هشدار سازمان ملل درباره روابط بوکوحرام با داعش : شورای امنیت سازمان ملل متحد ...



درباره داعش , کلامی زیبا درباره سازمان , درباره روابط زناشویی

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه با ابراز نگرانی از روابط گروه تروریستی بوکوحرام با گروه تروریستی داعش، از اجلاس منطقه ای به میزبانی نیجریه برای مقابله با این تهدید حمایت کرد.

به گزارش ایرنا  به  نقل  از خبرگزاری فرانسه، شورای امنیت در بیانیه ای از طرح پیشنهادی محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه برای برگزاری نشست منطقه ای در روز شنبه که رهبران منطقه ای و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در آن شرکت می کنند، استقبال کرد.


در این بیانیه آمده است: این اجلاس منطقه ای باید به ایجاد یک راهبرد فراگیر برای پرداختن به ابعاد مختلف بحران از جمله ابعاد امنیتی، اجتماعی- اقتصادی و انسانی آن کمک کند.


شورای امنیت در این بیانیه همچنین با اعلام خطر نسبت به پیوندهای بوکوحرام با گروه داعش، نگرانی عمیق خود را از ادامه اخلال در صلح و ثبات منطقه غرب و مرکز آفریقا بر اثر فعالیت های بوکوحرام ابراز کرد.


این شورا درخواست کرد که گروه بوکوحرام به طور فوری و به روشنی اقدامات خشونت آمیز و نقض حقوق بشر را متوقف کند.


شورای امنیت همچنین بار دیگر از کشورهای کامرون، چاد و نیجر خواست تا از طریق یک نیروی ضربت مشترک چندملیتی برای تقویت همکاری ها و هماهنگی های منطقه ای و نابود کردن بوکوحرام اقدام کنند.


بوکوحرام سال گذشته با گروه تروریستی داعش اعلام بیعت کرد و بنا بر گزارشها برخی نیجریایی ها در کشور هرج و مرج زده لیبی مشغول نبرد بوده اند.


آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا و فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس از جمله مقام های خارجی حاضر در کنفرانس منطقه ای روز شنبه در شهر ابوجا نیجریه هستند.
 


ویدیو : هشدار سازمان ملل درباره روابط بوکوحرام با داعش