هفت سیاستمدار که رسوایی اخلاقی داشتند :   اخبار بین الملل - هفت سیاستمدار که ...



رسوایی اخلاقی فوتبالیست معروف تصاویر , رسوایی اخلاقی بازیگران زن ایرانی , رسوایی اخلاقی برای سریع ترین مرد دنیا

 

اخبار بین الملل - هفت سیاستمدار که رسوایی اخلاقی داشتند

شخصیت‌های برجسته بسیاری در جایگاه سیاسی و غیرسیاسی به دلیل رسوایی اخلاقی به حاشیه رانده شدند و جایگاه سیاسی و اجتماعی‌شان متزلزل شد.

به گزارش نامه‌نیوز، مقام‌های سیاسی زیادی بودند که پس از برملا شدن روابط پنهانیشان با زنان، برکنار با مجبور به استعفا شدند. اغلب کسانی که درگیر و دار رسوایی اخلاقی گرفتار می‌شوند با دافعه‌ سیاسی و اجتماعی مواجه و ناچار از قدرت و جایگاهشان کنار گذاشته می‌شوند.

در ادمه نگاهی داریم به هفت مقامی که رسوایی اخلاقی جایگاه و سوابق چندین ساله‌ آنها را متزلزل کرد و گاها به افول کشاند:

«بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا در سال‌های 1993 تا 2001 بود. در سال 1998 با فاش شدن رسوایی اخلاقی‌ کلینتون، وی به تیتر نخست رسانه‌ها تبدیل شد و تا مرز برکناری از سمت ریاست جمهوری آمریکا پیش رفت.

کلینتون در حالی که در ششمین سال ریاست جمهوری‌اش به سر می‌برد به دردسر بزرگی افتاد و روابط جنسی نامشروع وی با «مونیکا لوینسکی» کارآموز جوان کاخ سفید، رئیس جمهور دموکرات را تا مرز برکناری از سمتش پیش برد. در حالی که مدارک این رسوایی اخلاقی این موضوع را ثابت می‌کرد، کلینتون اما از پذیرش آن خودداری کرد و به همین دلیل از سوی سنای این کشور برای جلوگیری از اجرای عدالت متهم شد. کلینتون در نهایت با کسب یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد. کلینتون سرانجام در مقابل دوربین‌های تلویزیون به گناه خود اعتراف و از مردم ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کرد.

«پال ولفوویتز» رئیس بانک جهانی در سال 2006 گرفتار رسوایی اخلاقی شد. داستان رسوایی اخلاقی ولفوویتز از این قرار بود که وی به اتهام ارتباط با یکی از کارمندان زن بانک جهانی «شاها ریزا» و پرداخت بیش از حد حقوق و مزایا به او، مورد بازخواست کمیته اجرایی بانک جهانی قرار گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد که ولفوویتز از سمتش استعفا و کناره‌گیری کند. علاوه بر این تصمیم، کمیته اعلام کرد که: ولفوویتز باید به پرسش‌های زیادی در این رابطه پاسخ بگوید.

ولفوویتز پس از آن در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت: می‌دانم که کار اشتباهی انجام داده‌ام از همین رو از تمامی شما معذرت می‌خواهم.

«موشه کاتساف» رئیس سابق اسرائیل در سال‌های 2000 تا 20007 در نتیجه رسوایی اخلاقی و ارتباط نامشروع مجبور به کناره‌گیری از سمتش شد. داستان از این قرار بود که منشی سابق کاتساف از وی به اتهام سوء استفاده جنسی به پلیس شکایت کرد. پلیس رژیم اسرائیل نیز در سال 1385 اعلام کرد که به دستور دادستان، به این اتهام رسیدگی خواهد کرد. رسیدگی به این پرونده پنج سال طول کشید و کاتساف پس از تأیید اتهامات واردشده بر وی، به هفت سال زندان محکوم شد.

کاتساف در مصاحبه‌ای که از تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، اعلام کرد که از سه سال پیش دشمنان سیاسی‌اش، وی را با چنین اتهاماتی روبه‌رو کرده و قصد حذف وی از موقعیت‌های سیاسی را دارند.

«جاکوب زوما» رئیس‌جمهوری کنونی آفریقای جنوبی است، زمانی که وی به فساد اخلاقی متهم شد دارای پنج زن قانونی بود و به دلیل روابط نامشروعی که به دنیا آمدن یک دختر منجر شده بود، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال تحلیلگران اعلام کردند که افشای این رسوایی اخلاقی جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، تاثیر اندکی بر عملکرد وی دارد، چون زوما در میان مردم آفریقای جنوبی از حمایت زیادی برخوردار است.

وی به دلیل این رسوایی اخلاقی از مردم آفریقای جنوبی عذرخواهی کرد.

«سیلویو برلوسکنی» نخست وزیر سابق ایتالیا به سبب روابط و رفتارهایش یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های سیاسی ایتالیا و اروپا محسوب می‌شود. برلوسکونی که چندی پیش از مجلس ایتالیا اخراج شد، چندین پرونده در زمینه روابط جنسی نامشروع و رسوایی‌های اخلاقی دارد. برلوسکنی که تاکنون چندین بار عمل جراحی زیبایی انجام داده است همواره اتهامات وارده به خود در زمینه رسوایی‌های اخلاقی را رد می‌کرد.

در سال 1388 پس از آنکه تصاویری غیراخلاقی از وی در ویلایش منتشر شد، گفت:«من به هیچ عنوان متأسف نیستم. این عکس‌ها نشان دهنده هیچ گونه فساد اخلاقی نیست. این عکس‌ها تنها تجاوز به حریم خصوصی مرا نشان می‌دهد.»

«دومنیک استراوس کان» رئیس صندوق بین المللی پول است که اتهام تلاش وی برای تجاوز به پیشخدمتی هتلی در شهر منتهن آمریکا رسوایی اخلاقی رئیس صندوق بین‌المللی پول و در نهایت برکناری وی از این سمت را به همراه داشت. کان که پیش از این موضوع، یکی از نامزدهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه به شمار می‌رفت. پس از آن چندین مورد از تلاش‌های استراوس-کان برای تجاوز به زنان خبرنگار، منشی، ارباب رجوع، خدمتکار و...افشا شد.

رئیس سابق صندوق ملی پول، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقهٔ بعدازظهر شنبه ۱۴ مه سال ۲۰۱۱ به وقت نیویورک بازداشت شد؛ دو مأمور پلیس فرودگاه جان اف کندی وارد هواپیمای آمادهٔ پرواز «ایر فرانس» شدند و از قسمت درجه یک هواپیما دومینیک استروس-کان، را با خود بردند. او به اتهام سوء استفاده جنسی و تلاش برای تجاوز جنسی بازداشت شد.

«دیوید پترائوس» رییس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) به دلیل داشتن رابطه غیراخلاقی با بیوگرافی نویس خود و خیانت به همسرش در سال 2012 از سمت خود استعفا کرد. دیوید پترائوس 60 ساله پس از بازنشستگی رسمی از ارتش در سال ۲۰۱۱ میلادی به ریاست سازمان سیا منصوب شد و پس از ۱۴ ماه هدایت سازمان سیا، در نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی از سمتش برکنار شد.

پترائوس در بیانیه خود پس از استعفا آورده است: بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت‌های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است، چه به عنوان همسر و چه به عنوان رییس سازمانی همچون سیا. رئیس‌جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت.

اخبار بین الملل - نامه

 


ویدیو : هفت سیاستمدار که رسوایی اخلاقی داشتند