هدیه ‌یک ‌میلیونی به نوزادان پرداخت نشد :       دامغانیان تاکید کرد: در بهمن ...



 

 

پرداخت وام 400 میلیونی به مدیران شهرداری؟  , پرداخت وام ده میلیونی ازدواج , زمان پرداخت وام ازدواج 10 میلیونی

 

دامغانیان تاکید کرد: در بهمن و اسفندماه نگرانی از بابت تامین نقدینگی در کشور نخواهیم داشت؛ البته هر ساله در دی، بهمن و اسفندماه خروج منابع نسبت به سایر ماه‌ها متفاوت است اما به هر حال هیچ حالت غیرعادی در نظام بانکی در موضوع برداشت یارانه‌های افراد وجود نداشته است.

 

ایسنا: نایب‌رییس هیأت مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها و عضو هیأت‌ مدیره بانک ملی ایران از سیر نزولی فروش املاک مازاد بانک‌ها با توجه به وضعیت اقتصادی خبر داد. او همچنین گفت: بودجه مرحله اول پنج هزار میلیارد ریالی طرح آتیه مهر (هدیه یک میلیونی به نوزادان) تامین نشده است.

 

جمال دامغانیان در حاشیه همایش تجربه سیاست‌گذاری پولی در کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگر صندوق مهر امام رضا (ع) بودجه طرح آتیه مهر را تامین کند این طرح توسط بانک‌ ملی اجرایی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: قرار بود پنج هزار میلیارد ریال از بودجه این طرح در سال جاری از محل فروش سهام تامین شود که متولی انجام آن معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری بود.

 

دامغانیان گفت: برای اجرای کل این طرح در امسال بودجه 14 هزار میلیارد ریالی پیش‌بینی شده است که البته هنوز مبلغی به بانک ملی ارائه نشده است. از ابتدای امسال تاکنون 960 هزار نوزاد متولد شده‌اند و تا پایان سال پیش بینی می شود که به یک میلیون و 400هزار برسند.

 

عضو هیات مدیره بانک ملی با اشاره به برداشت نقدی مردم در هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: پول‌های تزریق شده در این طرح، به حساب‌های قرض‌الحسنه، کوتاه‌مدت و جاری واریز شد بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی در مورد یارانه‌های برداشت شده ارائه کرد.

 

وی افزود: در اجرای طرح تامین نقدینگی مورد نیاز جامعه به درستی و بدون ایجاد مشکلی اجرایی شد به نحوی که از لحاظ تامین منابع در دستگاه‌های خودپرداز مشکلی وجود نداشت.

 

دامغانیان تاکید کرد: در بهمن و اسفندماه نگرانی از بابت تامین نقدینگی در کشور نخواهیم داشت؛ البته هرساله در دی، بهمن و اسفندماه خروج منابع نسبت به سایر ماه‌ها متفاوت است اما به هر حال هیچ حالت غیرعادی در نظام بانکی در موضوع برداشت یارانه‌های افراد وجود نداشته است.

 

وی با بیان اینکه اگر برداشت و هجوم غیرعادی از حساب‌های هدفمندی یارانه‌ها وجود داشت، باید در روزهای اول خود نشان می‌داد، گفت: هیچ گزارشی در این خصوص دریافت نشده است، در ضمن هیچ یک از مناطق با کمبود نقدینگی در موضوع هدفمندی یارانه ها مواجه نشده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه دوشنبه هفته جاری پاکت‌های مزایده 240 قطعه از اموال مازاد بانک‌ها بازگشایی خواهد شد، گفت: قیمت و ارزش پایه املاک مازاد بانک‌ها کارشناسی شده است اما قیمت نهایی در مزایده مذکور نهایی خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه املاک مازاد بانک‌ها قابل ملاحظه نیست، گفت: فروش املاک مازاد بانک‌ها با توجه به رکودی که هم اکنون در بخش مسکن وجود دارد، سیر نزولی داشته است و البته ارتباطی به خود بانک‌ها نداشته و شرایط بازار این امر را رقم زده است. بانک‌ها بسیاری از املاک مازاد خود را بارها برای فروش گذاشته‌اند اما با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند.

 

نایب ‌رییس هیات‌ مدیره شرکت فروش اموال مازاد بانک‌ها گفت: املاک مازاد بانک‌ها به میزانی نیست که بتوانند به عنوان افزایش سرمایه از آن بهره بگیرند. البته این اتفاق هنگامی انجام می‌شود که بانک‌ها مکان‌های فعلی خود را برای فروش در نظر بگیرند. اگر مجلس افزایش سرمایه بانکه‌ا از طریق فروش املاک مازاد را مد نظر دارد، شاید منظور املاک تملیکی بانک‌ها باشد و یا اینکه ممکن است بانک‌ها آمارهای درستی از املاک مازاد خود ارائه نکرده و یا از ارائه آمار طفره رفته باشند.

 

دامغانیان با بیان اینکه در اسفندماه نیز یک مزایده دیگر برای فروش املاک مازاد بانک‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: به نظر می رسد که با وضعیت رکود بازار این اتفاق برای فروش املاک مازاد بانک‌ها موثر نباشد، البته با مشارکت بانکها تغییراتی در ساختار و لیست این املاک و بازنگری آنها انجام شده است./عصرایران


ویدیو : هدیه ‌یک ‌میلیونی به نوزادان پرداخت نشد