هنرمندان حمایت می‌کند یا نه گفت: همه این‌ها فاقد بنیه قوی اقتصادی هستند. انجمن خانه سینما از لحاظ اقتصادی کم جان و کم توان است چون اگر بنیه اقتصادی قوی در خانه سینما وجود داشته باشد این‌ها می‌توانند از اعضای خودشان حمایت کنند. متاسفانه پولی برای حمایت کردن وجود ندارد، هیچ‌کدام از سازمان‌های دولتی هم دغدغه این را ندارند افرادی که سال‌هاست جوانی و عمرشان را برای کار فرهنگی گذاشته‌اند چگونه زندگی خود را می‌گذرانند؟ آیا این‌ها اجاره خانه دارند یا نه؟بیمه دارند یا نه؟ همه این مسائل تقریبا روی زمین مانده و برای مدیران بی‌اهمیت است.

وی درباره پیشنهاداتی که در حوزه سینما و تئاتر به او می‌شود به ما گفت: من هم پیشنهاد برای سینما و هم برای تئاتر دارم اما مشکلی که داریم این است که در سینما هم باز بحث ضعف صنعت پیش می‌آید. به تعبیری هنر سینما، صنعت هنر است یعنی در ابتدا بخش اقتصادی سینما مطرح است. در حال حاضر بجز چند فیلم محدود بقیه فیلم‌ها متاسفانه ضرر دادند. من نیز در سال گذشته دو کار در ژانر کودک داشتم که یکی اکران شد و دیگری هم امسال اکران می‌شود اما سینماهای متناسب برای کودکان را در اختیار این فیلم‌ها قرار نمی‌دهند و متاسفانه زمان اکران آنها زمان مناسبی نیست و همین باعث می‌شود فیلم‌ها با شکست مواجه شوند. برای ژانر کودک و نوجوان بهترین وقت تابستان است ولی کار قبلی من به نام«وروجک‌ها» را در زمستان اکران کردند زمستان هم کودکان و نوجوانان درگیر مدارس و امتحانات هستند، همین شد که فیلم نفروخت. این مشکلات و ناهماهنگی باعث ایجاد وحشت در سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند وارد ژانر کودک و نوجوان بشوند، خواهد شد.

ما از زمان آقای ضرغامی از تلویزیون طلب داشتیم

علیرضا خمسه در پایان درباره تغییر مدیریت سازمان گفت: انگار هیچ تفاوتی در تلویزیون رخ نداده است. ما از زمان آقای ضرغامی از تلویزیون طلب داشتیم این را به خود آقای ضرغامی هم گفتیم. بعد آقای سرافراز آمدند و این مساله را باز به ایشان هم گفتیم ولی آقای سرافراز هم نتوانستند کاری کنند. حالا آقای عسکری آمده و فقط او مانده تا مسایل را برایش مطرح کنیم و بگوییم چه فضایی بر تلویزیون و تولیداتش حاکم است.


ویدیو : همه از تلویزیون طلبکارند اما...