همه اتفاقات جالب ورزش ایران در سال 91 : مروری بر رویدادهای ورزش ایران در سال ...


مروری بر رویدادهای ورزش ایران در سال 91 در نوع خود جالب و خواندنی ست ، بی تردید موفقیت خیره كننده ورزشكاران ایرانی در بازی‌های المپیك 2012 لندن، مهم‌ترین اتفاق ورزشی سال بود. تابناک:مروری بر رویدادهای ورزش ایران در سال 91 در نوع خود جالب و خواندنی ست ، بی تردید موفقیت خیره كننده ورزشكاران ایرانی در بازی‌های المپیك 2012 لندن، مهم‌ترین اتفاق ورزشی سال بود.

كاروان ورزشی ایران در پایان این بازی‌ها جایگاه هفدهم را كسب كرد كه این بهترین جایگاه ورزش ایران در ادوار مختلف حضور در بازی‎های المپیك به حساب می آید. ایران 4 مدال طلا به دست آورد و با مجموع 12 مدال در رده هفدهم قرار گرفت.

اولین موفقیت ورزش در سال 91 - فروردین ماه

کشتی فرنگی گزینشی المپیک ـ قزاقستان؛ کشتی‌گیران ایرانی هفت سهمیه المپیک گرفتند

آزادکاران اوزان 60 و 84 کیلوگرم کشورمان، با شکست حریفان و به دست آوردن عنوان قهرمانی، سهمیه المپیک 2012 لندن را به‌ دست آوردند و شمار سهمیه‌های ایران را به شش رساندند و با به دست آوردن مدال نقره سوریان در کشتی فرنگی کشتی‌گیران، موفق به کسب هفت سهمیه المپیک شدند.

تورنمنت فوتبال هفت نفره (CP) ـ امارات

قهرمانی مقتدرانه ایران در جام رؤیای آسیا

تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولین ایران در پنجمین و آخرین دیدارش در تورنمنت امارات، برابر کره ‌جنوبی به برتری رسید و قهرمان شد. بهنام سهرابی نیز عنوان بهترین بازیکن این مسابقات را از آن خود کرد

وزنه‌برداری ایران نگین درخشان آسیا- اردیبهشت 91

ایران، چگونه پس از 9 سال قهرمان آسیا شد؟

تیم ملی وزنه‌برداری ایران در آخرین روز از رقابت‌های قهرمانی قاره آسیا با به دست آوردن سه مدال طلا توسط بهداد سلیمی و دو مدال برنز انوشیروانی در سنگین وزن، پس از 9 سال عنوان قهرمانی قاره‌کهن را به خود اختصاص داد. سانگ گان جون وزنه ۲۵۰ کیلویی را انداخت تا تیم ملی وزنه برداری کشورمان، تنها با یک امتیاز برتری نسبت به کره جنوبی و با امتیاز ۵۰۱، پس از ۹ سال قهرمان آسیا شود.

داوری و میزبانی هم حریف ملی‌پوشان نشدند


ایران قهرمان جام جهانی كشتی آزاد شد

در کشتی مهم وزن ۹۶ کیلوگرم، دو قهرمان جهان یعنی رضا یزدانی و ختاگ گازیموف به مصاف هم رفتند. یزدانی تایم نخست را با کلینچ برد، ولی در تایم دوم، داوران در کمال شگفتی در حالی که گازیموف، انگشت به چشم یزدانی فرو می‌کرد، یک امتیاز به کشتی‌گیر میزبان دادند. وقت سوم هم به کلینچ کشیده شد که باز هم گوی به سود یزدانی بود و کلینچ را تبدیل به امتیاز کرد تا ایران به چهارمین پیروزی برسد و یک قهرمانی با ارزش برای ایران در خاک آذربایجان رقم بخورد. گازیموف پس از این باخت با مشت به صورت یزدانی کوبید!

 فینال جام جهانی كشتی آزاد بین ایران و آذربایجان به میزبانی باكو برگزار شد. تیم ملی ایران با وجود این كه داوری را هم علیه خود می‌دید، مقابل میزبان به یك پیروزی با ارزش رسید و قهرمان جام جهانی شد.

مسابقات تكواندوی قهرمانی آسیا ـ ویتنام

ایران قهرمانی را به كره تقدیم کرد!


روز پایانی بیستمین دوره مسابقات تکواندوی آسیا به میزبانی ویتنام در ورزشگاه فتو برگزار و برترین‌ها معرفی شدند. تیم ملی مردان ایران كه با شش تكواندوكار كه در مسابقات قهرمانی آسیا در ویتنام حاضر بود، با یك مدال طلا، یك نقره و دو برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافت و نتوانست از دو دوره قهرمانی پیاپی خود در مسابقات قهرمانی آسیا دفاع كند. ملی‌پوشان ایران در سال‌های 2008 و 2010 در چین و قزاقستان به مقام قهرمانی دست یافته بودند.

مسابقات جهانی جام ریاست جمهوری موی‌ تای - تهران

ایران نایب قهرمان مسابقات جهانی موی‌ تای شد


تیم ملی موی تای ایران در پایان مسابقات جهانی جام ریاست جمهوری با کسب دو مدال طلا 4 نقره و 7 برنز بعد از تیم ملی تایلند نایب قهرمان شد. کاپ اخلاق این دومین دوره مسابقات جهانی جام ریاست جمهوری موی‌تای به ایران تعلق گرفت که این کاپ را استفان فوکس، دبیرکل فدراسیون جهانی به حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور تقدیم کرد.

ناشنوایان انتقام شكست تیم ملی را گرفتند! خرداد 91

تیم ناشنوایان ایران، قهرمان آسیا و اقیانوسیه شد


تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران، با پیروزی برابر تایلند قهرمان بازی‌های آسیا و اقیانوسیه شد. ایران با این قهرمانی، انتقام شکست در فینال سال گذشته قهرمانی آسیا را نیز از تایلند گرفت.

مسابقات جام جهانى كشتى فرنگى ـ روسیه

ایران قهرمان جام جهانی كشتی فرنگی شد


تیم ملی کشتی فرنگی ایران با برتری مقابل ترکیه در دیدار نهایی جام جهانی برای سومین سال پیاپی، قهرمان این رقابت‌ها شد. دیدار فینال بین تیم‌های ایران و ترکیه در شهر سارانسک روسیه برگزار شد که شاگردان محمد بنا موفق شدند رقیب خود را شکست دهند و برای سومین سال پیاپی، قهرمان جام جهانی شوند. این در حالى است که ملى پوشان کشتى فرنگى کشورمان به دلیل صدور دیرهنگام روادید، با تحمل خستگى و فشار سنگین سیزده ساعت سفر، چند ساعت مانده به مراسم وزن کشى به محل برگزارى رسیدند.

ضربات پنالتی، چهره قهرمان اروپا را مشخص کرد

چلسى به جام قهرمانی بوسه زد


دیدار تیم‌های فوتبال بایرن مونیخ و چلسی در فینال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا در پایان نود دقیقه به تساوی رسید و سرنوشت بازی به وقت اضافی کشیده شد و در ضربات پنالتی تیم چلسى بهتر عمل کرد و به جام قهرمانی بوسه زد. به هر حال، تب و تاب و هیاهوی فوتبال باشگاهی در اروپا، دیشب و با برگزاری دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه آلیانز آرنا شهر مونیخ فرو نشست.

بازی‌های ساحلی آسیا ـ چین

تیم ملی كبدی ایران قهرمان آسیا شد


تیم ملی کبدی ساحلی ایران با برتری مقابل تیم پاکستان، برای نخستین بار به مقام قهرمانی بازی‌های ساحلی آسیا دست یافت. چین کشور میزبان با چهارده مدال طلا، ده نقره و یازده برنز در صدر است و تایلند و کره جنوبی در مکان‌های دوم و سوم هستند. ایران نیز با دو مدال طلای کبدی و فوتبال ساحلی در رده هفتم جدول توزیع مدال‌هاست.

چینی‌ها مقابل ملی‌پوشان کشورمان شکستند- تیر 91

فوتبال ساحلی ایران قهرمان آسیا شد


تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر چین میزبان برای نخستین بار، قهرمان رقابت‌های فوتبال ساحلی المپیک آسیایی شد. در این دیدار که عصر امروز (پنجشنبه) در شهر آیانگ چین برگزار شد، ملی پوشان فوتبال ساحلی کشورمان میزبان این رقابت‌ها را شکست دادند و قهرمان سومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا شدند.

فوتبال مقدماتی جام جهانی برزیل؛

توقف ناامیدکننده ایران مقابل قطر

تیم ملی فوتبال ایران در حضور صد هزار بیننده مقابل قطر متوقف شد. تیم ملی در مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در قاره آسیا مقابل تیم قطر در ورزشگاه آزادی متوقف شد تا بار دیگر، نگرانی ورزش دوستان کشورمان نسبت به نتایج این تیم، آغاز شود.

تیم ملی که در بازی نخست خود در این مرحله، ازبکستان را یک بر صفر شکست داده بود با این تساوی چهار امتیازی شد.

صحنه گل صحیح ازبکستان که مردود اعلام شد !

فینال یورو  2012 - اسپانیا با آتش کشیدن ایتالیا، قهرمان شد


تیم فوتبال اسپانیا که عنوان پرافتخارترین تیم سال‌های اخیر را یدک می‌کشد، موفق شد با برتری پر گل چهار بر صفر مقابل ایتالیا به قهرمانی رقابت‌های یورو ۲۰۱۲ دست یابد. این تیم با پیروزی پرگل مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۱۲ به سومین قهرمانی پیاپی خود در تورنمنت‌های معتبر جهانی دست یافت. سیلوا ۱۴، جوردی آلبا ۴۱، ۸۳ فرناندو تورس و در دقیقه ۸۷ ماتا زننده چهار گل اسپانیایی‌ها بودند.

مسابقات لیگ جهانی کاراته، جاکارتا اندونزی

تیم کاراته ایران، قهرمان لیگ جهانی شد


تیم ملی کاراته ایران در سومین مرحله لیگ جهانی کاراته به نام کاراته وان که روز یکشنبه به پایان رسید، عنوان قهرمانی را با چهار مدال طلا، شش نقره، هفت برنز و پنج عنوان پنجمی را به دست آورد. این مسابقات در جاکارتای اندونزی با حضور ۲۱۹ کاراته‌کا از ۲۷ کشور برگزار شد.

كاراته قهرمانی آسیا ـ ازبكستان

کاتای ایران پس از ۲۳ سال طلا گرفت

تیم کاتای مردان ایران با غلبه بر اندونزی در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا به نشان طلای این رقابت‌ها پس از ۲۳ سال دست یافت. تیم کشورمان برای رسیدن به فینال، نخست هند را پنج بر صفر شکست داد‌و سپس از سد کویت با نتیجه چهار بر یک گذشت و در نیمه نهایی با نتیجه چهار بر یک مالزی را شکست داد.

دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد!

سقوط ورزش به سرعت ادامه دارد!


پس از تعلیق قایقرانی و تیراندازی، به سلامتی دوچرخه‌سواری ایران هم تعلیق شد!

در نامه‌ای که فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری برای فدراسیون ایران فرستاده، نوشته شده: «بدین وسیله اعلام می‌کنیم نامه ارسال شده از طرف NOC به تاریخ ۹ ژولای و همچنین نامه دبیر کل جدید فدراسیون شما دریافت گردید. پس از بررسی نامه‌های شما، متأسفیم به اطلاع برسانیم که توضیحات شما شرایط مطرح شده در نامه ما به تاریخ ۵ ژولای ۲۰۱۲ را برآورده نمی‌کنند. با در نظر گرفتن شرایط، ما موظف هستیم تصمیم هیئت مدیره اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری درتاریخ ۱۵ و ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ که حکم تعلیق فدراسیون شما از امروز را اعلام کرده است، به اجرا در آوریم.

در مجموع سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان

تیم ملی کاراته ایران نایب قهرمان آسیا شد


در مسابقات قهرمانی آسیا که با حضور 254 کاراته‌کا از 26 کشور در تاشکند ازبکستان به مدت چهار روز برگزار شد تیم ژاپن با 17 طلا، 5 نقره و 5 برنز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت. تیم مردان ایران با 3 طلا و 2 برنز بیشترین سهم را از مدال‌های توزیعی داشت.

وزن ۸۵ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری المپیک: مرداد 91

رستمی، ایران را صاحب نخستین مدال المپیک لندن کرد


کیانوش رستمی، وزنه‌بردار وزن ۸۵ کیلوگرم کشورمان، با بلند کردن وزنه ۱۷۱ کیلوگرم در تک‌ضرب و ۲۰۹ کیلو در دوضرب به مقام سوم رسید و مدال برنز المپیک را از آن خود کرد؛ مدالی که نخستین مدال ایران در المپیک لندن به شمار می‌آید.

سوریان از نظر طلای جهانی با رکورد افسانه‌ای موحد مساوی کرد

سوریان نخستین مدال طلای ایران را به گردن آویخت


حمید سوریان با درخشش در رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک، سرانجام کاروان ایران را در نهمین روز رقابت‌ها صاحب مدال طلا کرد. مدال طلای حمید سوریان، نخستین مدال کشتی فرنگی ایران در المپیک پس از چهل سال بود. دو سال پیش در بازی‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در مسکو روسیه سوریان به مدال طلا رسید و از نظر طلای جهانی با رکورد افسانه‌ای موحد مساوی کرد؛ البته موحد یک طلای باارزش المپیک و دو طلا بازی‌های آسیایی را هم در کارنامه دارد.

دومین مدال طلای المپیک ایران توسط نوروزی

امید نوروزی هم قهرمان المپیک شد


امید نوروزی دومین مدال طلای كاروان ایران را به دست آورد تا كشتی فرنگی ایران درخشان‌ترین روزهایش را تجربه كند. نوروزی در دیدار نهایی در 2 تایم و با نتایج مشابه (یک بر صفر) مقابل ریواز لاشخی، قهرمان 2011 اروپا، از گرجستان به پیروزی رسید و دومین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی و دومین نشان طلای کاروان ورزشی ایران را به ارمغان آورد.

كشتی فرنگی قهرمان المپیك شد

قاسم رضایی هم طلایی شد


نماینده وزن ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان با پیروزی مقابل کشتی‌گیر روس در فینال المپیک لندن، سومین مدال طلای را برای ایران در این رقابت‌ها به ارمغان آورد. رضایی در این دیدار در دو تایم و با نتایج (دو بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز ۲۰۱۱ جهان از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

تیم ملی وزنه‌برداری مردان ایران به مقام سوم بازی‌های المپیك رسید

طلا و نقره فوق سنگین به ایران رسید


بهداد سلیمی در رقابت فوق سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن به مدال طلا رسید. سلیمی با به دست‌ آوردن مدال طلا، قوی‌ترین مرد المپیک شد. مدال نقره هم مانند رقابت‌های جهانی پاریس به سجاد انوشیروانی رسید. قهرمان رقابت‌های جهانی پاریس در سال ۲۰۱۱ که بخت نخست طلای المپیک بود، بنا به انتظار، کارش را با وزنه‌های بالا و دیر‌تر از دیگران آغاز کرد و به راحتی قهرمان المپیک شد.

مدال ارزشمند دوومیدانی به ایران رسید

حدادی با ۹ سانتی‌متر اختلاف نقره گرفت


پرتابگر دیسک ایران به نشان نقره المپیک لندن و مدالی بسیار با ارزش دست یافت. این در حالی است که پیش از این، احسان حدادی در رقابت‌های قهرمانی جهان در کره جنوبی، موفق شده بود به مدال برنز دست پیدا کند. احسان حدادی، رکورددار پرتاب دیسک آسیا با به دست آوردن مدال خوشرنگ نقره در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در تاریخ دوومیدانی ایران جاودانه شد.

شكسته شدن ركورد مدال‌های ایران در المپیك

کاروان ایران که تا پایان روز دهم رقابت‌های المپیک با دو مدال طلا در مکان ۲۴ قرار داشت، با مدال طلای بهداد سلیمی، بهترین نتیجه تاریخ ادوار المپیک را با چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز در المپیک ۲۰۱۲ لندن رقم زد و در مکان دوازدهم قرار گرفت. پیش از این، بهترین نتیجه کاروان ایران در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی رقم خورده بود که سه طلا و یک برنز توسط تیم کشورمان به دست آمد. البته در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی ایران سه مدال نقره و چهار برنز و مجموع هفت مدال به دست آورده بود که بالا‌ترین میزان مدال کاروان‌های ورزشی ایران در همه اداوار این میدان مهم به شمار می‌رفت.

۵۳ روزنامه‌نگار عضو یوفا انتخاب کردند

آندرس اینیستا، بهترین بازیکن اروپا شد


لیونل مسی، آندرس اینیستا و کریستیانو رونالدو، سه نامزد کسب این جایزه بودند و در مراسم اهدای جایزه حضور یافتند. این سه نفر دیشب در سوپرجام اسپانیا بازی کرده بودند، ولی خود را به موناکو رساندند تا در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان و در اهدای جایزه بهترین بازیکن شاغل در اروپا حاضر باشند. آندره آ پیرلو، ستاره خط میانی یوونتوس و تیم ملی ایتالیا و ژاوی هرناندز هافبک خلاق بارسا به ترتیب در رده چهارم و پنجم قرار گرفتند.

جذاب‌ترین مدال پارا المپیک لندن بر سینه «سیامند»


سیامند رحمان با رکوردشکنی، موفق به کسب مدال طلای دسته فوق سنگین وزنه‌برداری و هشتمین مدال طلای ایران در پارالمپیک شد و به این ترتیب، چهارمین مدال طلای وزنه‌بردارهای ایران و هشتمین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در لندن به دست آمد.

در شب تاریخی والیبال ایران، شاگردان ولاسکو جهانی شدند شهریور 91

تیم ملی والیبال ایران با دومین پیروزی سه بر صفر برابر ژاپن برای نخستین بار در تاریخ سهمیه لیگ جهانی را به دست آورد.

ایران با نتیجه سه بر صفر ژاپن را شكست داد تا جواز حضور در لیگ جهانی را برای نخستین بار به دست بیاورد.

تیم ملی والیبال ایران پس از دو پیروزی برابر مصر و برد در بازی نخست برابر ژاپن، در دومین بازی برابر سامورایی‌ها، تنها به یک گیم نیاز داشت تا سرانجام پس از سال‌ها، رؤیای لیگ جهانی را تعبیر کند. ملی‌پوشان ایران در بازی نخست برابر ژاپن با نتیجه سه بر صفر پیروز شده بودند و انگیزه بسیاری برای تکرار این نتیجه در بازی دوم داشتند.

تحقیر فوتبال همچنان ادامه دارد

شکست تاریخی ایران مقابل لبنان


تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ مقابل لبنان شکست خورد تا نخستین شکست تاریخ ایران مقابل لبنان رقم بخورد؛ افزون بر این که این نخستین گل لبنان به ایران در طول تاریخ بازی‌هایش با تیم ملی کشورمان بود که به ثمر رسید.

مسابقات والیبال قهرمانى ارتش هاى جهان - تهران

ایران با اقتدار قهرمان شد

تیم والیبال نیروهاى مسلح ایران با غلبه بر قطر در دیدار پایانى رقابتهاى ارتشهاى جهان به عنوان قهرمانى دست پیدا كرد. دیدار تیمهاى والیبال نیروهاى مسلح ایران و قطر در مسابقه پایانى رقابتهاى والیبال قهرمانى ارتشهاى جهان در سالن ۱۲ هزار نفرى آزادى انجام شد و شاگردان نفرزاده موفق شدند با غلبه بر حریف خود عنوان قهرمانى را از آن خود كنند.

بسکتبال کاپ آسیا ـ ژاپن

ایران با برد ژاپن قهرمان آسیا شد


تیم ملی بسکتبال ایران با پیروزی برابر ژاپن به عنوان قهرمانی مسابقات کاپ آسیا دست یافت. تیم ملی در دیدار فینال کاپ‌آسیا به مصاف ژاپن، میزبان رقابت‌ها رفت و با نتیجه ۵۳ بر ۵۱ به پیروزی رسید تا در دومین حضورش در کاپ‌آسیا به نخستین قهرمانی‌اش در این رقابت‌ها برسد. ایران در مرحله گروهی نیز برابر ژاپن با نتیجه ۷۱ بر ۶۵ به پیروزی رسیده بود.

مسابقات ووشو جوانان جهان ـ ماکائو

ایران نایب قهرمان ووشو جهان شد


تیم ملی ووشو ایران در رقابت‌های جوانان جهان به مقام نایب قهرمانی دست یافت. سهیل خدرویسی، چهارمین مدال طلای ایران را در آخرین روز مسابقات ووشوی قهرمانی جوانان جهان به دست آورد تا روز پایان این رقابت‌ها برای ایران طلایی شود.

باخت تحقیرآمیز آخرین نماینده آسیایی کشورمان


تیم فوتبال سپاهان ایران با شکست مقابل الاهلی عربستان از رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند تا پرونده تیمهای ایرانی در آسیا مختومه شود و ناکامی فوتبال کشورمان همچنان ادامه داشته باشد

شانس بالاى تیم ملى براى صعود ؟

تیم ملى فوتبال ایران، سه‌شنبه گذشته از سد تیم قدرتمند و سرحال كره جنوبى در ورزشگاه آزادى گذشت؛ دیدارى كه ما را به دروازه‌های جام جهانی نزدیکتر کرد و اعتباری دوباره به فوتبال ما داد؛ برتری که چندان براى ملى‌پوشان كشورمان به آسانی به دست نیامد، چرا كه چشم بادامى‌ها به نوعى به این بازى نگاه مى‌كردند كه انگار سرنوشت صعودشان از گروه به سه امتیاز این بازى بستگى دارد.

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ ـ آسیا؛ هفته سیاه کامل شد(آبان 91 )

ایست قلبی ایران در دروازه جام جهانی!


تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی که می توانست سرنوشت خود را دستانش بگیرد ، باز هم سرنوشتشش را به اما و اگر گره زد. اما و اگری که اتفاقا در این نویت بیراه هم نیست . تیمی که امیتازات خانگی را به راحتی از دست می دهد حتما باید برای امتیاز گیری با اما و اگر روبرو شود.

تیم ملی فوتبال ایران، دومین شکست خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی متحمل شد تا پس از ثبت نخستین شکست برابر لبنان، ازبکستان هم برای نخستین بار، موفق به پیروزی برابر ایران شده باشد.

لبخند آسیا به فدراسیون ایران! : ژاپن در صدر فوتبال قاره کهن (آذر91)

بهترین‌های آسیا در ۲۰۱۲

مراسم گزینش بهترین‌های سال ۲۰۱۲ آسیا در حالی امروز در مالزی برگزار شد که سهم ایران در این مراسم، تنها عنوان بهترین فدراسیون فوتبال سال آسیا بود. ایران همچنین علی کریمی را در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، محمد کشاورز را در بخش بهترین بازیکن فوتسال، تیم ملی فوتسال را در بخش تیم‌های بر‌تر فوتسال، علیرضا فغانی را در بهترین داور و تیم ملی ایران در بازی جوانمردانه را به عنوان نامزد دریافت بهترین‌ها داشت که نتوانست به عنوان بر‌تر دست یابد.

بنا به روال هر سال، مراسم برترین‌های سال آسیا در ماه نوامبر برگزار و بهترین‌های آسیا شناخته شده و جایزه‌های خود را دریافت کردند. انتخاب فدراسیون‌ها نخستین بخش این مراسم بود؛ جایی که فدراسیون فوتبال ایران در رقابت با فدراسیون‌های ژاپن، کره جنوبی و قطر عنوان بهترین را رفت.

مراسم بهترین‌های سال ۲۰۱۲ قاره کهن عصر امروز در مقر کنفدراسیون آسیا برگزار شد و ژاپنی‌ها توانستند در مجموع بیست عنوان و ۹ جایزه را از آن خود کنند، ولی ایران تنها در یک بخش و آن هم بهترین فدراسیون بر‌تر، توانست عنوان بر‌ترین را به دست‌ آورد.

مرحله نهایی پینگ پنگ تورهای جهانی در چین:

عالمیان نایب قهرمان جهان شد


نوشاد عالمیان که توانسته بود به مرحله پایانی فینال تورهای پینگ‌پنگ جهان در بخش زیر ۲۱ سال راه یابد، مقابل پاتریک فرانزیسکا از آلمان با نتیجه‌ چهار بر یک شکست خورد و دوم شد. در این دوره از رقابت‌ها، رتبه‌های نخست تا سوم رنکینگ جهانی زیر ۲۱ سال که پینگ‌پنگ بازانی از چین بودند، حضور نداشتند. البته این نخستین بار است که یک پینگ‌پنگ باز ایرانی به مرحله فینال این رقابت‌ها راه پیدا می‌کند.

پیکر نیما نهاوندیان سه‌شنبه تشییع می‌شود(دی 91 )

جزییات کامل درگذشت مجری صدا و سیما


روز گذشته، جسم بی‌جان نیما نهاوندیان مجری جوان صدا و سیما، در منزل مسکونی وی در شهرآرا پیدا شد و با اعلام این خبر بر خروجی خبرگزاری‌ها، جامعه رسانه‌ای در شوگ و ماتم فرو رفت. پیکر نیما نهاوندیان، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون و گوینده رادیو صبح، روز سه‌شنبه (پنجم دی ماه) از جلوی ساختمان شبکه دوی سیما تشییع می‌شود.

رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد: جنجال پرسپولیس و ناتمام ماندن کشتی‌ها

تیم ثامن‌الحجج(ع) سبزوار قهرمان کشتی شد

تیم ثامن‌الحجج (ع) سبزوار با برتری مقابل پرسپولیس به قهرمانی دهمین دوره لیگ بر‌تر کشتی آزاد (جام ولایت) دست یافت. نکته جالب توجه در رقابت‌های این فصل، رویارویی دوباره غلامرضا محمدی و محسن کاوه، سرمربی و مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در دیدار پایانی بود. محمدی سال پیش هم با تیم خونه به خونه بابل در فینال با نتیجه شش بر یک، مغلوب شاگردان محسن کاوه در ثامن الحجج (ع) شده بود.

سلیمی بهترین وزنه‌بردار جهان شد

بهداد سلیمی که در سه سال گذشته، عناوین با ارزشی چون دو طلای جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، طلای المپیک ۲۰۱۲، دو طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ و طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را از آن خوده کرده، پیش از این در سال ۲۰۱۰ نیز از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، عنوان بهترین وزنه‌بردار سال جهان را از آن خود کرده بود.

فیلا، جام تختی را از فهرست مسابقات جایزه بزرگ جهانی حذف کرد

چگونه کشتی ایران حریف ایتالیا هم نشد؟


در حالی که کشور عزیزمان در تدارک میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی است، خبر ناخوشایندی از کشتی به ایران رسید؛ فدراسیون جهانی کشتی، بدون اخطار و اعلام قبلی و تنها با فرستادن یک ایمیل، جام تختی با پیشینه ۳۴ ساله را از فهرست رقابت‌های جام جایزه بزرگ جهانی حذف و جام ساساری در ایتالیا را جایگزین کرد.

شوك جدید IOC به ورزش ایران(بهمن 91 )


هیات اجرایی كمیته بین‌المللی المپیك در پایان نشست روز گذشته خود رشته ورزشی كشتی را از المپیك ۲۰۲۰ حذف كرد و به این ترتیب المپیك ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آخرین المپیكی خواهد بود كه كشتی‌گیران شانس رقابت در آن را خواهند داشت. یكی از مقامات IOC در این خصوص به خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریكا گفت اعضای هیات اجرایی كمیته بین‌المللی المپیك تصمیم گرفتند با حذف رشته كشتی، همچنان ۵ رشته‌ دیگری كه در خطر حذف بودند از جمله تكواندو و تنیس روی میز را حفظ كنند. هیات اجرایی IOC این تصمیم را پس از بررسی ۲۶ رشته حاضر در المپیك گرفت. طبق آیین‌نامه حذف یك رشته ورزشی به كمیته بین‌المللی المپیك اجازه خواهد داد كه رشته دیگری را وارد كند.

مسابقات جام جهانی کشتی تهران؛ ایران شش، روسیه یک (اسفند 91 )

ایران قهرمان جهان شد


دیدار فینال رقابت‌های جام‌جهانی کشتی آزاد در شرایطی عصر جمعه در سالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد که ملی‌پوشان ایران موفق شدند با اقتدار و با نتیجه شش بر یک برابر روسیه به پیروزی برسند و قهرمان جام جهانی شوند.

کاله مازندران دوباره قهرمان والیبال ایران شد

تیم کاله آمل با برتری مقابل تیم متین ورامین در مجموع دو مسابقه مرحله نهایی به عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال دست یافت. کاله که در بازی رفت سه بر یک مغلوب شده بود، در دیدار برگشت سه بر صفر و با نتایج 25-23، 32-30 و 25-23 به برتری رسید تا قهرمان شود.


ویدیو : همه اتفاقات جالب ورزش ایران در سال 91