هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/05/13) :    اخبار ورزشی - خداحافظی علی کریمی، ...



آنچه در برنامه نود این هفته گذشت , هر آنچه در برنامه 90 گذشت , همه آنچه در برنامه نود گذشت 15 آذر 95

 

 اخبار ورزشی - خداحافظی علی کریمی، بررسی کارتهای معافیت
گزارشی از نخستین برنامه لیگ چهاردهم90

نخستین برنامه 90 با آغاز لیگ برتر چهاردهم روی آنتن رفت و خداحافظی علی کریمی، تعیین مالکیت باشگاه راه آهن، بررسی کارتهای معافیت از خدمت جعلی برخی بازیکنان، مهمترین مواردی بودند که در کنار حواشی لیگ مورد بررسی قرار گرفتند.

مسابقه پیامکی این برنامه به "خاطره انگیزترین تصویر فوتبالی علی کریمی" اختصاص داشت که شش تا از تاریخی ترین لحظات فوتبالی ستاره سابق فوتبال ایران در آن گنجانده شده بود.

در دقایق آغازین برنامه اولین حاشیه جالب رخ داد و خراب شدن مانیتور باعث شد که شرایط برنامه از روند معمول خود خارج شود هر چند که پس از دقایقی مانیتور به حالت عادی بازگشت.

اولین بازی که از هفته اول لیگ برتر پخش شد بازی صبای قم و ذوب آهن بود که با برد 2 بر یک صبای قم به پایان رسیده بود.

فردوسی پور که مانتیور استودیو پخش برنامه اش با مشکل روبرو شده بود پس از مطرح کردن این مشکل در ادامه گفت:«سه ماه اینجا نبودیم همه چیز به هم ریخته است.نه اینترنت داریم و نه آنتن موبایل.امیدوارم دوستان رسیدگی کنند تا این مشکل حل شود.»

پس از پخش شدن بخش 90 درجه، نوبت به اولین بحث جدی برنامه در مورد بررسی وضعیت لژیونرها رسید. فردوسی پور پس از انتقاد از پیوستن دژاگه به العربی قطر، پرداخت پولهای کلان توسط باشگاه های داخلی را یکی از عوامل اصلی کاهش لژیونرها دانست.

در گزارشی که پیرامون لژیونرها در برنامه پخش شد، به شرایط بازیکنانی مثل بیت آشور، نکونام و داوری در باشگاه هایشان در خارج از فوتبال ایران پرداخته شد. در ادامه تصاویری از مراسم معارفه جواد نکونام پس از پیوستن مجدد به اوساسونا در برنامه پخش شد.

ابراهیم میرزابیگی به عنوان کارشناس داوری در این برنامه حضور یافته بود و به نقد داوری مسابقات لیگ پرداخت.

پس از این بخش نوبت به بررسی حواشی دو بازی تراکتور – فولاد و سپاهان – پیکان رسید. سپس اولین های لیگ چهاردهم معرفی شدند و آمار 2 بازی پخش شده مورد بررسی قرار گرفت. پس از این دو بازی نوبت یکی از احساسی ترین لحظات برنامه بود، زمانی که گزارشگر برنامه 90 به نمایش شرایط مرتضی شکرانه، داور سابق اصفهانی فوتسال پرداخت. این داور پیشکسوت که در بستر بیماری بسر می برد، نیاز مبرمی به کمک های مالی داشت. اشک های تاثر بر انگیز بچه های این داور صحنه هایی احساسی را رقم زد.

در ادامه داوری بازی صبا - ذوب آهن مورد بررسی قرار گرفت و میرزابیگی پنالتی که برای تیم صبا گرفته بود را صحیح اعلام کرد. نوبت به داوری بازی سپاهان و پیکان رسید و میرزابیگی گل دوم سپاهان را که توسط سوکای به ثمر رسیده بود را آفساید اعلام کرد و گفت که بازی باید با تساوی به پایان می رسید.

بخش دیگر برنامه 90 به کلیپ زندگینامه علی کریمی ، ستاره سابق فوتبال ایران اختصاص داشت که به همه حواشی زندگی او از بازی به یاد ماندنی او در جام رمضان با پیراهن فتح گرفته تا کتک زدن داور، اختلاف با علی دایی، حرکات تکنیکی بی نظیر در آلمان و امارات و در نهایت روزهای جنجالی او در استیل آذین و فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفت.

پخش حاشیه های بازی پرسپولیس و نفت تهران نیز از دیگر بخش های برنامه نود گذشته بود که در حاشیه آن بحث در خصوص فروش اینترنتی بلیط های ورزشگاه آزادی و گزارشی از انتقاد شدید تماشاگران از این مسئله پخش شد.

سپس داوری بازی پرسپولیس - نفت تهران مورد بررسی قرار گرفت و میرزابیگی در ابتدا دلیل تاخیر حضور عالیشاه در نیمه دوم در تیم پرسپولیس را اشتباه اعلام شدن شماره تعویض دانست. کارشناس این برنامه صحنه اخراج بازیکن نفت تهران را صحیح اعلام کرد. در صحنه ای که علی دایی معتقد بود باید خطای پنالتی اعلام می شد میرزابیگی گفت فاصله بازیکن با توپ بسیار نزدیک بوده و نمی توانست خطای هند پنالتی باشد. وی همچنین گفت اخراج کفشگری صحیح بوده است. در نهایت اعتراض دایی به وقت اضافه را به حق دانسته و اعلام شد وقت اضافه بازی 5 دقیقه و 10 ثانیه بوده است اما صالحی داور بازی 4 دقیقه وقت اضافه گرفته است.

پرونده بعدی برنامه 90 در ارتباط با کارت های معافیت جعلی بود.
فردوسی‌پور ضمن نمایش کلیپی در این رابطه گفت یک مشکل بزرگ در فوتبال ما این است که باشگاه های فوتبال بعد از استعداد یابی و تلاش زیاد برای پرورش بازیکنان جوان، درست در زمان شکوفایی بازیکن با مشکل خدمت دوران سربازی مواجه می شوند و دو سال از بهترین سالهای عمر بازیکن باید در تیم های نظامی گذرانده شود، این موضوع قابل بحث است.

اما اکنون یک رسوایی در سطح کلان رخ داده و رسما اعلام شده بیش از 100 بازیکن فوتبال کارت معافیت جعلی دارند. این مشکل در هر کجای دنیا اتفاق بیفتد باعث استعفا و اخراج تعداد زیادی از افراد مسئول در این حوزه خواهد شد. نظام وظیفه، پلیس به اضافه ده، اداره گذرنامه به خاطر دادن پاسپورت به این بازیکنان و وزارت علوم به این دلیل که افراد با مدرک سیکل و بدون داشتن دیپلم را در دانشگاه پذیرفته است، باید پاسخگو باشند.

عادل فردوسی پور ادامه داد طبق تحقیقات ما دو باند در اهواز به سادگی معافیت جعلی برای بازیکنان تهیه می کردند، در سال 85 و 86 برای بازیکنان فوتبال حتی به بهانه قطع نخاع و یا سایر بیماریها کارت معافیت از خدمت تهیه شده است در حالی که در سلامت کامل مشغول بازی کردن بوده اند. همچنین در سالهای 90 و 91 این باند برای سایر بازیکنان انواع معافیت های قانونی از قبیل معافیت کفالت تهیه نموده است.

بختیار رحمانی که یکی از متهمین اصلی این پرونده به شمار می رود روی خط برنامه گفت :"قبل از جام جهانی پاسپورت من خیس شده بود و به همین خاطر گذرنامه المثنی برایم صادر شد تا بتوانم در جام جهانی حضور داشته باشم. من با پای خودم در تهران مورد بازجویی قرار گرفتم. در کرمانشاه دوباره پرونده تشکیل شد و هیچ مشکلی وجود ندارد. من از چند امام جمعه در مورد حضور پدرم در جنگ تحمیلی تائیدیه گرفته ام."

هافبک فولاد با انتقاد از اخبار برخی رسانه ها بر علیه خود اذعان داشت:"دوست نداشتم که با آبروی من بازی شود. برخی سایت ها نوشته ان که بختیار رحمانی مصدومیت پایش را بهانه کرده است تا از این اتفاق قسر در برود.پس از عمل جراحی به برنامه نود خواهم آمد تا پایم را نشان بدهم."

پس از او نوبت سعید حلافی، یکی دیگر از مظنونین بود تا از خود دفاع کند. وی گفت :" هیچ باندی در کار نبوده است. خودم شخصا هفت ماه برای گرفتن کارت معافیت تلاش کرده بودم."

مسابقه تیم های استقلال و راه آهن و حاشیه آن تشکیل دهنده بخش دیگری از برنامه نود بود که طی آن به مشکل آندرانیک تیموریان با اتوبوس باشگاه استقلال پس از این بازی اشاره شد که ماجدی سرپرست این تیم این مشکل را یک مشکل کوچک عنوان کرد که خیلی زود حل شد.

بحث بعدی برنامه 90 در ارتباط با موضوع سقف بودجه 15 میلیاردی بود که برای باشگاه های لیگ برتری تعیین شده بود که دایی با 2 میلیارد و 100 میلیون تومان گرانترین فرد لیگ برتر بوده و بعد از آن مهدی رحمتی با یک میلیارد و 500 میلیون تومان در رده دوم قرار دارد. پس از پخش کلیپی در مورد سقف قراردادها و پس از آن کلیپی از مراسم برترین های لیگ، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ روی خط برنامه نود آمد و گفت که فقط سه باشگاه سقف بودجه را رعایت نکرده اند.

مبحث دیگر برنامه 90 به آخرین شرایط باشگاه راه آهن اختصاص داشت، باشگاهی که این روزها شرایط مبهمی را از نظر مالکیت داشته و اخیرا برای دومین بار مزایده این باشگاه بی نتیجه مانده است. استیلی، سرمربی این تیم ابراز امیدواری کرد که هر چه زودتر مشکل راه آهن حل شود.

پس از آن نوبت قنبرپور، مدیرعامل باشگاه نفت تهران بود که در تماس تلفنی در مورد دریافت جایزه تیم اخلاق توسط فریادشیران، مربی سابق نفت صحبت کرد. وی از این که پیش از این مسئولان نفت تهران در جریان دریافت جایزه تیم اخلاق قرار نگرفته اند، انتقاد کرد.

در ادامه برنامه گزارشی از دیدار تیم های راه آهن - استقلال، سایپا - نفت مسجد سلیمان و ملوان بندر انزلی و پدیده و حاشیه ها و صحبت های مربیان تیمها پخش شد.

بخش های پایانی برنامه را مراسم تشییع جنازه ناصر احمدپور، خبرنگار فقید و بخش 90 تا 90 تشکیل دادند که طی آن موارد مختلف فوتبال کشورمان از قبیل مراسم رونمایی از پیراهن پرسپولیس و گلایه های پیشکسوتان از برخی موارد بوجود آمده در این مراسم پخش شد. پس از آن در گزارشی فوتبالدوستان خوزستانی از شرایط استادیوم الغدیر انتقاد کردند.

در پایان نظرسنجی امشب بیش از یک و نیم میلیون نفر در آن شرکت کردند که گل علی کریمی در لباس پرسپولیس به استقلال با 31 درصد آراء، خاطره انگیزترین تصویر این بازیکن در ذهن اهالی فوتبال لقب گرفت.
 اخبار ورزشی - ورزشی سه


ویدیو : هر آنچه در برنامه دیشب 90 گذشت(93/05/13)