هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات هسته ای ایران : هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات ...



هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات هسته ای ایران

بازداشت دو تن در اسپانیا به جرم قاچاق قطعات مربوط به صنعت هسته ای به ایران، اظهار نگرانی روسیه از توقف مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، اظهارات جدید نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران، ادعاهای نخست وزیر اسبق عراق درباره ارتباط ایران با دولت مالکی و محکومیت حملات تروریستی پاکستان از سوی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

 

فوتسال ایران روسیه , ایران روسیه , سایت ایران هشدار

به گزارش «تابناک»، از شب گذشته تاکنون خبری از اسپانیا در صدر اخبار مربوط به ایران در مطبوعات جهان قرار گرفته است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، پلیس اسپانیا دو نفر را به اتهام تلاش برای قاچاق تجهیزات هسته ای به ایران بازداشت کرده است.

در بیانیه وزارت کشور اسپانیا آمده افسران پلیس یک کامیون را در شهر شمالی «دورانگو» متوقف کرده و پس از بازرسی، دو تن را در رابطه با آن بازداشت کرده اند. در این بیانیه آمده در این اقدام، پلیس قطعاتی که جهت برنامه هسته ای ایران بوده را ضبط کرده است.

قطعات توقیف شده، 44 لوله بوده که از آلیاژی مرکب از 25 درصد نیکل و 20 درصد کرونیوم ساخته شده و همین امر، آن را برای استفاده در صنعت هسته ای مناسب می سازد. پلیس موارد دیگری را نیز که نشانگر تجارت با ایران بوده از این دو تن کشف و ضبط کرده است.

 

بازی فوتسال ایران و روسیه , فوتسال ایران و روسیه , سخنان رهبری در مورد مذاکرات هسته ای

در میان اخباری که به شکل مستقیم تری با موضوع هسته ای ایران در ارتباط است، خبرگزاری «رویترز» از نگرانی روسیه نسبت به عدم توافق بر سر برنامه هسته ای ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «سرگئی ریابکف»، معاون وزیر خارجه روسیه گفته کشورش از اینکه هنوز هیچ زمان و مکانی برای دور جدید مذاکرات ایران و قدرت های جهانی تعیین نشده، نگران است.

وی با اشاره به این موضوع که زمان و مکان مذاکرات هنوز به طور قطعی مورد تأیید طرفین قرار نگرفته، گفته: «این موضوع ما را نگران می کند؛ زیرا توقف طولانی شده است. به عنوان یک کشور و عضوی از گروه 1+5، ما فعالانه برای یافتن راه حل تلاش می کنیم».

 

خلاصه بازی فوتسال ایران روسیه , ارزش پول ایران نسبت به جهان , خلاصه فوتسال ایران روسیه

روزنامه «جروزالم پست» جدیدترین اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران را مورد توجه قرار داده است. به نوشته این روزنامه، نتانیاهو روز گذشته در دیدار با شماری از سناتورهای آمریکایی که به سرزمین های اشغالی سفر کرده اند، گفته در صورت انتخاب مجدد به عنوان نخست وزیر، موضوع ایران در اولویت مسائل مورد توجه وی خواهد بود.

وی افزوده: «فکر می کنم این موضوع مهمترین اولویت هر دو کشور بوده و خواهد بود. من از حمایت آمریکا و حمایت شما در راستای این هدف قدردانی می کنم». به نوشته این روزنامه، در جریان این دیدار، سناتور «مک کانل» نیز بر حمایت شدید از رژیم اسرائیل در ایالات متحده تأکید کرده و گفته با وجود اختلاف نظر دموکرات ها و جمهوری خواهان در دیگر موضوعات، در این مورد میان آن ها اتفاق نظر وجود دارد.

 

زمان بازی ایران و روسیه , خلاصه فوتبال ساحلی ایران و روسیه , خرید بلیط بازی ایران و قطر مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه 11 شهریور 95

اما همزمان با ادامه و گسترش تنش های سیاسی در عراق، «العربیه» اظهارات نخست وزیر اسبق این کشور درباره دولت نوری مالکی را منتشر کرده که به ایران نیز ارتباط می یابد.

به نوشته این خبرگزاری، «ایاد علاوی»، نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف «العراقیه»، مدعی شده دولت مالکی «عراق را در بشقابی طلایی تقدیم ایران کرده است». وی در ادامه اظهار داشته دولت عراق همزمان مورد حمایت ایران و آمریکا قرار دارد. وی همچنین از دولت مالکی خواسته استعفا دهد و خواهان بازنگری در مسئله زندان ها و نیز قوانین ضدتروریسم در عراق شده است.

 

هشدار اردوغان به ایران , تفسیر حمله روسیه به ایران در زمان قاجار , گام بلند ایران و روسیه در بازار نفت

در نهایت، خبرگزاری «ترند» خبر محکومیت حملات تروریستی پاکستان از سوی ایران را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران، حملات ترویستی روز پنج شنبه علیه شهروندان شیعه در پاکستان را که به کشته و زخمی شدن افراد زیادی انجامید، به شدت محکوم کرده است.

ترند بخشی از سخنان مهمانپرست را مورد توجه قرار داده که گفته افزایش کشتار غیرنظامیان پاکستانی طی هفته های اخیر و در بخش های مختلف پاکستان، به شکلی هماهنگ و سازمان دهی شده انجام می گیرد. وی همچنین با خانواده های قربانیان اظهار همدردی کرده و خواهان محکومیت بین المللی این حملات شده است./تابناک

 


ویدیو : هشدار روسیه نسبت به توقف مذاکرات هسته ای ایران