هشدار برای اسهال خونی : معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ...



هشدار برای کبری 11 , اسهال خونی , هشدار برای کبرا 11

معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از ابتلای بیش از یک هزار نفر به بیماری شیگلوز در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده و به مردم توصیه می‌شود تا سبزی و صیفی‌جات را قبل از مصرف شست و شو و ضد عفونی کنند.

محمود نبوی  درباره جزئیات بیماری شیگلوز در دو استان کشوراظهار کرد: این بیماری در برخی استان‌ها به‌ویژه اصفهان و چهارمحال و بختیاری مشاهده شده، به طوری که تعداد مبتلایان به این بیماری به بیش از یک‌هزار نفر رسیده است و خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی گزارش نشده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این موضوع تحت کنترل است، افزود: بیماری شیگلوز، یک نوع اسهال خونی است که با تشخیص به موقع درمان می‌شوند.

به گفته معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، مهمترین عامل بروز این بیماری مصرف سبزی و صیفی جات آبیاری شده با فاضلاب بوده است، از این رو به مردم توصیه می‌شود تا سبزی و صیفی‌جات را قبل از مصرف شست و شو و ضد عفونی کنند.

نبوی در این باره اظهار کرد: تحقیقات در خصوص بروز این بیماری صورت گرفته، در واقع بررسی‌ها نشان دهنده آن بوده اپیدمی این بیماری براثر آلودگی آب نبوده است.

اخبار اجتماعی - میزان

 


ویدیو : هشدار برای اسهال خونی