همبرگر انسان را خنگ می کند! : محققان می گویند: مصرف همبرگر و غذاهای سرخ شده ...


محققان می گویند: مصرف همبرگر و غذاهای سرخ شده نه تنها انسان را چاق بلکه خنگ نیز می کند. خبرگزاری ایرنا: محققان می گویند: مصرف همبرگر و غذاهای سرخ شده نه تنها انسان را چاق بلکه خنگ نیز می کند.

 جای تعجب نیست که مصرف همبرگرها و غذاهای سرخ شده نه تنها باعث افزایش دور کمر می شوند بلکه می تواند بر مغز نیز اثر بگذارند.

محققان در یک مطالعه متوجه شدند که رژیم غذایی غربی در 14 سالگی بر عملکرد فراگیری و حافظه فرد در 17 سالگی اثر می گذارد.

محققان متوجه شدند: افرادی که مقدار زیادی غذاهای آماده، سیب زمینی سرخ شده، گوشت قرمز و گوشت های فراوری شده، نوشیدنی های گازدار مصرف می کردند عملکردهای حافظه ای و فراگیری منفی داشتند.

این در حالی است افرادی که مقدار زیاد میوه و سبزیجات برگدار مصرف کرده بودند عملکرد فراگیری و حافظه مثبتی داشتند.

دکتر «آنت نیرادی» گفت: این موضوع به دلیل مقادیر زیاد ریزمغذی ها در سبزیجات برگ سبز است که باعث افزایش تکامل شناختی (حافظه و فراگیری) می شود.

دکتر نیرادی گفت:چند عامل با کاهش مهارت های شناختی مرتبط با رژیم غذایی دست دارند که از جمله آنها می توان به سطح اسیدهای چرب امگا 6 در غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز اشاره کرد.

دکتر نیرادی متذکر شد: مصرف بالای چربی اشباع شده و کربوهیدرات های ساده با اختلال در عملکرد هیپوکامپ ارتباط دارد؛ هیپوکامپ یک ساختار مغز است که با یادگیری و حافظه ارتباط دارد. حجم هیپوکامپ در دوران بلوغ افزایش می یابد.

محققان می گویند: نوجوانی یک دوره زمانی مهم برای رشد مغز است و رژیم غذایی نامناسب یک عامل مهم خطر ساز در این دوره محسوب می شود.

آنها افزودند: نتایج این مطالعه پیامدهای مهمی برای سیاست های بهداشتی آینده و برنامه های ارتقاء سلامت در بر دارد.


ویدیو : همبرگر انسان را خنگ می کند!