هشدار چین به آمریکا :   اخبار بین الملل - هشدار چین به آمریکا چین روز پنجشنبه ...



هشدار معاون سیاسی روحانی به آمریکا , هشدار پدافند خاتم الانبیا به هواپیمای b 2 آمریکا , تحصیل در آمریکا

 

اخبار بین الملل - هشدار چین به آمریکا

چین روز پنجشنبه هشدار داد که آمریکا با استمرار فروش تسلیحات پیشرفته به تایوان به روابط دو کشور بشدت لطمه می زند.

به گزارش ایرنا، گینگ یانشونگ سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه در شرایطی این مطلب را عنوان کرد که چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا سرگرم دیدار از چین است.مقام ارشد نظامی چین گفت که واشنگتن باید فروش سلاح به تایوان را متوقف کرده و به منافع چین احترام بگذارد. کنگره آمریکا در حال تصویب لایحه ای است که بر اساس آن آمریکا تسلیحات پیشرفته به تایوان خواهد فروخت .

 

آمریکا در بیش از سه دهه گذشته بزرگترین فروشنده سلاح به جزیره تایوان بوده است که چین این جزیره را بخشی از قلمرو خود می داند. سخنگوی وزارت دفاع چین گفت که پکن فروش تسلیحات مدرن آمریکا به تایوان را برنمی تابد و این موضع هرگز تغییر نخواهد کرد.وی به رغم این هشدارها اعلام نکرد که در صورت فروش تسلیحات آمریکا به تایوان چین چه اقدامی صورت خواهد داد.

 

گینگ یانشونگ گفت که چین و آمریکا بیانیه هایی امضا کرده اند که بر اساس آن واشنگتن باید فروش سلاح به تایوان را کاهش می داد و آمریکا باید به این اسناد پایبند باشد.وی تاکید کرد که رهبران دو کشور نوع جدیدی از مناسبات را دنبال می کنند اما فروش سلاح به تایوان یکی از مخرب ترین اقدامات در روابط دو کشور محسوب می شود. وی با غیرسازنده خواندن این اقدام آمریکا خواستار آن شد که واشنگتن برای بهبود روابط دو کشور تلاش کند.

 

همزمان چانگ وانگ چوان وزیر دفاع چین و شماری از نظامیان ارشد این کشور از تلاش آمریکا برای فروش تسلیحات به تایوان انتقاد کرده اند. این مقامات نظامی چین تصریح کردند فروش های تسلیحاتی آمریکا بزرگترین مانع در روابط پکن - واشنگتن محسوب می شود.

چین بر این باور است که تایوان بخشی از خاک این کشور محسوب می شود و کشورهای دیگر نباید با این جزیره معاملات تسلیحاتی داشته باشند. روابط چین و آمریکا در سال های اخیر بسیار پرتنش تر از قبل بوده است. اگرچه مناسبات تجاری دو کشور روندی فزاینده داشته اما به همان میزان اختلافات سیاسی و نظامی بالا گرفته است.

 

چین از سیاست های آمریکا در دریاهای جنوبی و شرقی و حمایت های این کشور از ژاپن و فیلیپین در منازعات ارضی در این مناطق ناخرسند است.دو کشور همچنین در باره تایوان، مساله هسته ای شبه جزیره کره و حضور نظامی آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام اختلاف دارند. چین می گوید که نظامیان آمریکایی باعث برهم خوردن توازن قدرت در منطقه شده اند.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو : هشدار چین به آمریکا