هفته مهم در بازار طلا(+جدول) : اخبار اقتصادی - برگزاری آخرین نشست فدرال رزرو ...



اخبار اقتصادی - برگزاری آخرین نشست فدرال رزرو در آخرین هفته کامل 2014
هفته مهم در بازار طلا

تثبیت بهای اونس بالای مرز 1200 دلار باعث شده تا برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت افزایشی باشد. در آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو اکثر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که طلا در هفته جاری با رشد ارزش مواجه شود. روند هفته جاری به دو دلیل، اهمیت بالایی برای حاضران و ناظران بازار فلزهای گرانبها دارد. اول اینکه این هفته آخرین هفته کاری کامل سال 2014 میلادی است. مهم‌تر اینکه آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در سال جاری روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.

استقبال طلا از سال نو میلادی
تثبیت بهای اونس بالای مرز 1200 دلار باعث شده تا برآیند پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت افزایشی باشد. در آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو اکثر کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که طلا در هفته جاری با رشد ارزش مواجه شود.

در این نظرسنجی 21 کارشناس شرکت کرده‌اند که از این میان 10 نفر افزایش و 6 نفر کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند. پنج نفر هم از مشخص نبودن یا خنثی بودن روند فلز زرد در روزهای پیش رو گفته‌اند. این در حالی است که روند هفته جاری به دو دلیل، اهمیت بالایی برای حاضران و ناظران بازار فلزهای گرانبها دارد. اول اینکه این هفته آخرین هفته کاری کامل سال 2014 میلادی است. مهم‌تر اینکه آخرین نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در سال جاری روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار خواهد شد.


برآیند پیش‌بینی‌ها برای هفته گذشته کاهش قیمت‌ها بود، اما در آن هفته بهای آنی اونس 28 دلار و بهای آتی آن برای تحویل در ماه فوریه 33 دلار افزایش پیدا کرد. حالا در مورد هفته جدید نیز اختلاف‌نظرها ادامه دارد. کسانی که افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند روند کوتاه‌مدت نشانه تقویت طلا است. این کارشناسان معتقدند طلا رشد خود در دو هفته گذشته را ادامه خواهد داد. رالف پرستون، مدیر موسسه Heritage West Financial می‌گوید: «من مرزشکنی طلا تا قیمت 1240 دلار و ثبت میانگین 200 روزه 1271 دلاری را پیش‌بینی می‌کنم. این می‌تواند به پایان سال با قیمت‌های بالاتر و رشد طلا در سال 2015 کمک کند.»


اما کسانی که کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، می‌گویند فکر نمی‌کنند طلا قادر باشد در برابر سقوط نفت که هفته گذشته 10 درصد افت کرد، مقاومت کند. چند کارشناس هم گفته‌اند انتظار دارند طلا در بازه فعلی خود بماند، بازه‌ای که تقریبا بین 1215تا 1240 دلار تعریف می‌شود. کالین چیزینسکی، استراتژیست ارشد موسسه CMC Markets می‌گوید: «من فکر می‌کنم طلا این هفته را نیز روی سطوح قیمتی مانند هفته گذشته بگذراند. به گمان من طلا این هفته را به هضم سود به دست آمده در روزهای کاری اخیر ادامه خواهد داد به ویژه از آنجا که محتمل نیست بانک مرکزی اروپا اقدام مهمی انجام دهد. اگر فدرال رزرو اشاراتی مبنی بر افزایش نرخ بهره و در نتیجه تقویت دلار داشته باشد، طلا با خطر روبه رو خواهد شد.»


ریچارد بیکر، دبیر Eureka Miner Report هم می‌گوید؛ انتظار دارد طلا در «حبس بازه‌ای» بماند، اما او به سناریوهایی برای افزایش قیمت‌ها نیز اشاره دارد. بیکر می‌گوید: «گرچه طلا در کوتاه‌مدت احتمالا نزدیک سطح فعلی خواهد ماند، افزایش بیشتر ارزش آن تا پایان سال ناممکن نیست. اگر سقوط قیمت‌های نفت به بی‌ثباتی ژئوپلیتیک بینجامد، مثلا باعث فروپاشی اقتصاد روسیه شود، طلا می‌تواند به‌گونه قابل توجهی با رشد مواجه شود. ولی طلا بدون کاتالیست اضافی می‌تواند تا بازه 950 تا 1170 دلار پایین بیاید.»

 

هفته بازار , بازار داغ موسیقی در هفته اول پاییز , خودروهای اتوماتیک زیر 50 میلیون بازار ایران جدول

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد


ویدیو : هفته مهم در بازار طلا(+جدول)