هفت ماده غذایی برای تقویت سلامت جسمی : در اینجا شما را با هفت ماده غذایی که ...



در اینجا شما را با هفت ماده غذایی که تأثیر بسزایی در تقویت سلامت جسمی دارند آشنا می کنیم در ضمن این منابع غذایی سرشار از ویتامین ‍‍C و E ، آهن و کلسیم هستند.

هفت ماده غذایی برای تقویت سلامت جسمی , 10 ماده غذایی برای حفظ سلامت مردان , 5 ماده غذایی برای تقویت موی سر

1- اسفناج: از آنجایی که کالری اسفناج کم است حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.
تحقیقات نشان داده است که اسفناج در پیشگیری از ایجاد لکه ها و خالهای مربوط به سن، آب مروارید و تعدادی از سرطان ها و بیماری های قلبی و عروقی سهم بسزایی دارد شما می توانید در کنار غذایتان به صورت پخته یا به شکل خام اسفناج را مصرف کنید.

7 ماده غذایی برای تقویت مغز , 7 ماده غذایی برای تقویت قدرت مغز , مواد غذایی برای تقویت قوای جسمی


 
2- مغزها: مغز بادام، گردو منابع غنی از پروتئین فیبر و ویتامین E بوده همچنین سرشار از امگا 3 و آنتی اکسیدان هستند.مصرف خام مغز بادام و گردو بسیار مفید تر از بوداده آن است.

9 ماده‌ غذایی برای تقویت مغز chetor , 9 ماده‌ غذایی برای تقویت مغز shahrekhabar , 9 ماده‌ غذایی برای تقویت مغز

3-عسل: عسل ماده خوراکی نیست بلکه خواص درمانی زیادی نیز دارد.از گذشته برای تسکین گلو درد از عسل استفاده می شود .اما امروزه برای درمان زخم ها و مشکلات مربوط به معده و روده کاربردی است.
عسل بر سطح آنتی اکسیدان های بدن اثر عالی دارد و بدن را از مضرات محیط مانند دود سیگار و مواد شیمیایی محافظت می کند.همچنین عسل موجب افزایش باکتری های روده می شود گفتنی است عسل هر چه تیره تر باشد آنتی اکسیدان آن بیشتر است.

مواد غذایی مناسب برای سلامت مو , مواد غذایی برای تقویت حافظه , مواد غذایی مفید برای سلامت جنسی آقایان

4-ماهی سالمون: ماهی سالمون جزو ماهی های خوش طعمی است که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.این اسیدهای چرب برای سلامت قلب بسیار لازم هستند ماهی سالمون سر شار از پروتئین است و در موقع خرید دقت کنید که از نوع آزاد دریایی آن خریداری کنید.

مواد غذایی برای سلامت مغز , بهترن مواد غذایی برای تقویت عمومی , ده ماده غذایی برای پوست

5-جو دوسر: 10 سال پیش سازمان غذایی آمریکا تأکید کرد که مصرف فراوان جو موجب کاهش کلسترول می شود. فیبر موجود در جو دوسر در کاهش کلسترول و به خصوص LDL بسیار مؤثر است. توجه داشته باشید که با کاهش فقط یک درصد کلسترول ریسک سکته 1 تا 3 درصد کاهش می یابد.

مواد غذایی برای تقویت موی سر  , بهترین و سالم ترین ماده غذایی برای داشتن موهایی سالم , ماده غذایی برای دختر دار شدن

6-شکلات تلخ: شکلات سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است و نقش مؤثری در کاهش فشار خون دارد اما به دلیل وجود کالری زیاد باید سعی در کاهش مصرف شکلات تلخ داشت.

ماده غذایی برای تسکین درد قاعدگی , رژیم غذایی برای تقویت موی سر , مواد غذایی برای تقویت ساق پاها

7-تمشک: تمشک تنها برای خوش طعم کردن مواد غذایی نیست.وجود مقادیر فراوان آنتی اکسیدان در تمشک باعث شده که این میوه مورد توجه قرار بگیرد.تمشک در کاهش بیماری های مرتبط با کهولت سن بسیار مفید است.

منبع:yjc.ir


ویدیو : هفت ماده غذایی برای تقویت سلامت جسمی